Keistadfeesten

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Hej,
Afgelopen weekend was er Keistadfeesten in Amersfoort met 's avonds optredens in de binnenstad... Nu d8 ik, ik ga even en neem mijn camera mee... Ik heb daar dus een aantal foto's gemaakt, zonder flits en met de Kitlens:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat vinden jullie ervan? En wat kan ik beter doen? ('t was de eerste keer...)



Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
FreekMac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 11:52
WoonplaatsCOLON Overasselt
CONTACTCOLON

De tweede foto is net aan de donkere kant. Verder erg mooi. Heerlijk bestaand licht, sfeer en beleving. Ook netjes in beeld. Eerste is verassend, en de zesde is gewoon ogenschijlijk per ongeluk heel mooi in beeld gezet (vrouw met groot strijkinstument). En de beleving spat er vanaf.
Voordat anderen gaan moeilijken dat sommige foto's niet gestoken scherp zijn: ik vind dat juist bij dit soort foto's z'n charme hebben.
Marten_PA2MZ schreefCOLON('t was de eerste keer...)
Nie slech, vooral bezig blijven!
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

FreekMac schreefCOLONDe tweede foto is net aan de donkere kant. Verder erg mooi. Heerlijk bestaand licht, sfeer en beleving. Ook netjes in beeld. Eerste is verassend, en de zesde is gewoon ogenschijlijk per ongeluk heel mooi in beeld gezet (vrouw met groot strijkinstument). En de beleving spat er vanaf.
Voordat anderen gaan moeilijken dat sommige foto's niet gestoken scherp zijn: ik vind dat juist bij dit soort foto's z'n charme hebben.
Marten_PA2MZ schreefCOLON('t was de eerste keer...)
Nie slech, vooral bezig blijven!
Wat bedoel je met "gestoken scherp"?

EN ja dat grote strijkinstrument, was half een toevallige composite, maar ik had haar wel op 1/3 van t beeld gebracht.... Maar in had geluk met de burst :lol:


Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
FreekMac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 11:52
WoonplaatsCOLON Overasselt
CONTACTCOLON

Marten_PA2MZ schreefCOLONAfbeelding
In deze zit bv een tikje bewegingsonscherpte. Dat is dan niet 'gestoken scherp'. Een foto die op één of andere manier net naast de (absolute) scherpte zit waar het zou mogen zitten.
De bewegingsonscherpte in de handen is zowiezo logisch en beter (want levendig en actief). Maar ook de kop en shaggie hebben een beetje bewegingsonscherpte. Maar maak je niet druk hoor, ik vind dat véél mooier dan een 'bevroren' foto!
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Zo zie je maar dat je met kitlens ook goede resultaten kunt behalen......sta versteld van het feit dat de foto's nog zo mooi zijn op ISO 1600!!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

@Marten_nogwat
Ik vindt het binnenste kader absoluut de foto verpesten, vooral bij foto 6 en 7 zorgt het kader voor een vreemd effect :(

@FreekMac
Je gaat toch niet vertellen dat je onscherpe hoofdonderwerpen mooier vindt dan scherpe? Rare jongens, die Mac'ers :wink:
Camera Obscura
FreekMac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 11:52
WoonplaatsCOLON Overasselt
CONTACTCOLON

Robin schreefCOLONsta versteld van het feit dat de foto's nog zo mooi zijn op ISO 1600!!
De 350D en 20D zijn opsolute toppers in de hogere lichtgevoeligdheden. Tuurlijk pik je wat ruis op, maar als je het vergelijkt met de 10D is het een wereld van verschil. Sinds de 20D ben ik pas echt enthousiast geworden over de digireflexen, juist omdat de kwaliteit op 400asa en hoger zo schitterend is.
Friso schreefCOLON@FreekMac
Je gaat toch niet vertellen dat je onscherpe hoofdonderwerpen mooier vindt dan scherpe? Rare jongens, die Mac'ers :wink:
Ik zie liever zo'n sfeerplaatje met een tikkie bewegingsonscherpte waarbij de sfeer behouden blijft dan de paniekerige angst iets onscherps te hebben en er een flitser vol op te knallen.

De ene foto is de andere niet. De ene keer 'moet'* iets absoluut scherp zijn, de andere keer juist niet. Gaat om het eindplaatje.

*Ik wordt altijd een beetje gek van de typische fotografiewetjes. Het is goed de techniek te beheersen en te kennen. Om er dan mee te spelen en tegen de wetten in te gaan.
Wat dat betreft moet je bijvoorbeeld eens door de foto's van Anton Corbijn snuffelen. Daar zitten wat onscherpe platen tussen. Maar ze hebben 'het' wel helemaal.
Ooit verzin ik een leuk onderschrift. Maar nu even niet.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Mooie serie Marten. Voor mij nummers 1, 2, 4 en 6.

Ik ben het eens met Friso, dat je kader keuze niet goed uitpakt hier. Dit komt vooral door dat je veel donkere delen hebt. Hierdoor lijkt het alsof de binneste kader uit het niets komt. Ben sowieso niet zo gek op de transperante binnenkader, maar dat is persoonlijk.

mvg,
Frank
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reply, zelf vind ik het kader ook niet echt mooi... Maar toch zet ik het erom :lol: .

De bewegingsonscherpte vind ik zelf niet echt hinderlijk omdat die meneer gewoon heel veel bewoog... En om het nou helemaal te laten bevriesen vind ik zonde. (en het zou ook niet lukken met de sluitertijd :P .)

Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Nou vind ik dat het wel cru wordt gesteld, of bewegingsonscherpte of flitser er vol op knallen. Persoonlijk vind ik hoe scherper hoe beter, maar dat dat niet altijd te halen is in zo donkere situaties (en met de kitlens) dat snap ik ook wel. Ik vind de foto's dan ook erg geslaagd. Maar met de 50mm 1.8 zou er nog meer uit te halen zijn geweest denk ik. Net iets meer diafragma en dat voor een zacht prijsje.

maar nogmaals, goede serie.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
FreekMac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 11:52
WoonplaatsCOLON Overasselt
CONTACTCOLON

Bartjebart schreefCOLONPersoonlijk vind ik hoe scherper hoe beter
Als dat echt iets toevoegt wel. De meeste soorten van fotografie hebben een dikke scherpte nodig. Soms heeft de onscherpte, zeker als het bewust is toegepast, juist z'n charme en wint zo'n foto het daardoor aan kracht en beleving. Onscherpte hoeft geen zwaktebod te zijn maar kan een creatieve meerwaarde vormen.
Ooit verzin ik een leuk onderschrift. Maar nu even niet.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar