Robin schreefCOLONsta versteld van het feit dat de foto's nog zo mooi zijn op ISO 1600!!
De 350D en 20D zijn opsolute toppers in de hogere lichtgevoeligdheden. Tuurlijk pik je wat ruis op, maar als je het vergelijkt met de 10D is het een wereld van verschil. Sinds de 20D ben ik pas echt enthousiast geworden over de digireflexen, juist omdat de kwaliteit op 400asa en hoger zo schitterend is.
Friso schreefCOLON@FreekMac
Je gaat toch niet vertellen dat je onscherpe hoofdonderwerpen mooier vindt dan scherpe? Rare jongens, die Mac'ers
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik zie liever zo'n sfeerplaatje met een tikkie bewegingsonscherpte waarbij de sfeer behouden blijft dan de paniekerige angst iets onscherps te hebben en er een flitser vol op te knallen.
De ene foto is de andere niet. De ene keer 'moet'* iets absoluut scherp zijn, de andere keer juist niet. Gaat om het eindplaatje.
*Ik wordt altijd een beetje gek van de typische fotografiewetjes. Het is goed de techniek te beheersen en te kennen. Om er dan mee te spelen en tegen de wetten in te gaan.
Wat dat betreft moet je bijvoorbeeld eens door de foto's van
Anton Corbijn snuffelen. Daar zitten wat onscherpe platen tussen. Maar ze hebben 'het' wel helemaal.
Ooit verzin ik een leuk onderschrift. Maar nu even niet.