Wisselen sluitermodus R6

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2020 21:15
WoonplaatsCOLON Goes

Ik zoek een mogelijkheid om snel van sluitermodus te wisselen met mijn R6 en wel van elektronisch naar mechanisch en vice versa.
Tot nu toe dient dit via het menu te gebeuren; ik heb geen knop gevonden die ik voor deze functie kan aanpassen.
Zijn er leden die dit aangepast hebben?
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Zo direct uit mijn mouw kan ik ook geen oplossing vinden voor jou vraag. Maar, heb je het filmpje op YouTube van Pieter Dhaeze EOS R6/R5 | Bediening: Instellingen, Menu's en Knoppen aanpassen (Dutch) al eens bekeken? Aan de hand van zijn uitleg heb ik de knopjes van mijn R5 camera volledig naar mijn wensen ingesteld. Op het einde van het filmpje gaat het over functies toewijzen aan bepaalde knopjes. Mijn snelle instellingen zijn vooral bedoeld om snel over te schakelen van film- naar foto modus en dat kan ik nu met 1 druk op de M-fn knop. Eerst kon ik dat ook niet vinden tot Pieter erop wees dat er nog een schuifbalkje aanwezig is waarmee je nog veel mogelijkheden hebt die anders verborgen zijn.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Mijn 80D heeft onder de modus draaiknop 2 programma's die je zelf kunt inrichten, ik zie dat de R6 er 3 heeft (C1 t/m C3)
Daar moet het toch mee kunnen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar