FD objectief op M10

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2020 21:15
WoonplaatsCOLON Goes

Ik fotografeer momenteel met een Canon 7DMII (vogels o.a.) en een 6D Landschappen en overige fotografie. Als opvolger voor de 6D wil ik de M serie niet uitsluiten en heb om te experimenteren een M10 op de kop kunnen tikken.
Ik het kader van dit experiment gebruik is daarop mijn EF lenzen zonder probleem.
Ik wil echter ook een test doen met een FD objectief met een speed-booster). Ik krijg er echter geen foto mee genomen; de sluiter weigert dienst.
Ditzelfde probleem ervaar ik als ik op mijn EF to M adapter een Pentax objectief plaats. Ik heb mijn instelling op Av met auto ISO. Ook hier weigert de sluiter.
Ik denk dat ik in de instellingen ergens iets verkeerd heb staan, maar kom er zelf niet achter.
Zijn er mensen met dergelijke ervaringen?
Anoniem 4

Heb je al geprobeerd om in het menu bij de zgn. Custom functies (C.Fn) een aanpassing te doen.
Druk op de knop Menu en ga naar het tabblad C.Fn (camera met streepjes eronder)(blz. 88 handleiding)
en daarin naar C.Fn III Overige en kies Ontspan sluiter zonder lens (zet op 1).
Dan zou het moeten werken.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik neem aan dat de speed booster aan een zijde een EF(s) aansluiting heeft en aan de andere zijde een EF-m aansluiting. En heb je dan een FD to EF adapter of een pentax to EF adapter voor de speedbooster zitten?
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2020 21:15
WoonplaatsCOLON Goes

Het antwoord van Gerard heeft me uit de brand geholpen. Bedankt!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar