Wat kan met de externe aansluitingen van een Godox TT680-C?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Ter vervanging van mijn oude flitser heb ik een Godox TT680-C gekocht. Zowel links als onderop zitten externe aansluitingen. De gebruiksaanwijzing is erg summier en geeft aan:
- 3,5 Sync cord jack
- USB port
- Charging socket
Wat kan je met de USB port en waarvoor dient de 3,5 Sync cord jack? En als je al de flitser extern zou kunnen opladen, waar vind ik dan een kabel voor de Charging socket?
Iemand van jullie ervaring hiermee?
Anoniem 4

Met de 3,5 Sync cord jack kabel kun je de flitser op afstand met een camera synchroniseren.
Alleen op de Canon 6D Mk II zit zo’n aansluiting niet meer voor zover ik heb kunnen nagaan.
De USB poort kan worden gebruikt voor firmware updates van de flitser.
Charging socket is voor het aansluiten van een extern battery pack, waarmee je meer en sneller achter elkaar kunt flitsen. Welke battery packs geschikt zijn, staat bij de specificaties onder het kopje Power source > External power.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Illuminatus schreefCOLONMet de 3,5 Sync cord jack kabel kun je de flitser op afstand met een camera synchroniseren.
Alleen op de Canon 6D Mk II zit zo’n aansluiting niet meer voor zover ik heb kunnen nagaan.
De USB poort kan worden gebruikt voor firmware updates van de flitser.
Charging socket is voor het aansluiten van een extern battery pack, waarmee je meer en sneller achter elkaar kunt flitsen. Welke battery packs geschikt zijn, staat bij de specificaties onder het kopje Power source > External power.
Dank Gerard voor je uitleg. Inderdaad de 3,5 sync cord is niet bruikbaar. Blijft over firmware update, waar ik eens naar zal zoeken. Maar geen noodzaak, want de flitser werkt perfect. En een battery pack is ook niet nodig, de batterijen gaan lang mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar