Takkefoto's

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Een recent probeersel, vanwege een fascinatie voor een boom die in mijn tuin staat.
Contrast, scherptediepte, natuurlijke vormen die haast niets meer met natuur te maken hebben...

1.

AfbeeldingTakkefoto III by Maurice Nette, on Flickr

2. AfbeeldingTakkefoto I by Maurice Nette, on Flickr

3. AfbeeldingTakkefoto II by Maurice Nette, on Flickr

Benieuwd wat jullie er van vinden!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik vind het heel tof!
Het zwart/wit maakt de foto's heel interessant om naar te (blijven) kijken.

Ergens doen de foto's me ook denken aan bliksem, en dat vind ik als meteoroloog dan weer heel leuk ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Thanks! Heeft idd soms iets van bliksem. Dat heb ik zelf nog nooit mooi vast kunnen leggen,
maar sowieso mooi om naar te kijken..

Bij deze foto' heb ik een beetje vals gespeeld. Niet alleen zwart-wit, maar ook in Lightroom alle kleurwaarden omgedraaid.
Wit wordt dus zwart, en andersom, en zo krijg je een contrast-spel dat je niet echt op een andere manier kunt bereiken..
Moet erg oppassen dat de ruis en artefacten niet te gortig worden, zoals op de laatste eigenlijk het geval is,
maar ach, zo leren we :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De titel doet de foto's geen recht ;) Ik vind de derde mooi - die doet me aan vuur denken. En dat past dan weer mooi bij jou :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Ze doen mij denken aan bloedvaten/aders op zo'n contrastfoto :-) Heel artistiek en interessant!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vuur :)
Daar hou ik van inderdaad.. Maar lastig om selfies te schieten terwijl ik vuurspuw.
Vind vuur fotograferen sowieso lastig.. Mooie uitdaging!

Bloedvaten zat idd ook in mijn hoofd. Mooie symboliek met veel verschillende ladingen.
Vaak schrijf ik aan de hand van foto's, en deze leveren veel input.

Thanks voor het reageren!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ben er niet kapot van. Weet je wat ik het boeiendste vind? Het logo in het midden van de tweede foto. En dat meen ik héél serieus.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Van de onderste twee had ik er zonder je toelichting geen boom meer in gezien :-)
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONIk ben er niet kapot van. Weet je wat ik het boeiendste vind? Het logo in het midden van de tweede foto. En dat meen ik héél serieus.
Ik ben blij dat je niet kapot bent :)
En ik snap heel goed dat wat ik maak voor velen niet zoveel zegt of betekent. Dat snap ik en dat vind ik geen probleem.
Ben mijn eigen beeldtaal aan het ontwikkelen, en niet iedereen spreekt dezelfde taal. Dat zou in de fotografie vreselijk saai zijn.

Ben wel benieuwd wat je boeit in de plaatsing van het logo. Dat was inderdaad een bewuste keuze en niet ongewaagd..
Misschien heb je zin om daar iets over te vertellen. Misschien ook niet. Dat mag je zelf bepalen ;)

Wat ik boeiend vind is dat een beeld verschillende associaties op kan roepen; bliksem, aderen, vuur, hout..
Ik hou er van als iets ook iets anders kan lijken. Ik maak steeds minder foto's waarin ik probeer weer te geven wat iets is.
Zoek juist naar symboliek, naar ruimte waarin ieders verbeelding het beeld mag bepalen en ja, dan loop je een hoop mensen mis.
Vroeger vond ik dat erg, het maakte me onzeker, later jammer, want hoe kun je dan je beleving delen, nu begrijp ik dat we
allemaal zien wat we willen en kunnen zien, en die diversiteit is een rijkdom geworden in plaats van armoede.
En ondertussen probeer ik foto's te blijven maken die dicht bij mezelf staan. Fotografisch gezien heb ik nog een hoop te leren,
en ook dat ervaar ik als rijkdom, in plaats van armoede. Het is en blijft een fantastisch medium om gestalte te geven aan taal.
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar