Canon l lens advies

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Schollenphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2017 12:50

Beste mensen
Ik maak redelijk wat sport foto's
Volleybal (binnen) en Hockey (vaak met Schemer)
Nu wil ik een l lens gaan kopen (wel met Zoom)
Welke is het beste voor binnen ?
Canon 70-200mm EF f2.8 L USM
EF 70-200/4.0 L USM

Ik denk persoonlijk de 2,8 omdat die lichtgevoelig is maar iemand anders raad mij de f4 aan
Dus ik ben benieuwd wat jullie advies is

Gr max
Canon 77D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Tamron SP AF 70-300mm f/4.0-5.6
Anoniem 3

Als je je portemonnee geen pijn doet.... zou ik gaan voor de 2.8 IS versie.
Voor iets... nou ja... heel wat minder kun je de 4.0 IS scoren. Dat zou mijn tweede optie zijn.
Ik denk dat IS (Image Stabilization, je kunt tegenwoordig geen afkorting meer gebruiken of je wordt wel ergens op een zwarte lijst geplaatst.... En Canon IS is al helemaal not done, maar goed, die gok neem ik maar) in ieder geval een goede toevoeging is.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Laat de f/4.0 links liggen. Die extra stop aan lichtsterkte van de f/2.8 goed gebuiken.
Het is bij vollebal het verschil tussen 1/500 op iso 1600 of iso 3200
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Schollenphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2017 12:50

telescoop schreefCOLONAls je je portemonnee geen pijn doet.... zou ik gaan voor de 2.8 IS versie.
Voor iets... nou ja... heel wat minder kun je de 4.0 IS scoren. Dat zou mijn tweede optie zijn.
Ik denk dat IS (Image Stabilization, je kunt tegenwoordig geen afkorting meer gebruiken of je wordt wel ergens op een zwarte lijst geplaatst.... En Canon IS is al helemaal not done, maar goed, die gok neem ik maar) in ieder geval een goede toevoeging is.
Nou ja ik ben nog maar een amateur fotograaf
Maar ik wil wel goede foto's kunnen maken binnen en bij Schemer
Behalve die met IS vindt ik eigenlijk net iets te duur aangezien het niet mijn werk is .. dus als ik de 2,8 l zonder IS koop kom ik dan goed uit de voeten voor waar ik hem voor wil gaan gebruiken?
Canon 77D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Tamron SP AF 70-300mm f/4.0-5.6
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON Die extra stop aan lichtsterkte van de f/2.8 goed gebuiken.
Het is bij volleybal het verschil tussen 1/500 op iso 1600 of iso 3200
dit is belangrijk! Image Stabilisation is tof hoor, maar niet als je onderwerpen in het 'donker' druk bewegen..
Donkere ruimte, snelle actie, dan moet je sluitertijd kort zijn, dus je iso hoog of je diafragma groot.
Ik zou dus zeker voor een f/2.8 gaan!

Heb zelf de 2.8 IS, maar dat is budgettair wel een zwaargewicht...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

Schiet me maar af als ik het mis heb, maar sport, weinig licht en i.s. gaan volgens mij niet samen, je zou dan de i.s. uit moeten zetten bij bewegende objecten.

dus ik zou zeker gaan voor de 2.4 en niet voor de 4
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar