EOS Utility - W10 update en comptabiliteit

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Op 30.11 is in Windows 10 een belangrijke update geinstalleerd. Daarna werkte EOS utility niet meer. Startte zowel niet met Wi-fi automatisch op als met de USB kabel. Programma verwijderen en opnieuw installeren hielp niet. Na zoeken kwam ik erachter dat onder eigenschappen/comptabiliteit de app goed moet worden teruggezet naar Windows 8. Even de comptabiliteit probleemoplosser zijn werk laten doen.

EOS Utility is niet het modernste programma (2015). Jammer dat Canon dat nergens even meldt. Voor alle forummers dus even een weet.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Je moet eigenlijk w10 de schult geven dat is de boosdoener.
Canon deed braaf wat MS zegt dat ze moeten doen.
MS verandert steeds de spel regels
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

seoman schreefCOLONJe moet eigenlijk w10 de schult geven dat is de boosdoener.
Canon deed braaf wat MS zegt dat ze moeten doen.
MS verandert steeds de spel regels
Ja dit is wel zo, maar in Android kan het wel dat apps regelmatig worden geupdated.
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Ken de problemen niet met de utility, gebruik die al jaren en heb deze problemen niet gehad met Windows 10 (pro-64bit)
Ook niet met de zogenoemde insider (beta) builds van Windows 10 heb ik de problemen niet. (ben insider namelijk)
Als je regelmatig de canon software bijwerkt zou je deze problemen ook niet moeten krijgen.
Je hebt het zelf ook over een 2015 versie. in de periode van 2015 tot nu toe zijn er al diverse updates geweest voor de Eos Software.
(Eos map utility, DPP 3 en 4 Eos Utility 2 en 3 etc etc)
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

GIlex schreefCOLONKen de problemen niet met de utility, gebruik die al jaren en heb deze problemen niet gehad met Windows 10 (pro-64bit)
Ook niet met de zogenoemde insider (beta) builds van Windows 10 heb ik de problemen niet. (ben insider namelijk)
Als je regelmatig de canon software bijwerkt zou je deze problemen ook niet moeten krijgen.
Je hebt het zelf ook over een 2015 versie. in de periode van 2015 tot nu toe zijn er al diverse updates geweest voor de Eos Software.
(Eos map utility, DPP 3 en 4 Eos Utility 2 en 3 etc etc)
Inderdaad, de releasedatum is september 2015, maar je moet zelf alert zijn op de laatste versie. Anders is Windows een slag voor met de updates en kan je weer gaan zoeken en experimenteren.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik vraag me werkelijk af wat die lui, android, windows aan het doen zijn.

Mensen verleiden over te stappen naar een nieuw OS is 1 ding.
Dingen zomaar veranderen waardoor applicaties of apps niet meer werken is gewoon onkunde.
En dat het probleem ontstaat bij het installeren van een service pack. Zelfs daar valt mee te leven.
Maar bij W10 kan ieder moment een aplicatie stoppen door een onzinnige update die je door de strot gedouwd wordt. En dan is bv Paint ineens 3D maar werken kun je niet meer.
Wel ondersteuning voor holo meuk.

Rotzooi! Dat is het.
Bij android kan het ja, bij Windows 10 ook maar op een bepaald moment denk je val dood met je updates! Ik blijf niet aan de gang.
En daar heb ik bv bij canon en andere merken echt wel begrip voor. Tijd en geld groeit niet op de rug.

Het wordt tijd om Google en MS een halt toe te roepen met hun waanzin.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

seoman schreefCOLON
Het wordt tijd om Google en MS een halt toe te roepen met hun waanzin.
Petitie ? :D

Of gewoon even een mail naar MS en Google dat je boos bent? :D
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

ajbeefde schreefCOLON
seoman schreefCOLON
Het wordt tijd om Google en MS een halt toe te roepen met hun waanzin.
Petitie ? :D

Of gewoon even een mail naar MS en Google dat je boos bent? :D
MS is wel degelijk op de hoogte van het ongenoegen.
Als je de enterprice licentie bij ze koopt mag je een update 1 jaar uitstellen.
Want stel je toch voor dat je bedrijfssoftware ineens niet meer werkt dan mag je dus bij hun duurste licentie wel een update terug draaien.
en dan heb je een jaar om hun puinhoop op te lossen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

seoman schreefCOLONIk vraag me werkelijk af wat die lui, android, windows aan het doen zijn.

Mensen verleiden over te stappen naar een nieuw OS is 1 ding.
Dingen zomaar veranderen waardoor applicaties of apps niet meer werken is gewoon onkunde.
...
Kijk daarom ben ik na heeel langgg aarzelen naar Apple overgestapt omdat ik denk dat fundamenteel het zo complex is dat alleen als je harware en software (OS) in een hand hebt beheersbaar blijft...
Natuurlijk zijn er fouten maar geen onbeheersbare effecten door applicaties...
ben ook fan van super strenge controle door apple op complience en privacy...
Apple fan, Canon volger...
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

seoman schreefCOLON
ajbeefde schreefCOLON
seoman schreefCOLON
Het wordt tijd om Google en MS een halt toe te roepen met hun waanzin.
Petitie ? :D

Of gewoon even een mail naar MS en Google dat je boos bent? :D
MS is wel degelijk op de hoogte van het ongenoegen.
Als je de enterprice licentie bij ze koopt mag je een update 1 jaar uitstellen.
Want stel je toch voor dat je bedrijfssoftware ineens niet meer werkt dan mag je dus bij hun duurste licentie wel een update terug draaien.
en dan heb je een jaar om hun puinhoop op te lossen.
En het antwoord op de vragen is? Beetje kul verhaal plaatsen zet geen zoden aan de dijk :D

Denk je nu werkelijk dat MS onder de indruk zal zijn van een paar personen die zich negatief uitlaten op een forumpje van amateur fotografen?

Al die GROTE woorden die op diverse Fora geuit worden, heel vermakelijk :D
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

ajbeefde schreefCOLON
En het antwoord op de vragen is? Beetje kul verhaal plaatsen zet geen zoden aan de dijk :D

Denk je nu werkelijk dat MS onder de indruk zal zijn van een paar personen die zich negatief uitlaten op een forumpje van amateur fotografen?

Al die GROTE woorden die op diverse Fora geuit worden, heel vermakelijk :D
Nee, natuurlijk zijn die niet onder de indruk. They don't care
het kwalijke is dat Canon de schuld krijgt voor de puinhoop die MS aanricht
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Guys, wake up.
Time to stop this discussion, its going nowhere...
Apple fan, Canon volger...
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Blijf nu bij de kern. Gewoon alle Utility gebruikers even informeren hoe een W10 update probleem op te lossen. Daar is toch een forum voor? :D
Anoniem 3

Robert14 schreefCOLONOp 30.11 is in Windows 10 een belangrijke update geinstalleerd. Daarna werkte EOS utility niet meer. Startte zowel niet met Wi-fi automatisch op als met de USB kabel. Programma verwijderen en opnieuw installeren hielp niet. Na zoeken kwam ik erachter dat onder eigenschappen/comptabiliteit de app goed moet worden teruggezet naar Windows 8. Even de comptabiliteit probleemoplosser zijn werk laten doen.

EOS Utility is niet het modernste programma (2015). Jammer dat Canon dat nergens even meldt. Voor alle forummers dus even een weet.
Met dank!

Als toevoeging:
Mocht je de CD met installatiesoftware kwijt zijn en EOS-Utility niet meer kunnen installeren, Canon levert enkel een update-versie, waarvoor EU geïnstalleerd moet zijn, deze tip:
KLIK voor filmpje

Werkte bij mij prima.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

telescoop schreefCOLON
Als toevoeging:
Mocht je de CD met installatiesoftware kwijt zijn en EOS-Utility niet meer kunnen installeren, Canon levert enkel een update-versie, waarvoor EU geïnstalleerd moet zijn, deze tip:
KLIK voor filmpje

Werkte bij mij prima.
Ook dank. Op dezelfde site van Youtube zie ik nog meer videos hoe zonder een CD EOS Utility te verkrijgen is.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik gebruik Eos Utility zeer veel als mijn camera op een microscoop staat of voor product fotografie. Ik gebruik ook Windows 10 en heb nog nooit problemen gehad. De bijgeleverde CD om Eos Utility te installeren gebruik ik nooit, ik installeer het programma altijd van de officiële Canon website en zo heb ik altijd de laatste nieuwe versie.
Een jaartje geleden heb ik mij eens laten overhalen om naar Apple over te schakelen want dat zou toch zoveel beter zijn. Dat veel te dure systeem lag mij helemaal niet en was dat klooien uiteindelijk zo beu, dat ik terug naar MS Windows 10 ben overgestapt tot zeer grote tevredenheid. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring die je niet kan veralgemenen.
Paul
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar