Rupssurprise

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een paar dagen geleden trof ik op mijn tuintafel een rups aan. Uiteraard heb ik 'm lekker laten zitten en eerst m'n camera gehaald. Dat leverde onderstaande foto's op:

foto 1:
Afbeelding

foto 2:
Afbeelding

foto 3:
Afbeelding

Daarna heb ik 'm voorzichtig met een blaadje van een plant op één van mijn hortensia's gezet. Na nog een laatste foto was ik 'm kwijt.

foto 4:
Afbeelding

Totdat ik vanmorgen hangend onder een blaadje van de hortensia ineens dit aantrof... ik zal wel niet goed genoeg opgelet hebben bij biologie, want ik heb geen idee waar ik nu precies naar kijk ;)

foto 5:
Afbeelding

foto 6:
Afbeelding

Terwijl ik de rups aan het fotograferen was, werd ik overigens nauwlettend gevolg dor deze wants. Die heb ik dus ook maar even vastgelegd :D

foto 7:
Afbeelding

foto 8:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en de eventuele feedback!

Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Schitterende beestjes die rupsen!
Ik denk dat hij een coconnetje gemaakt heeft waar hij straks zijn vlinderslaapje in gaat doen? (gokje)
Of je hebt een het mysterie van de verstopte paaseieren opgelost ;)

De foto's van de wants vind ik heel fraai!
lekkere frisse, heldere kleuren en het beestje prima in beeld :D
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Thanks kiwi! Ben benieuwd of iemand nog met meer info over het eitje komt :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De eerste twee foto's vind ik niet echt mooi, maar de rest wel. Mooi belicht, prima scherpte en goede composities.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooi gezien en vastgelegd. De rups vind ik bijna in alle foto's echt iets te donker.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar