[VERZAMELTOPIC] Forum issues

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi allen,

Ik had vandaag Rocker ook een PB gestuurd i.v.m. problemen zichtbaarheid foto's.
Uploaden foto's gaat oke maar niet zichtbaar.
Ook niet zichtbaar in de topic die ik wilde starten, alleen maar nummers.

Ik ben bezig met redactionele stukjes, echter dus een beroerde situatie t.a.v. uploaden foto's.
Wie kan voor mij de oplossing brengen????????.............HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP.
Ik gebruik firefox als browser.

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Geert, de oplossing voor nu is Flickr (oid) gebruiken. Het forumprobleem is schijnbaar niet zo makkelijk op te lossen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi,
Dan wacht ik wel tot dat probleem ook opgelost is.
Want dat heen en weer gaan van de ene naar de andere site is niet mijn ding, dat wil ik dus niet.
Ik ga eerst wel verder met het voorbereiden en maken van readaktionele stukjes zodat ik ze later kan plaatsen.

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Even een korte update: vanavond wordt er weer gewerkt aan de issues. Er zullen in ieder geval een aantal serverupdates worden uitgevoerd. Mocht je even hinder ondervinden, dan weet je waar het vandaan komt ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gisteravond was de performance beroerd. Zal even navragen waar dat door kwam.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Recent heb ik ontdekt, waarom ik geen emailberichten meer krijg als er een PB voor me is en als er nieuwe berichten zijn in topics waarop ik me geabonneerd heb.
Voor mijn email gebruik Outlook van Microsoft Office. Ik heb meerdere emailadressen en vanuit Outlook haal ik de berichten op van de betreffende mailservers. Makkelijk en overzichtelijk.
Voor EOS-Digitaal maak ik gebruik van een Gmail emailadres. Normaal kijk ik bijna nooit via de browser naar mijn email op de server van Gmail.
Als ik er af en toe toch kom, loop ik de instellingen nog eens na, maar kijk ik ook wat Gmail er als Spam voor mij uitgefilterd heeft, want die worden door Outlook niet opgehaald (niet in In-box).
Tot mijn verbazing zag ik daar tal van berichten van EOS-Digitaal over PB’s en berichten in topics waarop ik geabonneerd ben.
Vervolgens heb ik uitgezocht waarom Gmail die berichten als Spam aanmerkt. Wat blijkt: EOS-Digitaal staat op een zgn. blacklist.
Daarin worden domeinnamen vermeld die verdacht worden van het verspreiden van veel Spam.
Er zijn erg veel van die blacklists en niet iedere mailserver maakt gebruik van dezelfde blacklists.
In dit geval echter gebruikt Gmail de blacklist waarin ook EOS-Digitaal voorkomt, waardoor alle bericht van de domeinnaam eosdigitaal.nl als Spam worden aangemerkt.

Er hebben in dit topic meer leden gemeld dat ze geen emailberichten van EOS-Digitaal ontvangen. Misschien goed dat ook zij eens kijken of dit soort berichten in een Spam-map terecht zijn gekomen.
Ook ben ik benieuwd of er andere mailservers dan Gmail deze berichten als Spam aanmerken.

Wij als gebruikers kunnen hier niets in/aan veranderen. De beheerders van eosdigitaal.nl zullen stappen moeten ondernemen om van die blacklist verwijderd te worden.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Kijk, dat verklaart een hoop - en roept nieuwe vragen op. Ik zal de melding doorspelen met de vraag om de benodigde actie te ondernemen.

Thanks Gerard!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Illuminatus schreefCOLONWij als gebruikers kunnen hier niets in/aan veranderen. De beheerders van eosdigitaal.nl zullen stappen moeten ondernemen om van die blacklist verwijderd te worden.
Aan die blacklist inderdaad niets, maar je kunt eosdigitaal.nl toch wel op je eigen whitelist (o.i.d.) zetten (er van uitgaande dat gmail die mogelijkheid heeft)?

Kan je uit ervaring vertellen dat 't lastig is om van sommige blacklists verwijderd te worden...
Anoniem 4

Ik heb wel even gekeken op Gmail, maar geen whitelist kunnen vinden. Wel de mogelijkheid om mail van bepaalde domeinen te blokkeren.
Overigens kan ik moeilijk op alle mailservers waar ik accounts heb aan Spam-beheer gaan doen. Heel veel spam komt niet eens in je spambox terecht.
Dat wordt er al op een hoger niveau uitgefilterd. Zelf doe ik een actieve nafiltering in Outlook.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om van een blacklist verwijderd te worden. Toch zul je daar als domeinbeheer hard aan moeten werken.
Die blacklists kijken ook naar elkaar en voor je het weet, word je volledig geblokkeerd.
Daarom meld ik het ook hier. Hoe sneller je reageert hoe beter.
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Heb nu al twee dagen moeite om op de site te komen, verschrikkelijk traag.
Geen dikke stroop in een nauwe trechter, maar gewoon hele dikke teer :cry: :cry: .
Met vriendelijke groet,

Hans.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Hier hetzelfde, erg traag.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ook hier is het geen doen op dit moment. Loopt regelmatig vast en ontzettend traag. Heb het al op verschillende momenten geprobeerd afgelopen dagen maar geen verschil.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik probeer positief te blijven, maar het wordt zo wel heel moeilijk werken. Het aantal berichten is ook tot bijna nul gedaald :(

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het is vreselijk inderdaad...
Zodra Stijn terug is van vakantie zal ik hem berichten dat we nu wel extreem op de proef worden gesteld :(
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Weet jij ook op welke blacklist eosdigitaal staat, Gerard?
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik ben het volkomen met mikeeagle eens. We worden verschrikkelijk op de proef gesteld. Was er nog een omweg om op het forum te komen, die lijkt nu wel heel erg verstopt. Groeten, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De enige schrale troost is dat ernaar gekken wordt. Tot die tijd is geduld onontbeerlijk :(
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou, jullie hebben het al gemerkt: de performance is weer op peil!

Met dank aan Rutger/ Rocker en Stijn/ Hades1 die respectievelijk vanaf hun werk en vanaf een camping in Italië keihard gewerkt hebben aan een oplossing.

De tip van Gerard mbt de blacklist heeft uiteindelijk naar de oplossing geleid. Na steeds meer zaken uit te sluiten, is uiteindelijk de boosdoener gevonden - en uitgeschakeld. Meer technische details komen later misschien nog, daar waag ik me niet aan :wink:

Bijkomend voordeel is dat de gallery-problemen ook opgelost lijken te zijn. Kortom, we zijn back in business!

Als jullie ergens nog problemen ervaren, willen jullie ons dat dan in dit topic laten weten?

Bedankt voor jullie geduld en input, en veel plezier maar weer! :mrgreen:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

iedereen zeer bedankt voor de tijd en moeite!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het gaat nu vloeiend :)
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar