Foto Klein failliet?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Illuminatus schreefCOLONEen klant in Breda gaat niet naar een fysieke winkel in Den Bosch.
Als je even mijn eerste bijdrage in dit topic leest zul je zien dat ik , hoewel ik zelf uit Den Bosch kom, toch een nare ervaring had bij de Klein vestiging in Breda.
Toevallig waren wij als gezellig dagje uit aan het winkelen. Dus om nu te stellen dat een klant uit plaats A niet naar een winkel in plaats B gaat lijkt me een ongefundeerde aanname.
Dit zal echt niet alleen in mijn geval voorkomen.
Aankopen, zoals in mijn geval een tas, zijn immers niet altijd gepland, men spreekt niet voor niets van een impulsaankoop. En dat kan op elke willekeurige plaats waar de klant zich bevindt gebeuren toch?
Illuminatus schreefCOLONVoor wat betreft de vergelijking van fysieke winkels met webshops kunnen we heel ingewikkelde discussies opzetten. Bij fysieke winkels kun je gaan zitten op haast onbetaalbare toplocaties met veel m2 of wat meer achteraf met minder m2.
Ook webshops kun je op dure locaties of minder dure locaties vestigen. Beide soorten hebben hun eigen kostenvormen, maar dat is op zich niet zo interessant.
Was ook zeker niet de bedoeling om een ingewikkelde discussie op te zetten. Alleen even wat nuancering in het kosten verhaal aangebracht. U doet nu voorkomen of het alleen met locatie te maken heeft terwijl ik duidelijk wat meerdere aspecten heb aangegeven (o.a..personeelslasten) :D
Illuminatus schreefCOLONBelangrijk is dat je voldoende klanten krijgt voor een omzet waarmee je in staat bent om in deze tijd in business te kunnen blijven
OMZET is prachtig maar uiteindelijk bepaalt voldoende WINST of je in business blijft.
Een grote omzet klinkt prachtig maar als de winst laag, nul of zelfs negatief is ga je het uiteindelijk niet redden.
Helaas horen we vaak hoe geweldig groot de omzet van bedrijven is, maar als je dan naar de winst vraagt blijkt die vaak lager dan 2% te zijn. Dan word je als bedrijf toch al snel kwetsbaar.
Het wordt tijd dat we hier in Nederland gezonde winstcijfers weer als een prestatie gaan zien i.p.v. zakkenvullerij.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Illuminatus schreefCOLONWat de hele en wat de halve waarheid is, wordt wellicht ooit duidelijk.
Op dit moment moeten we het doen met wat er nu al dan niet aan halve waarheden/geruchten voorhanden is.
Het faillissement van Foto Klein is ook nog niet bevestigd. Geen surseance van betaling zelfs, dus ook geen rechterlijke uitspraak.
Feit is wel dat de medewerkers te horen hebben gekregen dat het bedrijf failliet is. De winkels zijn gesloten en telefonisch contact kan er niet gelegd worden.
Wat betreft de overname van Foka schrijft het AD op 13 januari 2016 het volgende.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... part.dhtml
Plaats dit verhaal tegen de huidige ontwikkelingen, dan is er in ieder geval voor mij een reden om voorzichtig te zijn, maar daar mag ieder verder het zijne van vinden.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/138394/Op ... -doorstart
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Anoniem 4

De Klein Retail Groep is op 4 februari 2016 door de Rechtbank in Rotterdam failliet verklaard.
Op 5 februari 2016 gevolgd door de andere Foto Klein onderdelen.
Gehoopt wordt op een doorstart, maar of gedupeerde kopers daarmee geholpen zijn, blijft ook nog de vraag.
Wel onderzoekt de curator van elektronicaketen Klein de rol van ex-directeur Jeroen Klein bij het faillissement.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... lein.dhtml
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar