Moonlight bath

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

geïnspireerd door een andere prachtige fine art foto.

Heb ik en een kleine team een eigen concept bedacht.
Ergens op de boerderij van mijn moeder wist ik een zinken badkuip te vinden en daarnaast gelegen landschap bood de ideale omstandigheden voor ons thema.
Ons idee was om een surrealistisch beeld te maken waar een dame zich klaar maakt om in bad te gaan op een donkere december dag verlicht door kaarsen en het maanlicht.


De techniek achter de foto:
Gezien het die dag vrij fris was en er behoorlijk wat wind stond was het aansteken van de kaarsen helaas niet mogelijk.
Ook was er niet veel ruimte om uitgebreid te gaan experimenteren met het licht.
De luxe die ik heb met mijn B1 is om TTL t e werken en dat bood in deze situatie bijzonder goed uit te pakken.
Ik heb bij deze foto twee flitsers gebruikt mijn key met beauty disk op 4 uur en een losse flitser op 11 uur allebei iets hoger dan wenkbrauw hoogte en iets naar beneden gekanteld.

Afbeelding
ISO 125 Sigma 150mm f/ 7.1 1/100sec
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

een grappig toevoeging
een paar behind the scene shots

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

als je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!


Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!


Michiel>=-
Dank u, het was een poosje geleden voormij om zo uitvoerig met photoshop bezig te zijn.
Maar ik ben blij met het eindresultaat ;-)
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

Rick T schreefCOLONgeïnspireerd door een andere prachtige fine art foto.

Heb ik en een kleine team een eigen concept bedacht.
Ergens op de boerderij van mijn moeder wist ik een zinken badkuip te vinden en daarnaast gelegen landschap bood de ideale omstandigheden voor ons thema.
Ons idee was om een surrealistisch beeld te maken waar een dame zich klaar maakt om in bad te gaan op een donkere december dag verlicht door kaarsen en het maanlicht.


De techniek achter de foto:
Gezien het die dag vrij fris was en er behoorlijk wat wind stond was het aansteken van de kaarsen helaas niet mogelijk.
Ook was er niet veel ruimte om uitgebreid te gaan experimenteren met het licht.
De luxe die ik heb met mijn B1 is om TTL t e werken en dat bood in deze situatie bijzonder goed uit te pakken.
Ik heb bij deze foto twee flitsers gebruikt mijn key met beauty disk op 4 uur en een losse flitser op 11 uur allebei iets hoger dan wenkbrauw hoogte en iets naar beneden gekanteld.

Afbeelding
ISO 125 Sigma 150mm f/ 7.1 1/100sec
Erg mooi gedaan! Persoonlijk had ik hem iets krapper gekaderd van onderen, ik vind die zwarte strook niet zoveel toevoegen. De horizon staat net een tikkeltje uit het lood voor mijn gevoel waardoor ie mijn aandacht krijgt. Door de behind-the-scene beelden krijg je een idee hoeveel tijd je erin gestoken hebt. Meer van dit soort foto's, zodat anderen er ook van kunnen leren! Mooie belichting!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een prachtig eindresultaat.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!


Michiel>=-
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Mooi resultaat!!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

MarcoEOS550D schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLONals je de behind the scnes shots ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat het eindresultaat zo'n fraaie foto oplevert. Ik vind het knap werk!!


Michiel>=-
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Mooi resultaat!!
En ik ook... Zou niet weten hoe ik zelfs maar zo iets zou moeten aanpakken!
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto en bijzonder hoe je dit van idee naar realisatie laat zien. Erg knap gedaan !
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de lovende reacties.

Nu kan er op photoshop gebied nog het ene ander beter bv het kaarslicht had ik achteraf realistischer kunnen maken
gezien het op de dag van de shoot helaas niet mogelijk was om de kaarsen daadwerkelijk te laten branden heb ik deze achteraf toe gevoegd dmv een donor foto van internet.
Daarmee ben je er nog niet je wil ook de gloed van het kaarslicht goed hebben en geen vlam is hetzelfde
Dit laatste was een tijd rovend karwij, passen meten vervormen om vervolgens alle vlammetjes afzonderlijk in te mengen in de foto.
Zelfde geld voor de lucht het was zwaar bewolkt dus ik heb een dreigende lucht en een maanlicht foto gevonden die ik verwerkt heb in de lucht dmv verschillende masker lagen.

Wat mij bij dit proses heel veel geholpen heeft is van te voren goed na te gaan wat voor beeld ik wou maken en wat ik hiervoor nodig heb.
Ook is het altijd handig om een soort van backup plan te hebben.

Daarbij mag gezegd worden "een ketting (foto) is niet sterker dan de zwakste schakel" het eindresultaat wordt vaak sterk beïnvloed na inzet van je team passen alle individuele personen bij jou werkwijzen en voegt hij of zij wat toe aan jou werk en jij voor hen.
Dit vind ik zelf altijd heel lastig en merk je pas goed als je daadwerkelijk met iemand gewerkt hebt.
Zie het als het uitzoeken van een nieuw paar schoenen ;-)

Om op de vraag Wibo53 te komen.
Ik ben ook maar een gewone sterveling en zie mijzelf als een fanatieke portret fotograaf met wat ervaring en heb bijna alles mijzelf aangeleerd dmv van het internet, tijdschriften en enkele boeken.

U zult vast zelf ook wel een onderwerp hebben binnen de fotografie waarvan u hart sneller van gaat kloppen en bij wijze van helemaal in op kan gaan.
Die passie en gezonde energie en uiteraard creativiteit zijn de basis voor het uitwerken van een gaaf idee, scene of onderwerp op een foto.
de rest zijn puzzelstukjes die u dient te vinden een scene/ onderwerp, het juiste licht, de timing wat wil ik laten zien en wat weglaten, wat voor hulpmiddelen heb je daarvoor nodig (camera spul) etc, ,etc ,etc

Dit is het spirituele antwoord op uw vraag.
Het daadwerkelijk antwoord licht eigenlijk veel eerder voor de hand:
Probeer het gewoon wees niet bang om fouten te maken wat heeft u te verliezen? Daarbij door fouten te maken leert u des te meer geen workshop kan daar tegen op ;-)
Begin rustig en breidt het vandaar uit langzaam maar zeker uit. dit geld niet alleen voor portreten maar ook met de andere onderwerpen binnen de fotografie elk met hun eigen werkwijze en eventuele spelregels.
Weet u iets niet vraag het gerust :D

good luck
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Top gedaan Rick.

Altijd leerzaam als er bij vermeld wordt hoe zoiets tot stand is gekomen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar