Canon 6d of 7d mark II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een Canon 550d. Deze werkt nog perfect maar ik merk dat de camera te licht aan het worden is voor mij. Ik wil daarom overstappen naar iets beters.

Kort geleden heb ik de lens 24-105 f4 L lens van canon aangeschaft. Ik merk dat wanneer ik helemaal uit gezoomd ben ik vaak toch net niet genoeg in beeld kan krijgen. Ik kan dit natuurlijk oplossen door mijn lens te wisselen maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Nu is het zo dat ik natuurlijk de beste keus wil maken qua camera en de lens speelt hier natuurlijk wel een rol in maar moet niet bepalend zijn in de keuze van de camera.

Op internet wordt de 7d toch meer aangeprezen als de 6d. De 6d daarentegen is dan wel weer fullframe wat een perfecte match maakt met mijn lens.

Is de 7d zoveel beter qua film dat ik toch maar moet kiezen voor de handicap van mijn lens of is de 6d toch de beter keus. Aan de prijs hoeft het niet te liggen wat ze zijn nagenoeg even duur.

Alvast bedankt voor jullie mening :)
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik ben van 550d naar 6d gegaan en heb daar enorm veel plezier van gehad. Maar....
Zou je niet meer ook kijken naar wat je fotografeert?
Full frame heeft betere low light performance - maar de 6d is misschien niet de meest ideale sportfoto camera... ( ik ken de 7d mark ii niet maar de oude 7 d had igg de snelheid mee..)
Apple fan, Canon volger...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb je de topics van de 7D II als 6D door gelezen. Hier vind je al erg veel informatie terug. Tevens is het ook aan te raden even in de winkel te kijken en daar te testen ;-)

7D II in de hand gehad en is zeker geen verkeerde camera. ISO performance is verbeterd ten opzichte van het oude model. Al vond ik deze ook niet zo slecht, alleen worden camera's beter en beter.

Probeer eerst de keuze te maken of je een crop sensor wenst of je echt FF nodig hebt. FF zit vaak tussen de oren heb ik het gevoel. Houdt hier rekening mee dat de beeldhoek veranderd van je huidige objectieven op een FF camera.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Twee totaal verschillende camera's, die met je 24-105 ook een totaal verschillend resultaat gaan opleveren.
Je zult toch echt je eigen research hier moeten doen, alle info die je nodig hebt is eenvoudig te vinden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar