Canon..... Cannot

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het laatste wat ik erover wil zeggen, en laat iedereen nou eens goed lezen.

TR meet met 2 maten, zij verkopen zelf via de webshop wel reparatie onderdelen en het kabeltje willen ze niet leveren.

TR wilde geen indicatie geven voor de reparatie ( DSP kon dat wel) , ik moet als Consument weten waar ik aan toe ben om een keus te maken.

Canon gaf eerst aan dat het niet netjes was, en kwam daar later op terug.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het feit dat men het niet met je eens is, wil niet zeggen dat men niet goed leest. Het zou fijn zijn als je het vriendelijk houdt.

Er is mijns inziens geen sprake van meten met twee maten, er is simpelweg sprake van een bepaald assortiment waar jouw gewenste artikel niet in voorkomt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

MarcoEOS550D schreefCOLONHet feit dat men het niet met je eens is, wil niet zeggen dat men niet goed leest. Het zou fijn zijn als je het vriendelijk houdt.

Er is mijns inziens geen sprake van meten met twee maten, er is simpelweg sprake van een bepaald assortiment waar jouw gewenste artikel niet in voorkomt.
Juist, dit vind ik ook!
Ik werk bij de importeur van een Japans merk gereedschappen, wij hebben ook bepaalde dingen die simpelweg niet leverbaar zijn.
Is dat ALTIJD handig? NEE!
Maar 1 keer per jaar een klein probleempje is beter dan iets wat niet verkoopt wel op voorraad te houden.
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dat zijn twee verschillende dingen, bestellen en leveren of op voorraad houden.

Ik bedoelde meer het "selektief lezen" waarom kan de één wel een prijs maken en de ander niet, we hebben het hier over een topic met ervaringen is het niet?

Opsturen was geen probleem geweest hoor, mits ik weet waar ik aan toe ben.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het gaat erom of het in het assortiment zit. Als een artikel in het assortiment zit, kan het óf op voorraad zijn, óf besteld moeten worden. Als het niet in het assortiment zit, verkoopt die winkel het gewoon niet. Dat laatste is hier voor wat betreft de losse kabel het geval.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hoezo in het assortiment?, zij repareren voor Canon met Canon onderdelen, dus alle delen waar de Canon apparatuur mee is opgebouwd, zijn in principe te bestellen OF het betreft onderdelen die een (voor de klant) economisch onrendabel karakter hebben OF het betreft zeer oude apparatuur. (dan mag je hopen op oude voorraad)

Maar dan nog, iedereen gaat er op in of ze iets leveren ja/nee.... mij gaat het erom, waarom DSP wel een prijs kan maken en waarom Tech Repair het niet WIL. Het wordt allemaal uit zijn verband gerukt.

Nogmaals, mijn eerste vraag aan Tech repair was ..... Kunt u mij vertellen wat het kost om het snoer te vervangen of te leveren, ivm een draadbreuk?
Het antwoord was slechts, " Natuurlijk kunnen wij u helpen" dus de bereidheid was er wel (tot daar)
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Anoniem 4

Over met twee maten meten gesproken. De veroordeling van TechRepair is voornamelijk gebaseerd op het feit dat ze geen richtprijs wilden noemen voor de reparatie. DSP is in dat licht voor jou een beter bedrijf omdat die wel een prijs hebben genoemd, uiteraard onder voorbehoud omdat zij ook op afstand niet kunnen zien wat er mogelijk nog meer mis mee kan zijn. Na ontvangst maken ze ook gewoon een offerte en die is pas bindend. Als je dan niet besluit tot reparatie over te gaan, brengen ze ook onderzoekskosten in rekening en die liggen gemiddeld ook op zo’n € 50,00.
Kennelijk waren de reparatiekosten te hoog naar jouw oordeel, want je hebt de flitser daar niet laten repareren. Wat ik me wel afvraag waarom je dan daar niet het kabeltje hebt besteld, dan hoefde niet naar een leverancier in het buitenland uit te wijken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

OK, ik waag nog één poging ;-)

TR beoefent twee aparte takken van sport: ze repareren camera’s en aanverwante artikelen, en ze verkopen daarnaast sommige losse onderdelen.

Voor wat betreft de verkoop van losse onderdelen geldt hetgeen ik hiervoor al meermalen zei: het betreffende kabeltje zit niet in hun assortiment en wordt dus ook niet los door hen verkocht.

Voor wat betreft de reparatie geldt dat ze daar eerst een eigen, deskundig oordeel over willen vellen voordat ze een prijsopgave doen. Dat zijn hun voorwaarden, waar je iets van kunt vinden, maar waar je het ook mee zult moeten doen. De keuze van een ander reparatiecentrum om ongezien een prijsopgave te doen, verplicht TR toch niet om hetzelfde te doen? Blijkbaar is er een verschil in visie of strategie bij beide bedrijven. Dat is hun goed recht.

Jij lijkt de fout te maken dat je hun verkoop van sommige losse onderdelen en de reparatiewerkzaamheden door elkaar haalt. Omdat zij (ten behoeve van hun reparatiewerkzaamheden) alle losse onderdelen kunnen bestellen, moeten zij ze dús ook maar altijd los verkopen? Da’s toch kromme logica; het is toch de vrijheid van een ondernemen om te bepalen wat hij of zij wel of niet verkoopt?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

fastatje schreefCOLONHoezo in het assortiment?, zij repareren voor Canon met Canon onderdelen, dus alle delen waar de Canon apparatuur mee is opgebouwd, zijn in principe te bestellen OF het betreft onderdelen die een (voor de klant) economisch onrendabel karakter hebben OF het betreft zeer oude apparatuur. (dan mag je hopen op oude voorraad)

Maar dan nog, iedereen gaat er op in of ze iets leveren ja/nee.... mij gaat het erom, waarom DSP wel een prijs kan maken en waarom Tech Repair het niet WIL. Het wordt allemaal uit zijn verband gerukt.

Nogmaals, mijn eerste vraag aan Tech repair was ..... Kunt u mij vertellen wat het kost om het snoer te vervangen of te leveren, ivm een draadbreuk?
Het antwoord was slechts, " Natuurlijk kunnen wij u helpen" dus de bereidheid was er wel (tot daar)
Ze REPAREREN voor Canon, dat betekent nog niet dat alles ook als onderdeel verkocht zou moeten worden toch?
De aanname blijft maar komen dat alles altijd te koop zou moeten zijn.

Waarom ze geen prijs willen maken weet ik ook niet.
Maar, dat is uiteindelijk aan hun, daar staan ze voor zover ik weet vrij in.
Anoniem 4

MichielBroerse schreefCOLON... Waarom ze geen prijs willen maken weet ik ook niet. ...
Het gaat hier om een zeer weinig voorkomende reparatie van een niet voor de hand liggend onderdeel. Als je telefonisch om een prijs vraagt, zullen zij dat ook niet meteen kunnen zeggen. Gaat het om een flitsschoentje van een 430, dan kunnen ze best wel onder voorbehoud een indicatie geven.
Misschien heeft DSP (groter bedrijf) dat al eens eerder bij de hand gehad of ze hebben er na aandringen van de klant gewoon een slag naar geslagen. Het is maar wat je wil horen.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

fastatje schreefCOLONMaar dan nog, iedereen gaat er op in of ze iets leveren ja/nee.... mij gaat het erom, waarom DSP wel een prijs kan maken en waarom Tech Repair het niet WIL. Het wordt allemaal uit zijn verband gerukt.
En het is allemaal zo simpel... zij bepalen wat voor diensten ze aanbieden en niet jij.

Genoeg redenen om als reparatiebedrijf de wat meer complexe dingen niet aan particulieren te leveren. Ze verdienen er niets aan, ze ondergraven hun eigen verdienmodel van repareren, en ze krijgen gezeik als het daarna niet werkt.
Als het weigeren om precies aan jouw wensen te voldoen al zo'n reactie oplevert dan hebben ze de juiste keuze gemaakt. Als je de reparatie zelf verkloot of het toch niet de kabel is, dan zou het waarschijnlijk nog een graadje erger zijn.
Ze kunnen nooit winnen. Welk bedrijf doet dat om een tientje ofzo te verdienen....
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Waarom zegt TR zegt dat gewoon niet?
"Geachte klant, wij leveren geen losse kabel. De kabel wordt alleen geleverd als onderdeel van een door ons uitgevoerde reparatie".

Blijkbaar mag je geen negatieve ervaring met TR delen op dit forum, dan wordt je beschuldig van zwart maken en smaad.
Zelfs een vergelijkende ervaring delen wordt gezien als veroordeling van TR.

Hans
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

hdb schreefCOLONBlijkbaar mag je geen negatieve ervaring met TR delen op dit forum, dan wordt je beschuldig van zwart maken en smaad.
Natuurlijk wel... maar denk je niet dat de toon met de eerste post gezet was?
Koppel dat met een totale ontkenning van het feit dat TR zelf bepaalt wat ze doen, en je komt hier op uit.
Anoniem 4

hdb schreefCOLONWaarom zegt TR zegt dat gewoon niet?
"Geachte klant, wij leveren geen losse kabel. De kabel wordt alleen geleverd als onderdeel van een door ons uitgevoerde reparatie".
Dat is nou precies wat ze gezegd hebben en dat is toch een eerlijk antwoord. Daarvoor hoef je toch niet te gaan roepen dat je bij dit bedrijf "aan de Goden bent overgeleverd". Dan kan ik hier een onuitputtelijke lijst gaan vermelden.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Illuminatus schreefCOLONDaarvoor hoef je toch niet te gaan roepen dat je bij dit bedrijf "aan de Goden bent overgeleverd".
Waarom zou hij (TS) dat niet mogen zeggen?
Illuminatus schreefCOLONDan kan ik hier een onuitputtelijke lijst gaan vermelden.
Waarom zou je een onuitputtelijke lijst willen vermelden?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het wordt nu wel heel erg een semantische discussie, die weinig meer toevoegt denk ik.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Volgens weten we nu elkaars standpunten wel en zijn we elkaar nu "vliegen aan het afvangen" wie wat gezegt heeft en op welke manier. Wat mij betreft mag alles gezegt worden maar is de toon waarop belangrijk. TS opent fel dan kan je ook felle reacties verwachten, mag ook zolang het maar netjes blijft.

Laten we alles weer even zonder te veel emotie bekijken en dan kom je volgens mij toch echt gewoon uit op het feit dat TR iets niet wil leveren wat TS graag wil hebben, dat is even zuur en dan mag je het geen leuk bedrijf vinden. Gelukkig heb je dan internet en kan je het gewoon elders kopen. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik denk ook dat het weinig meer toevoegt.
Toch wil ik nog graag 1 voorbeeld schetsen:
Een scheepsbouwer die schepen verkoopt zal je ook geen losse staalplaat verkopen, terwijl die wel worden gebruikt om iets te bouwen.
Ze verkopen dus wel staalplaten verwerkt in iets, maar niet los.
Zo ook TR, ze verkopen wel de kabel als die voor een reparatie nodig is, maar niet los.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

MichielBroerse schreefCOLONZo ook TR, ze verkopen wel de kabel als die voor een reparatie nodig is, maar niet los.
Dat lijkt op koppelverkoop.
Maar gelukkig zijn er ook andere bedrijven in Nederland die op dit punt een stuk klantvriendelijker zijn.

Hans
Anoniem 4

Juridisch gezien slaat dit nergens op. Ze repareren alleen en verkopen niet, dus kan er ook nooit sprake zijn van koppelverkoop.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar