20-8-05 Bloemencorso Leersum - een impressie

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Laatst gewijzigd door 4 op dbode, in totaal 20 keer gewijzigd.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Mooie kleurrijke platen, al is een bloemencorso niet helemaal mijn ding. Het valt me wel op dat de foto's waar mensen op staan scherper zijn dan die waar een bloemenobject de hoofdrol speelt. Heeft de autofocus misschien moeite met grote objecten met onregelmatig oppervlak?
Favoriet is uiteraard de wagen van mijn all time favorite: King Mercury 8)
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
millman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2005 08:15
WoonplaatsCOLON Utrecht

Wat ik vaak probeer is het onderwerp niet altijd in het midden te zetten.
En misschien is het ook mooier om 'landscape' in plaats van 'portrait'
te fotograferen en dan te 'croppen' in bijvoorbeeld Photoshop...

Verder zijn de foto's wel leuk om naar te kijken. Leuke onderwerpen
gekozen...
[size=75]EOS 350D Digital Rebel (18-55 KIT lens) | CF Extr3 1 GB, CF 256 MB | Apple iBook 1 GHz | ...is mijn rolletje nou nog niet vol?[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Jamie schreefCOLONMooie kleurrijke platen, al is een bloemencorso niet helemaal mijn ding. Het valt me wel op dat de foto's waar mensen op staan scherper zijn dan die waar een bloemenobject de hoofdrol speelt. Heeft de autofocus misschien moeite met grote objecten met onregelmatig oppervlak?
Favoriet is uiteraard de wagen van mijn all time favorite: King Mercury 8)
Ja, voor mij was een bezoek aan een bloemencorso ook zeeeeeeer lang geleden. Maar ja wat doe je in een paar verloren uurtjes als vrouw en kinderen naar een kinderfeestje zijn, waar jij ze over enkele uren op moet halen en er is op 5 minuten van jouw huis een bloemencorso? Toch wel een leuk onderwerp om dan een reportage van te maken.

De foto's die ik oorspronkelijk geplaatst had kwamen allen direct uit de camera, het betrof hier de parallel aan de Raw gemaakte JPEG zonder enige bewerking. Dat geeft voor veel onderwerpen al een heel bevredigend resultaat, maar je hebt gelijk, de bloemenfoto's hebben nog wel; wat USM nodig. Die heb ik inmiddels losgelaten op foto's 1, 4, 6, 7, 9 en 10 en het resultaat opniew in dit topic gezet. Centraal thema van het corso was het 25 jarig regeringsjubileum van Beatrix, één van de wagens had inderdaad de metafoor Queen (de popgroep) gebruikt.

millman schreefCOLONWat ik vaak probeer is het onderwerp niet altijd in het midden te zetten.
En misschien is het ook mooier om 'landscape' in plaats van 'portrait'
te fotograferen en dan te 'croppen' in bijvoorbeeld Photoshop...

Verder zijn de foto's wel leuk om naar te kijken. Leuke onderwerpen
gekozen...
Bedankt voor de complimenten en de suggesteis Millman. Eén suggestie zal ik niet snel overnemen, ik maak zo min mogelijk gebruik van croppen. Ik probeer altijd nog om de compositie in één keer goed vast te leggen, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
arnoy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 08:08
WoonplaatsCOLON Kerkrade

Leuke serie, erg kleurrijk. Vooral die Ferrari is :lol:
Canon 40D > EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM > EF 50mm f/1.8 II > Canon IXUS 50
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar