[VERZAMELTOPIC] Resultaten Zwolle-uitje

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jan en Ida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 16:09
WoonplaatsCOLON Rotterdam

46951

Jan en Ida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 16:09
WoonplaatsCOLON Rotterdam

ik kom er net achter hoe dat beeld heet aartsengel Michael
Anoniem 3

Het was, zoals Gerard in het starttopic al zei:
Het was een prachtige, lange, vermoeiende maar o zo gezellige dag...
Zelf was ik zo'n 13 uur onderweg en kreeg last van kortademigheid ;), Gelukkig was hulp nabij in de:
1.

46952

Er was weer veel te zien en te genieten, ook voor de inwendige mens: van Perzische uiensoep, via huisgemaakte gehaktbal zónder saffraan naar de late tosti bij Starbucks...

Hieronder een willekeurige greep uit mijn oogst.

2.

46953

3.

46954

4.

46955

5.

46956

6.

46957

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb het topic even uit het uitjes-topic naar hier verplaatst.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Toch nog een orgel gevonden zie ik
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Ja, Jeroen. Jammer genoeg kon ik het niet bespelen.... Een privé concert(je) ga ik nog wel eens proberen te regelen.

Ik wacht overigens met smart op de resultaten van de andere deelnemers. Al is het er maar één per persoon.
Zou me een goed gevoel geven...
En het topic blijft maar verplaatst worden en verplaatst worden....
Niks uitjes. Het enige uitje dat we mochten proeven/aanschouwen was de Persische uiensoep voor Jan en daar is geen foto van.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het topic is slechts éénmaal verplaatst, Gabriel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Sorry, ik dacht tweemaal.
Anoniem 4

Het was me het dagje wel. Vermoeiend maar wel veel gezien. Verrassend maar ook met teleurstelling.
Dat laatste begon al op de Grote Markt, waar de Grote of Sint-Michaëlskerk staat.
We hadden ons verheugd om die te bezoeken en het beroemde Schnitgerorgel te bewonderen. Helaas door de week gesloten, alleen op zondag open maar dan zijn er diensten. Het lijkt wel of Zwolle zich ervoor schaamt. Misschien komt dat wel omdat de toren van die kerk wel erg klein geschapen is. Wellicht ter compensatie staat er buiten op de markt een kitscherig beeld van aartsengel Michael. Zie de foto van Jan.
Iets verderop naast de kerk staat een mooie, oorspronkelijke waterpomp. Waarschijnlijk was renovatie te duur en daarom dus maar zo’n modern glimmend geval van roestvrij staal er naast gezet. Omdat dat ook weer geen gezicht was, hebben ze er een foeilelijke oliebollenkraam voor gezet. OK, het is bijna Oud en Nieuw.

46963

Het was qua architectuur toch al een beetje Oud en Nieuw in Zwolle.
Kennelijk was bij dit pand het grondoppervlak duur en is men in de hoogte gaan verbreden.

46964

Aan stijlen ook geen gebrek. Hier is de mierzoete Jugendstil behouden, maar kon men het niet laten om het te ontsieren met een uithangbord. Bij de foto’s van Gabriël een detail van die gevel.

46965

Het moderne stadhuis staat ingeklemd tussen oudere panden, maar het oogt niet lekker.

46966

Toch was er een kerk open, maar die is verbouwd tot meer dan een uitgebreide boekwinkel waar je ook lekker kunt eten. Daar bevindt zich ook het orgel dat Gabriël heeft vastgelegd.
Onderstaande foto is niet mijn beste, mede door het niet voorhanden hebben van de voor het maken van dit soort foto’s benodigde (rand)apparatuur.
Aangezien dit object een geslaagde combinatie van Oud en Nieuw is in Zwolle, wil ik hem hier niet onthouden.

46967

Al met al een leuke, gezellige dag in een stad vol tegenstellingen.
Anoniem 3

Dank voor je mooie fotoherinneringen, Gerard.
Het was inderdaad een vermoeiende, lange dag.
Ja, die deceptie met de grote kerk was mij al bekend van internet en van een eerder bezoek aan Zwolle. Er zijn strengen en gestrengerden... Heel jammer dat een gemeente niet kan ingrijpen.
En die oliebollenkraam wordt daar wel wel gedoogd. Vreemd allemaal.
Maar ik kan je over mijn woonplaats ook wel ongelooflijke verhalen vertellen... Nee niet om te bekijken, maar wel om me als Bosschenaar voor te schamen. Google maar eens op 'Bartenbrug'. Dan vliegen de over de balk gegooide miljoenen je om de oren.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie Gerard, geeft toch een beeld van wat ik gemist heb ;)

En Gabriel, jouw orgelfoto mag er ook wezen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Daar ben ík dan weer blij om.
Anoniem 4

Ik ben weer blij dat het een mooi uitstapje was en met alle foto's daarvan, al mis ik nog een bijdrage van één deelnemer. :(
Anoniem 3

Ja, nu moet er toch ernstig overlegd gaan worden in de ballotagecommissie.
Wel actief in een andere hoek van het forum en ons in de kou laten lopen.... :twisted:
Kortom: weekend deze fotograaf? Het laatst gezien met een 7D met 70-20(0)L, ergens in een verbouwde kerk.
Reacties graag per PB.

46998

Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Acte de présence !

Om de ballotage commissie niet al te veel te schofferen is hier mijn bescheiden bijdrage aan de voetreis door Zwolle.
Illuminatus schreefCOLON Iets verderop naast de kerk staat een mooie, oorspronkelijke waterpomp. Waarschijnlijk was renovatie te duur en daarom dus maar zo’n modern glimmend geval van roestvrij staal er naast gezet. Omdat dat ook weer geen gezicht was, hebben ze er een foeilelijke oliebollenkraam voor gezet. OK, het is bijna Oud en Nieuw.
Foto 1:

46999

Als techneut toch ook altijd weer getrokken tot symetrie
Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4:
Afbeelding

Foto 5:
Afbeelding

Eten bij de gele M, groene M, of toch maar ergens anders . . . .
Foto 6:
Afbeelding

Foto 7:
Afbeelding
Illuminatus schreefCOLON Toch was er een kerk open, maar die is verbouwd tot meer dan een uitgebreide boekwinkel waar je ook lekker kunt eten.
Foto 8:
Afbeelding
En bij het binnenkomen/verlaten van de boekwinkel kon men deze 'kroonluchter' ontwaren.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Anoniem 4

Zo, nu zijn we tenminste compleet en hebben we een goed beeld van onze visie op Zwolle gegeven.
Nu kunnen we vol goede moed op weg naar de volgende trip, maar eerst moet het jaar gewisseld worden.
Aanvragen voor het aspirant-lidmaatschap kunnen al wel worden ingediend.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar