RK Kerk Volendam

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Enige jaren geleden heeft iedereen deze kerk gezien, na het verschrikkelijke ongeluk in café De Hemel.

Afgelopen zomer ben ik er even geweest (overige foto's van het bezoek Volendam en Marken zijn te vinden op facebook).

1. Twee kerkgangers

46656

2. Interieur

46657

3. Het orgel

46658

4. Altaar links

46659

5. Altaar rechts

46660

Groeten, Jaap
Anoniem 3

Ik vind foto 3 de beste van de serie vanwege de weidsheid en het hoge orgel natuurlijk. Mooi.
foto 1 staat m.i. een ietsiepietsie uit het lood.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Foto #1 staat niet uit het lood, de brug is namelijk recht - er is dus sprake van perspectivische vervorming....
Ik geloof overigens niet dat de twee op de eerste foto kerkgangers zijn. Maar verder wel de meest levendige van de foto's. Als ik het goed zie, zijn foto's #2 en #3 iets naar boven genomen, vind ik minder geslaagd, maar voor de rest niet veel mis met de foto's. De altaren staan er netjes op waarbij het Maria altaar mij het meeste aanspreekt.

Al met al een mooie serie, bedankt voor het delen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

In foto's 1 t/m 3 zit vervorming; dat kan ook niet anders (en zelf vind ik dat ook niet erg).

@ Addy: bedankt voor je commentaar hoor! Om eerlijk te zijn: foto 1 zit er bij voor de "volledigheid", maar die levendigheid maak 'm voor mij minder interessant. De interieurfoto's, gemaakt met minder gunstig licht, vind ik hoe langer hoe leuker om te maken...

@ Telescoop: 't is eigenlijk best een klein orgel voor zo'n groot gebouw
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar