Close encounter

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Vorige week kwam deze reegeit bij de vijver kijken en drinken. Nog niet eerder kwam er een ree zo dichtbij. Op 5 meter voor m'n neus! Tja....wat wil je dan nog met aanvankelijk 700mm en later 500mm. Alleen een kopportret behoorde tot de mogelijkheden. Ik durfde het niet aan om de lens te gaan verwisselen, uit angst het dier aan het schrikken te maken. Na een kleine 10 minuten verdween ze. Geweldig om haar zo dichtbij te hebben!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. De symmetrie in deze foto sprak mij erg aan, ondanks dat er weinig ruimte meer aan de onderkant zit. Betreft ook volledige opname, niets gecropt.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie ze kunnen waarderen.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ja, ik kan ze zeker waarderen! Prachtige scherpte, mooi van kleur en eigenlijk wel grappige composities :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bijzondere compositie heb je gebruikt wat zeker erg goed bevalt in deze foto's. Qua kleur en scherpte zijn ze ook perfect. Leuke serie om naar te kijken.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Die noodgedwongen composities hebben een geweldig resultaat opgeleverd. Mooie platen, de derder is mijn absolute topper!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Lol. Denk je vogeltjes gaan te fotograferen (fantaseer ik even) en heb je per ongeluk teveel mm's voor je foto's. Nog een geluk dat het beestje niet binnen de minimale scherpstelafstand kwam :)

En wat heb je je goed gered met deze foto's. Alle bewondering. Zie je jou nou in de ogen?

Een ding begrijp ik niet in je verhaal. Geen lens verwisselen maar wel een converter er tussen? Wat is het verschil?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Converter er tussenuit. Camera met lens staat op swinghead statiefkop op een geleide-rail. Ik kan dus het geheel vastzetten en zo zachtjes mogelijk de converter er tussenuit halen. Geeft dus geen beweging.
Bij wisseling van lens moet ik de camera op een losse 300mm f/4 zetten (wat trouwens ook nog teveel zou zijn geweest, maar dat terzijde) en vervolgens de lens door het camo-netje heen steken.
En dát zou teveel zijn geweest. Zoals je weet, reeën zijn bijzonder schuw.
Vandaar, maar ik begrijp je vraag.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Prachtig gedaan, vooral de 3e is leuk! :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Met alle respect voor de 2 andere platen :D :D vind ik 1 met stip de allermooiste :D :D :D , vanwege het feit de omgevingsbokeh hier het minste last heeft van het beeldvullende.........
De reden voor dat beeldvullende heb je al verhaald.....
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie, Aldert.

Ja, veel mm is leuk, maar er zijn altijd van die onverwachte dingen en dan moet je het daar mee doen dan.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Een mooie serie, toeval bestaat niet dus het was voorbeschikt voor jou ogen zullen we maar zeggen.
De scherpte is verpletterend. Goed gedaan. Wordt ik helemaal blij van
Dank je voor het delen Aldert.
Paul
70D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar