Amsterdamse Waterleiding Duinen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Vrijdag een dagje naar AWD geweest.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Je hebt zo te zien een leuke dag gehad en veel gezien!!

Maar nu even over je foto`s
1 ik vind de foto te krap met name aan de bovenkant, je ziet de vos duidelijk genieten van de zon
2 ganzen blijven altijd lastig om op de foto te zetten lopen of zwemmen altijd van de af. ik vind het jammer dat het 2 gansje er met zo kop niet op staat
3 iets heeft duidelijk de aandacht van de vos maar ik mis wel zijn pootjes

de scherpte zit duidelijk goed in de foto nu nog werken aan je compositie
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij Nettie. Dus voor fotos met een betere compositie...gewoon nog een keer naar de AWD? ;-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

+1
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

+1

Maar het krappe van foto 1 stoort mij niet. Ik vind hem wel lekker zo eigenlijk.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Daar is het vosje van de AWD weer :D, blijft een mooi beest om naar te kijken. Technisch gezien weinig op aan te merken, nette scherpe platen met mooie kleuren.

#1, Ik vind het jammer dat de ogen dicht zijn. Doordat je alleen het kopje hebt zie niet dat hij ligt te genieten bijvoorbeeld. De ruimte rechts heeft nu weinig zin omdat de vos niet de foto in kijkt. Wellcht is een nog krappere vierkante crop nog wel leuk.
#2, past niet zo in de serie vind ik. (2 vossen en een gans gaan niet samen :wink: ) Ik vind dit ook nog eens de minste foto van de serie om de reden die Nettie al aangeeft.
#3, Eens met Nettie er mist het e.e.a. Ook hier wellicht nog krapper croppen. Ik vind dat je vaak beter maar flink kan croppen dan een beetje zodat beaalde delen er net afvallen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.

- De eerste had ik bewust wat krapper genomen (is niet gecropped) maar nu jullie het zeggen zou deze inderdaad wel iets ruimer mogen. Heb hem ook nog helemaal op de foto. Zal daar vanavond eens mee spelen.
- Bij 2 waren er behoorlijk wat gansjes bij elkaar heb zitten twijfelen hoe ik deze zou croppen. Zal hier nog eens naar kijken om hem beter te krijgen.
- Bij 3 had ik hem ook bewust wat krapper genomen. De vos staat hier achter wat plantjes en vond die zelf te veel afleiden waardoor ik hem wat krapper heb genomen. Zal bij deze ook nog even met de crop spelen.

Zal vanavond even een update plaatsen. Heb nog wat meer foto's.
Gebruikers-avatar
Marja Koole
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2014 08:33
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Onlangs in de AWD geweest en geen vos gezien. Wel veel anders moois dus genoten.
Vind van deze serie 3 wel fraai, maar misschien een stukje onderkant er nog afhalen. Dan mis je de pootjes niet meer omdat je ook geen stukje achtergrond meer ziet. Als ik scrol ziet dat er net effe beter uit.
Groetjes Marja
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

alles is al gezegd, fototechnisch gezien.
en ondanks dat de vossen in de AWD bijna handtam zijn, vind ik het elke keer nog leuk om er foto's van te zien.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar