Marsha at the Graffiti wall

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ronhui

Eindelijk heb ik mijn eerste stappen gezet in modelfotografie. Beetje onwennig, maar het smaakt naar meer.

Een vriendin van mij is een bodypaint model en weer een vriendin van haar is een eigen bodypaintbedrijfje aan het opzetten. Samen vroegen ze mij of ik wat foto's wilde maken voor haar aankomende website. Zo doende hebben we leuke shoot gehad bij een graffitimuur in Den Bosch. Was leuk om eens te doen, maar zijn een hoop dingen die volgende keer ietsje beter kunnen :p

Ik wilde graag 3 van mijn favoriete foto's met jullie delen, welke van de foto's op de website komen weet ik nog niet :). Commentaren altijd welkom :)


Afbeelding
Marsha at the graffiti wall 2 by RonHui, on Flickr


Afbeelding
Marsha at the graffiti wall 4 by RonHui, on Flickr

Had bij deze foto inderdaad een stapje naar rechts moeten doen. Een van de dingen om volgende keer beter op te letten ;)

Afbeelding
Marsha at the graffiti wall by RonHui, on Flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Leuk, om graffiti te combineren met bodypaint!

Bij foto 1 is het jammer dat het model een beetje wegvalt in de overweldigende muurschildering EN dat je over de muur heen kijkt (kun je er nog van af knippen)

Foto 2 spreekt mij heel erg aan. Daar is bodypaint echt het onderwerp, en voegt de graffiti op de achtergrond iets toe.

Foto 3 is in ieder geval niet geschikt voor de website over bodypaint
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Sluit me wat 1 en 2 betreft aan bij de comments van Jaap.

Echter, face and hairpaint hoort er zeker ook bij.
Ik zou daar alleen wat meer nadruk op leggen door de foto nog wat "in te zoomen" door rondom net nog wat meer te croppen.
Daarbij neem je dan gelijk eens stukje onderkant mee, net boven het kuiltje van de elleboog.
Dat "kuist" het oksel ook gelijk, kijkt wat rustiger en prettiger.
En de spuitbus (leuk detail) krijgt dan ook net wat meer aandacht.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
ronhui

Jaap Koole schreefCOLONLeuk, om graffiti te combineren met bodypaint!

Bij foto 1 is het jammer dat het model een beetje wegvalt in de overweldigende muurschildering EN dat je over de muur heen kijkt (kun je er nog van af knippen)

Foto 2 spreekt mij heel erg aan. Daar is bodypaint echt het onderwerp, en voegt de graffiti op de achtergrond iets toe.

Foto 3 is in ieder geval niet geschikt voor de website over bodypaint
Bedankt voor je commentaar. Foto 1 heb ik expres zo gedaan. hieronder een foto die waarschijnlijk meer in jouw straatje past. Kan moeilijk kiezen tussen deze twee, maar heb voor bovenstaande gekozen vanwege het prikkeldraad, geeft een wat meer rauw effect aan de setting.

Voor de website worden trouwens andere foto's gekozen, ook met de bodypaintster zelf.

Afbeelding
Marsha at the graffiti wall 3 by RonHui, on Flickr
ronhui

Frank64 schreefCOLONSluit me wat 1 en 2 betreft aan bij de comments van Jaap.

Echter, face and hairpaint hoort er zeker ook bij.
Ik zou daar alleen wat meer nadruk op leggen door de foto nog wat "in te zoomen" door rondom net nog wat meer te croppen.
Daarbij neem je dan gelijk eens stukje onderkant mee, net boven het kuiltje van de elleboog.
Dat "kuist" het oksel ook gelijk, kijkt wat rustiger en prettiger.
En de spuitbus (leuk detail) krijgt dan ook net wat meer aandacht.
ik ga hier even mee spelen, blijft lastig waar je een ledemaat kan afsnijden. Had wat jij zei ongeveer gedaan in lightroom en op het moment zelf beviel het mij niet zo. Ga het nog eens proberen van de week en dan de verschillende foto's naast elkaar leggen. Bedankt voor de feedback!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mijn favo is ook de 2e.
Ze komt daar goed uit en de graffiti is wat meer op de achtergrond.

Jammer dat ik jullie niet gezien heb daar (ik ben daar bijna dagelijks te vinden...)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar