Ska-D-Lite@Catena, Leiden

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Hmzaniac
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2004 01:50
WoonplaatsCOLON Hier

Wat foto'tje van ska-d-lite... niet bewerkt (behalve autolevels en wat snelle cropping). Wat vindt men ervan?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Hmzaniac, in totaal 21 keer gewijzigd.
BOFH excuse #356:

the daemons! the daemons! the terrible daemons!
zzzzzzzzzzzz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 19:30
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

De foto's zijn best leuk, alleen vind ik dat de flits de sfeer verpest...
Ska-d-lite is een ergl leuke band!

De 4e en de laaste foto's vind ik wel erg goed! (maar ik kan niet echt zeggen waarom :roll: )

Verder lijkt het me dat de datum in je kader niet klopt... (ik leef nog in augustus... en dat is maand 8 :wink: )

Ik neem aan dat je 15-8 bedoelt? Was dat voor El-Cid ofzo? (of gewoon zomaar op een maandag??)
[size=75]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55 | EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM | EF 50 f1.8 | wat geheugen en wat accu's[/size]
Hmzaniac
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2004 01:50
WoonplaatsCOLON Hier

zzzzzzzzzzzz schreefCOLONDe foto's zijn best leuk, alleen vind ik dat de flits de sfeer verpest...
Ska-d-lite is een ergl leuke band!

De 4e en de laaste foto's vind ik wel erg goed! (maar ik kan niet echt zeggen waarom :roll: )

Verder lijkt het me dat de datum in je kader niet klopt... (ik leef nog in augustus... en dat is maand 8 :wink: )

Ik neem aan dat je 15-8 bedoelt? Was dat voor El-Cid ofzo? (of gewoon zomaar op een maandag??)
Je hebt idd gelijk, het was 2 uur 's nachts toen ik thuis was en 4 uur toen ik de foto's online had... :roll: Het was inderdaad voor de EL CID, Ska-D-Lite trad op bij Catena.

Flitsen maakt het idd echt een stuk minder idd, maar zonder lukt het me nog amper. Die ene close-up foto met paarse achtergrond is zonder flits met de 50mm/1.8 gemaakt op 1600 iso. Ik heb er nog wel een paar van die geprobeerd, maar je krijgt gewoon echt te veel ruis, en dan heb ik liever een foto met een flits met -2/3 fec en diffuser op 200 iso.

Ter vergelijking: foto 1 en 3 zijn ook met flits gemaakt, met -2/3 fec en een diffuser.
BOFH excuse #356:

the daemons! the daemons! the terrible daemons!
zzzzzzzzzzzz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 19:30
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

haha okee... ik kan me voorstellen dat je op zulke tijdstippen foutjes kan maken :) (ben met zulke tijden ook een keer een CF kaartje met daarop bijna al mijn foto's van die avond kwijtgeraakt... en niet meer teruggevonden :()

Ik moet zeggen dat ik de ruis bij "die paarse" mee vind vallen. Dit zal op 100% natuurlijk anders zijn... maar op dit formaat vind ik het niet storend.

Ik enige keer tot nu toe dat ik met mijn DSLR foto's van een band gemaakt heb heb ik dit met een canon 28-105 f/3.5-4.5 gedaan. dit ging wel aardig (zonder flits).

Nou moet ik bekennen dat de omstandigheden best goed waren. Ik had die avond zelf het podium uitgelicht dus er voor gezorgd dat het niet al te donker was... Helaas stonden die foto's op het kaartje dat ik kwijtgeraakt ben en heb ze dus nooit echt goed kunnen bekijken :(

Ze leken redelijk scherp (niet zo scherp als jouw foto's denk ik)..

Maar met een diafragma van 1.8 zou ik persoonlijk verwachten dat er redelijke foto's te maken moeten zijn zonder flits... Ik heb deze lens echter niet dus ik kan er helemaal naast zitten :P
[size=75]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55 | EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM | EF 50 f1.8 | wat geheugen en wat accu's[/size]
twixx
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 20:08
WoonplaatsCOLON Utrecht

Je fotos lijken alleen van onder belicht; wat heb je met je flitser gedaan?
Hmzaniac
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2004 01:50
WoonplaatsCOLON Hier

twixx schreefCOLONJe fotos lijken alleen van onder belicht; wat heb je met je flitser gedaan?
Ze hadden op het podium geluidsdempers op de microfoons zitten (bij foto 3 zie je er eentje heel duidelijk zitten). Om dus een beetje fatsoenlijke foto's te maken moest ik onderaan het podium zitten zodat die dempers niet vol in mn beeld kwamen. Daar komt dus die flits van onder vandaan :)
BOFH excuse #356:

the daemons! the daemons! the terrible daemons!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar