Lightpainting

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Via een Amerikaans Canon forum ben ik op dit idee gekomen. Gisteren avond heb ik het dan eindelijk eens kunnen uitvoeren. Samen met 2 vrienden, 2 led lampjes, een statief en m'n camera op pad geweest.


Wat heb ik gedaan?
Van elke compositie ongeveer 5 foto's gemaakt, waarin op elke foto een ander deel v/d auto belicht werd
Deze RAW bestanden bewerkt
Daarna van deze foto's de delen welke ik wilde gebruiken in PS over elkaar gelegd
Clonestamp, smudge, contrast ed aangepast.

Met dit als resultaat:
(foto's zijn klikbaar voor full-size)


1 -
Afbeelding
Originele afbeelding. Welke is gebruikt als achtergrond



2 -
Afbeelding
Originele afbeelding. Welke is gebruikt als achtergrond



Wat vinden jullie ervan?
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
Angelique1304
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2013 18:48
WoonplaatsCOLON Nieuw Weerdinge

HEEL erg leuk geworden!
https://www.flickr.com/photos/lique1304/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Erg leuke effect zo.

Weet niet of je nog wat hebt gedaan met het dak qua belichten van de auto maar in beide foto's vind ik die toch wel aan de donkere kant. Zeker bij de 2de lijkt het wel of vanaf de helft van de ramen niet meer is belicht.
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Klopt. Dat is mislukt. We hebben er op locatie voor gekozen om dat van achter de auto te doen. En daardoor kwam er zo.n lichtspreep over het dak dat ik dat niet bruikbaar vond.

Goede les voor de volgende poging :)
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar