De Woerd

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
mdbphotography

Terwijl ik rustig en nietsvermoedend een drukje zat te doen met een krantje er bij zag ik groot in de krant staan dat een prachtig pand oud pand in Groenlo op de planning stond om gesloopt te worden. De foto wekte de indruk dat het pand al een tijd leeg stond en gezien het toch in de buurt was besloot ik haast te maken en op onderzoek uit te gaan wie de eigenaar was. Binnen een mum van tijd had ik die te pakken en hing ik er mee aan de telefoon om uit te leggen wie ik was en wat ik van plan was. Eenmaal daar bleek dat de schuur nog voor opslag werd gebruikt, eventjes zakte de moed in mijn schoenen ... ik kwam voor een oud verlaten pand. Maar eenmaal binnen kreeg ik een rondleiding en viel mijn mond open van verbazing, een ontzettend gave locatie!

Afbeelding
5D Mark II, Samyang 14mm f/2.8

Afbeelding
5D Mark II, Samyang 14mm f/2.8

Afbeelding
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4

Afbeelding
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4

Iets wat mij gelijk opviel toen ik aan kwam rijden :shock: :

Afbeelding
5D Mark II, Samyang 14mm f/2.8 ... nee, hij was écht zo krom! :shock:
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Een mooie serie urban foto's.
Opname 4 vind ik heel mooi door de belichting, een sfeer van vroeger.
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Mooie serie!

Nummer 2 en 3 zijn mijn favoriet.
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie serie en mooie bewerking, fijne 'oude' uitstraling.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Mooie platen. Daar wil ik ook wel een keer naartoe. Grolle is vlakbij...

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
mdbphotography

Het staat er niet meer ben ik bang, ik had toestemming van de eigenaar maar die wou er verder geen attractie van maken. Je kunt het altijd proberen, is de moeite waard!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi gedaan!

En die schoorsteen... duidelijk de reden van de sloop :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Nummer 3 is mijn favoriet.
Bij de laatste dacht ik "jammer van die fisheye", maar toen las ik het onderschrift :D. Ik zou er toch niet graag onderlopen haha.

Wat voor een lens is die Samyang? Totaal onbekend voor mij, maar ik loop ook nog niet zo heel erg lang mee in het foto wereldje. Heeft deze lens een bijzondere eigenschap dat je er bewust voor hebt gekozen boven een canon lens?
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
mdbphotography

WatchdogNL schreefCOLONNummer 3 is mijn favoriet.
Bij de laatste dacht ik "jammer van die fisheye", maar toen las ik het onderschrift :D. Ik zou er toch niet graag onderlopen haha.

Wat voor een lens is die Samyang? Totaal onbekend voor mij, maar ik loop ook nog niet zo heel erg lang mee in het foto wereldje. Heeft deze lens een bijzondere eigenschap dat je er bewust voor hebt gekozen boven een canon lens?
De Samyang 14mm is gewoon een normale 14mm lens net zoals de Canon, alleen een heel stuk goedkoper én beter ;) Je hebt alleen geen autofocus, voor sommigen een nadeel maar ik vind het heerlijk. Ik leg geen 1600 euro meer op tafel voor een lens die optisch niet eens beter presteert en als enige voordeel autofocus heeft ;)

Zelfde verhaal met de Samyang 35mm f/1.4, heerlijke lens ;)
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Zag dat de lenzen inderdaad vrij goedkoop zijn. 800mm voor 250 euro :shock: . Maar die zal wel niet zo goed zijn als de 14 en 35mm. Maar mijn interesse is gewekt, ga binnenkort eens wat meer verdiepen in Samyang. Doe ook veel aan Urbex fotografie en daar is AF absoluut geen must voor.
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
mdbphotography

WatchdogNL schreefCOLONZag dat de lenzen inderdaad vrij goedkoop zijn. 800mm voor 250 euro :shock: . Maar die zal wel niet zo goed zijn als de 14 en 35mm. Maar mijn interesse is gewekt, ga binnenkort eens wat meer verdiepen in Samyang. Doe ook veel aan Urbex fotografie en daar is AF absoluut geen must voor.
De 800mm is een spiegel lens en f/8 meen ik, die wil je absoluut niet hebben ;) Waarom ze die in het assortiment hebben ... maargoed, de 14 f/2.8, 24mm f/1.4, 35mm f/1.4 zijn top lenzen. De 85mm f/1.4 valt wat tegen en is ook al weer best "oud", het is een jong bedrijf dat aardig aan het innoveren is. Zo staat er oa. een 50mm f/1.2 op de planning ;)
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Mooie serie met een fijne ouderwetse sfeer, had de foto's al eens gezien (ergens).
Heerlijk om te zien, ik ben nogal een nostalgie en retro freak. :wink: :mrgreen:
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar