WFT Pairing software problemen windows 8

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rizz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014 20:55

Hallo allen, dit zal ws. mijn enige bezoek zijn aan dit forum, maar ik wilde jullie even inlichten over een mogelijk comptabiliteitsprobleem met de WFT pairing software en windows 8, mogelijk gecombineerd met een wifi-modem van Ziggo. Als dit al bekend was, dan wellicht overbodig..

Mijn eega heeft een 70D gewonnen met een fotowedstrijd en zodra deze binnen was, natuurlijk gelijk even rommelen met de wifi-functie. WFT geïnstalleerd en BATS! Geen internet, modem springt op hol en met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen. De camera maakte ook geen verbinding. De complete wifi lag eruit en het heeft tot de volgende ochtend geduurd voordat het modem weer een beetje boven jan was. Laten gaan en verder niet meer over nagedacht, we dachten dat het een toevallige storing was. Dit was een maand geleden.

Vandaag weer geprobeerd en er gebeurde eigenlijk hetzelfde. Ziggo gebeld en het modem gaf idd allerlei foutmeldingen. Factory-reset gedaan, maar ondertussen ook de WFT weer uitgezet en warempel, alles doet het weer! Verdorie, dan maar eens gaan zoeken en we zijn tot de volgende oplossing gekomen:

Hoewel WFT zou moeten werken onder W8, is er toch een probleem ergens, ook als je het programma als administrator uitvoert. Zodra je het programma aanzet, geen wifi, zet het uit, wifi weer terug. Comptabiliteitscheck gedaan en het programma laten draaien onder W7. Nog geen resultaat. Voer het programma uit onder windows 7 als administrator en warempel, alles werkt! Internet doet het en de camera kan verbinding maken via de wifi. Nodeloos ingewikkeld, maar goed, aandachtspuntje voor Canon of iig de software-ontwikkelaar..

Ziggo zou een monteur sturen en mogelijk zouden we een nieuwe modem krijgen, maar die heb ik maar afgebeld, want alles doet het nu..

Ik ga dit ook nog even aan Canon zelf communiceren als mogelijke oplossing en ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Vriendelijke groet,

Rizz
Gebruikers-avatar
Koos2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014 17:14
WoonplaatsCOLON Delft

Hoi, Ik denk dat het probleem bij W8 ligt, heb je W8.1 er opgezet, misschien werkt dat.
Mijn 70D werkt perfect met W7 en mij IPAD, verder heb ik ook Ziggo als provider.
Wel netjes van Ziggo om al met een nieuwe modem te komen.
Succes
Canon 70D, 50mm f1.4 USM, 18-55mm f3,5-5,6 IS STM, 10-18mm f4,5-5,6 IS STM, 70-200mm f4 L USM, 430EX II
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Om welke modems gaat het?
Ik vind het vreemd dat de aanmelding van een "user" problemen geeft.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
rizz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014 20:55

Wij hebben een Cisco modem: EPC 3925. Maar ik weet niet zeker of die er wat mee te maken heeft..

Wij hebben idd windows 8.1, ik had wat specifieker moeten zijn.. En ik denk ook dat het probleem daar is, al zegt de comptabiliteitschecker van windows dat het programma zou moeten werken.

Inmiddels doet de oplossing die we verzonnen hadden het ook niet meer en volgens Canon is de 70D ook niet compatibel met WFT. We zoeken verder.. Heeft iemand nog een suggestie welke software er dan gebruikt kan worden?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zat er geen documentatie en CD's bij de 70D?
Basisinstructiehandleiding voor Wi-Fi voor de EOS 70D:
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;

Instructiehandleiding voor Wi-Fi voor de EOS 70D
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
rizz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014 20:55

boels069 schreefCOLONZat er geen documentatie en CD's bij de 70D?
Basisinstructiehandleiding voor Wi-Fi voor de EOS 70D:
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;

Instructiehandleiding voor Wi-Fi voor de EOS 70D
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;
Jawel, de camera was/is splinternieuw en na zoeken staat het idd in de handleiding, maar wordt de software wel meegeleverd.. :?: Dus vooralsnog heeft Canon gelijk en is het synchroniseren met de de laptop niet mogelijk. Nu maar hopen op een oplossing hiervoor..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar