De Canon EOS 700 en welke lens

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
arjanmulder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014 19:20

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera en ik wil gaan voor de EOS 700.
Deze heb ik met diverse lenzen als combinatie gezien, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen naar deze lenzen.

De keuze is:
1: Canon EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM
2: Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM

Mijn camera gebruik ik veelal op vakanties en in de natuur. Het liefst wil ik dan ook gebruik maken van een allround lens om zoveel mogelijk met 1 lens te kunnen werken.

Ik zal ook gebruik gaan maken van het filmen in HD aangezien dit ook mogelijk is met de camera.

Hebben jullie tips en of adviezen?

Alvast bedankt voor de reacties!


Groet,
Arjan
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ook hallo.

Eerst wat wedervragen.
Met dit toestel en beide genoemde lenzen kun je best veel, maar ook heel veel niet namelijk...

Wat is je kennis en ervaring met een spiegelreflex camera?
Wat is je totale budget?
En wat wil je op vakantie en natuur precies fotograferen?
Want dat kan heel verschillend zijn, van macro tot super Tele.

Als je op voorhand al stelt dat je zoveel mogelijk met 1 lens wilt gaan fotograferen vraag ik me af of je niet beter doen goede compact camera aan kunt schaffen.
Kun je waarschijnlijk meer mee dan met een combi als deze, incl. Filmen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Beste Arjan,

Mijn persoonlijke eerste keus zou zijn om te kiezen voor lens twee in het rijtje (Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM). Deze is met een vast diafragma, dit lijkt me vooral fijn als je ook wilt gaan filmen. Als je meer groothoek wilt hebben is juist de 18-135mm weer fijner, maar dit moet je zelf afwegen.

Nu nog een vraagje van mijn kant, je bent opzoek naar een nieuwe camera en wilt gaan voor de 700D. Nu lees ik ook dat je zoveel mogelijk met één lens wilt gaan werken. Dan zou ik zelf kiezen voor een goedkopere optie, en dan bijvoorbeeld een Canon Powershot SX50 of een Sony Cybershot DSC-HX300. Daarmee heb je groothoek en tele in een vaste lens. Ook kun je daarmee in Full HD filmen.

EDIT: Frank64 was met net voor :P
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De 18-135 is een volledig andere kwaliteit dan de 24-105/4L. De 15-85 is een veel logischere keuze, dat is een veel betere lens dan de 18-135. En voor de meeste mensen is 85mm lang genoeg op een crop camera.

Oh, het is de 700D, de EOS 700 is namelijk een filmcamera: http://www.canon.com/camera-museum/came ... s&page=eos
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb beide maar dan wel zonder stm. De 18-135 is gewoon een goede lens voor het geld. Qua bouw is deze een stuk minder degelijk dan de 24-105. (zelf een beetje fragiel) De 24-105 is gewoon een kanon. Geweldig stevig en voelt zeer degelijk aan. De 24-105 onderscheid zich dus met name in bouwqualiteit.
Als je de groothoekkant niet belangrijk vindt of kan ondervangen met een ander objectief dan zou ik niet twijfelen en zondermeer voor de 24-105 kiezen.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
arjanmulder
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014 19:20

Dank voor de antwoorden.
De lens moet eigenlijk voor allround gebruik zijn.

Tuurlijk zal ik ook eens een groothoek nodig hebben, maar dat is compleet iets anders en zal daar dan dus ook een andere lens voor nodig hebben.
Ditzelfde voor telezoom...

Beasar wat vind je van de foto's als de deze met beide lenzen vergelijkt?
Komt de 24 - 105 er met kop en schouder bovenuit?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nee de 18-135 is ook gewoon erg goed*. Maar ik heb wel het vermoeden dat ik een erg scherp exemplaar heb.
Je moet ze eigenlijk beiden in handen hebben. Dan weet je wat het verschil is. De ene is plastic fantastic en de andere een oer degelijk werkpaard.
De 24-105 is wel vele malen sneller met focussen en met F/4 over het hele bereik erg fijn in gebruik.

Je moet het zo zien. je hebt een Fiat uno en een Ford mustang. Die allebei rijden op de snelweg. Ze mogen allebei maar 120 rijden. Maar deMustang trekt vele malen sneller op en is veel mooier en degelijker. (tjsa ik vind zelf de 24-105 de mooiste lens van de canon reeks, en dat komt niet omdat ik hem zelf heb...)

* Maar dat is de 18-55 iS ook. Maar waarom wil dan iedereen dan toch die L lenzen hè... ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar