Sanatorium Du Basil

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Row1Design
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2010 19:33

Heey,
2 weken terug zijn wij naar deze lokatie geweest, alleen dan 's nachts (doen we meestal). En daar gebruik ik dan alleen me GoPro 3 bij die op me hoofd zit, om te filmen.
Maar we hadden al snel besloten om een keer met daglicht terug te gaan, en dat hebben we dan ook gedaan, wat zeer de moeite waard was!
Het is best een vreemde lokatie, vooral ook omdat er nog stroom op het pand staat, en de verwarming aan staat. Je hoort dus ook constant geluiden. Sommige zijn alleen niet echt goed te verklaren, en soms vraag je je dan ook af of je alleen in het best wel grote pand bent. En helemaal 's nachts is het extra spannend. Maar gelukkig hebben we er rustig zo'n 2 uur rond kunnen lopen.

Toen we met daglicht aankwamen, liepen we eigenlijk meteen naar de ingang die we de vorige keer ook hadden gebruikt, alleen deze bleek nu op slot te zijn! :o
Dus, weer een rondje om het pand gaan lopen en een andere ingang zoeken. Toen we vanuit de achterkant weer aan de voorkant van het pand kwamen, zagen we wandelaars lopen die onze richting op kwamen, toen zijn we snel door de voortuin de bosjes in gedoken en een stukje de afgrond in gegleden. Zodat ze ons zeker niet zouden zien. Na een tijdje te hebben gewacht, gingen we weer voorzichtig naar boven, toen we net boven kwamen, kwam de security aanrijden, hij zag ons niet zitten, aangezien we nog in de bosjes op uitkijk zaten. Hij was in zijn 1tje en reed alleen maar een rondje rondom het pand. Een tijdje later en na een hoop deuren en ramen te hebben gechecked, vonden we uiteindelijk toch nog een ingang. Een aantal minuten later stonden wij op de 2e verdieping, en keken we toevallig een keer uit het raam, toen we 4 mensen om het pand zagen lopen, eenmaal wat dichterbij zagen we dat het waarschijnlijk ook urbexers waren. We hadden even gewacht tot ze binnen kwamen en toen hebben we ons kenbaar gemaakt. Het waren Belgische urbexers ;)

Genoeg gepraat, hier een paar foto's van mij:

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
Deze spons was nog nat..
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
15
Afbeelding
16
Afbeelding
17
Afbeelding

En voor de liefhebbers, de 2 filmpjes die ik tijdens de 2 visits gemaakt heb :


https:/youtube.com/watch?v=at5UEVsJmqk


https:/youtube.com/watch?v=bRDTJn3JP7c
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Idd lekker groot ding , alleen zaten hier nog zeer recent asielzoekers in , dus echt oud spul niet aanwezig? Of vergis ik me?
Row1Design
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2010 19:33

industrial63 schreefCOLONIdd lekker groot ding , alleen zaten hier nog zeer recent asielzoekers in , dus echt oud spul niet aanwezig? Of vergis ik me?
Nee idd, hele oude spullen niet nee, ook niet veel verval. Maar toch nog een interessante locatie om te zien ;)
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Mooie impressie van dit gebouw! Ik vind het een sterke serie!
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Anoniem 3

En toch vraag ik me elke keer af waar jullie zelfbenoemde "Urbexers" het recht vandaan halen om andermans eigendom te betreden.
Als ik jullie verhalen bekijk, gaat het vaak om spanning, wel-of-niet betrapt worden etc. etc.
Bekijk het eens van een andere kant:
JIJ probeert je woning te verkopen. Dat lukt het eerste jaar niet. Je woning staat dus leeg. Wauw, daar komen een stelletje urbexers, gaan een kijkje nemen, lekker spannend fotograferen, verlaten douche, lege plee, noem maar op.
Joh, nog verwarmd ook en de elektriciteit doet het ook nog.....
Hoe ga jij reageren?

Juist,
Blijf gewoon met je tengels en camera's van de eigendommen (EIGENdommen) van een ander af.
Row1Design
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2010 19:33

Telescoop schreefCOLONEn toch vraag ik me elke keer af waar jullie zelfbenoemde "Urbexers" het recht vandaan halen om andermans eigendom te betreden.
Als ik jullie verhalen bekijk, gaat het vaak om spanning, wel-of-niet betrapt worden etc. etc.
Bekijk het eens van een andere kant:
JIJ probeert je woning te verkopen. Dat lukt het eerste jaar niet. Je woning staat dus leeg. Wauw, daar komen een stelletje urbexers, gaan een kijkje nemen, lekker spannend fotograferen, verlaten douche, lege plee, noem maar op.
Joh, nog verwarmd ook en de elektriciteit doet het ook nog.....
Hoe ga jij reageren?

Juist,
Blijf gewoon met je tengels en camera's van de eigendommen (EIGENdommen) van een ander af.
Met verkeerde been uit bed gestapt?

En ik vraag me dan af wat je hier doet als het je toch allemaal niet zint?
Je doet je voorkomen alsof je heilig bent en nooit niks doet wat niet zou mogen.
En dan nog, we richten geen schade aan, take pictures, leave nothing but footsteps.
We breken niet in, want het pand is open, er staan geen hekken, niks. En ja ik weet dat het dan NOG tegen de wet is (insluiping).
Maar door rood lopen mag ook niet. We hebben geen kwade bedoelingen. Kortom, niemand heeft last van ons.

En ik vraag me ook af wie jij bent om voor mij te bepalen wat ik wel en niet doe?
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

+1.

Leuk dat je er ook geweest bent, ik ook twee weken geleden (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5&t=112327)
Hadden we elkaar wel tegen kunnen komen.

Op een aantal foto's wil ik wel even reageren.
Ik vind trouwens wel dat je een mooie toning hebt gebruikt bij de meeste foto's

Wat betreft de foto's:
1. Mooie overzichtsfoto, mooi standpunt.
2. is voor mij iets te donker, staat ook niet helemaal recht.
3. heeft wel wat alleen weet ik niet of ik het felle licht echt mooi vind, toch zeg ik niet gelijk nee daartegen.
4. gaaf en goed gezien, net of het jongetje naar buiten kijkt.
7. bewerking is even te veel, zie de halo's om het pand heen.
8,11 en 12 gaaf gedaan, mooie toning ook alleen de lenscorrectie op 12 zou ik even corrigeren.

13 en 17 zou ik nog even rechtzetten.

Mijn voorkeur gaat uit naar 13 en 11.

Gr Sven
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar