even tips gevraagd

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
annemieb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:21

Aanstaand weekend gaan we met een team deelnemen aan de levensloop te lommel

Ik wil dit graag op de foto zetten natuurlijk

Nu is er in de avond een kaarsenceremonie
En nu weet ik niet welke instellingen ik hier best voor gebruik
Best geen flits natuurlijk ivm de sfeer
Maar flits gedwongen afzetten (is een bep sta d op de camera) is het vaak bewogen beeld

Ik hoor dus graag tipz


Ik heb een canon 600d
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Wat ik zelf zou doen (wat niet meteen het beste hoeft te zijn) is de camera op av stand. (hierdoor wordt de flits altijd onderdrukt tenzij je hem zelf uitklapt)
De camera op een statief zetten, 2 sec timer instellen via af-drive en dan handmatig scherpstellen via liveview en dan afdrukken.
De iso niet al te hoog zetten ivm ruis en dan heb je niet echt nodig.

Tenzij....er mensen op de foto veel bewegen, dan zo hoog mogelijk in de iso en zo groot mogelijk diafragma
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Best geen flits natuurlijk ivm de sfeer
annemieb,

Niet persoonlijk tegen jou hoor, maar dit is de zoveelste onzin die ik over flitsen lees. :)

Nogmaals: Een flits hoeft de sfeer niet te verpesten. Wie goed én vakkundig flitst, die verpest de sfeer niet. Verre van, zelfs.

Ik heb het natuurlijk wel over flitsen mét een reportageflitser en niet over met een opklapflitsertje.

Noot: Zoek eens op PartyPics in verband met flitsen...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

weet natuurlijk niet wat een kaarsenceremonie is, maar mijn gevoel zegt erg donker en met kaarsen 8)

dus is er maar 1 instelling mogelijk en dat is zo hoog als je kan in je ISO, zo groot als je kunt met je diafragma, dan even kijken waar je zit met je sluitertijd, dit laatste kan een lastihge zijn, sommige mensen kunnen een sluitertijd van 1/15 de nog bedwingen om stil te houden, de ander haakt bij 1/60ste al af, dus je moet even voor jezelf uitvogelen waar je grens ligt.

Echter bij bewegende mensen, lopend met een kaars ?? (weet nog steeds niet wat een kaarsenceremonie is) zul je een sluitertijd moeten nemen die iminimaal tussen de 1/40ste en de 1/60ste ligt, anders krijg je bewogen beelden.

Dus even kijken waar je grenzen liggen, maar zonder flitser is dit simnpelweg zo hoog mogelijk in je ISO, zit niks anders op, dus camera op AV, grootst mogelijke diafragma, daarna de camera de sluitertijd laten kiezen en opletten waar die zit.
Fotograferen is kijken niet klikken.
annemieb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:21

de kaarsenceremonie is idd donker en met kaarsen

verder weet ik er niets van

levensloop is en 24 uur loop waar we aan gaan deelnemen voor de stichting tegen kanker
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONNiet persoonlijk tegen jou hoor, maar dit is de zoveelste onzin die ik over flitsen lees. :)

Nogmaals: Een flits hoeft de sfeer niet te verpesten. Wie goed én vakkundig flitst, die verpest de sfeer niet. Verre van, zelfs.
Hear hear!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar