nog even 1 laatste vraag he

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Nicole30

nog even 1 laatste vraag he, wat ik me afvroeg.
is hier überhaupt wel eens iemand die ook met slecht weer er niks van aantrekt en gewoon foto's gaat maken of is iedereen mooi weer - fotograaf.
iedereen waar ik mee afsprak (en vervolgens niet door ging) vertelden mij allemaal; ja als ik je het wil leren of uitleggen moet het wel mooi weer ofzo zijn.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Het is een stuk makkelijker om de basis bij goed weer (lees: goed licht) uit te leggen. Want als je de basis begrijpt, is het ook bij slecht weer mooi fotograferen.
Denk aan lange sluitertijden bij harde wind. En een mooi gezegde is: klereweer is kleureweer :-)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind "slecht" weer juist fijn weer..
wolken en regen enz. dat geven mij juist extra verhaal lijn.. ik vind dat top..
of sneeuw.. (als dat ook al onder "slecht weer" valt..)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Eigenlijk is alleen regen slecht weer. Niet dat ik er niet tegen kan, maar mijn camera en lenzen kunnen er niet tegen. Ik kijk al uit naar koude herfstochtenden, sneeuw, nevel, wind.... Ooit gefotografeerd op de Grebbeberg toen je door de mist alleen van heel dichbij wat contouren kon zien. Heerlijk gewoon! (ok, gelukkig heeft een berg een helling, zo wist ik nog enigzins waar ik naar toe liep :x )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik denk dat diegene, die je iets wil uitleggen wel een punt heeft, zeker wanneer het om de basis gaat. Uitleggen is nu eenmaal bij goed (in ieder geval droog) weer aangenamer voor beide partijen. Ik denk dat beiden zich dan meer kunnen focussen op het onderwerp.

Lees nou net het andere topic, waarin TS haar vaarwel aankondigt.
Dan mag hier ook een slotje op lijkt mij zo.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Volgens mij is de definitie van "slecht weer" afhankelijk van het onderwerp wat je wilt vastleggen.

Als het windkracht 12 is, is het bijvoorbeeld heel slecht weer om met je macro lens de tuin in te duiken,
maar prachtig weer om naar de kust te gaan...

Daarom maak ik ook altijd het onderwerp wat ik wil fotograferen afhankelijk van het weer omdat je dan eigenlijk nooit "slecht weer" hebt.

De enige uitzondering is als er water uit de lucht komt (in welke vorm dan ook).
Maar dit is puur omdat mijn apparatuur er niet tegen kan.
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

gesloten ivm vertrek TS van het forum.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar