BSB

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Gisteren naar de Britisch Super Bike geweest.
Hier een aantal foto's.

#1
Afbeelding
Om maar meteen met de deur in huis te vallen

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

De GT bocht, altijd moeilijk. Vooral in de laatste ronde.
Rijder was oke, Dit was niet van me motor te zeggen. Na 3 keer over de kop te zijn gegaan was deze total loss
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Om het goed te beoordelen zal ik op een groot scherm moeten kijken, daar heb ik nu helaas de mogelijkheid niet voor.
Maar wat ik al wel ziet is dat nr. 2, 4 en 6 totaal niet scherp zijn, deze zou ik naar de prullemand verwijzen.
Nr 6 zou je misschien nog kunnen bewaren, voor het moment wat je te pakken heb, als waarneming zeg maar.
Nr 1 lijkt het of alleen de onderkuip scherp is.
Maar nogmaals, ik zit momenteel op een klein schermpje te kijken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

qua scherpte zijn 3 en 5 ok, de rest is helaas niet scherp, snelheid zit er wel in.

gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Jammer ja, je moet inderdaad iets kortere sluitertijden gebruiken in het gros van deze serie, met foto #1 had je dan een mooi moment te pakken. Nu zijn er maar 2 scherp van de 6. Foto 5 is nu mijn favoriet van de twee scherpe foto's. Het zonlicht dat de rijder van achteren beschijnt geeft wat extra's boven foto 3 die is door (de bewolking gok ik) nogal grauw.
Wellicht de volgende keer mocht je het vermoeden hebben dat er waanzinnige momenten gaan komen even de sluitertijd ietsjes korter zetten. Die lang getrokken beelden kun je dan beter schieten als de race nog wat rustiger is.

Hoeveel meer had foto's had je die vergelijkbaar waren met 3 en 5? Zat er veel afkeur tussen?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk dat je een serie laat zien hierzo.

Maar zoals de voorgangerd al aangeven, de meesten missen nogal de benodigde scherpte om lekker weg te kijken. Een volgende keer idd de sluitertijden eens waspt omhoog gooien en het langzaam moeilijker maken als dat goed gaat.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONJammer ja, je moet inderdaad iets kortere sluitertijden gebruiken in het gros van deze serie, met foto #1 had je dan een mooi moment te pakken. Nu zijn er maar 2 scherp van de 6. Foto 5 is nu mijn favoriet van de twee scherpe foto's. Het zonlicht dat de rijder van achteren beschijnt geeft wat extra's boven foto 3 die is door (de bewolking gok ik) nogal grauw.
Wellicht de volgende keer mocht je het vermoeden hebben dat er waanzinnige momenten gaan komen even de sluitertijd ietsjes korter zetten. Die lang getrokken beelden kun je dan beter schieten als de race nog wat rustiger is.

Hoeveel meer had foto's had je die vergelijkbaar waren met 3 en 5? Zat er veel afkeur tussen?
Bedankt voor je reactie :)
Aan welke sluitertijd zou ik moeten denken?
Ik wissel nu tussen 1/20 en 1/30.


* ook lijkt het met evenementen met veel publiek moeilijker.
je hebt natuurlijk minder kans om te plekje te zoeken, maar dat mag niet echt een excuus zijn...
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Wat voor camera/lens combinatie gebruik je?

Met een telelens is 1/20 tot 1/30 wel erg lang hoor. Maar gezien de beweging zit je er niet heel ver naast. Wat is het 'hit rate' wat betreft scherpe foto's?

Als die twee uit een serie van 1500 foto's de enige scherpe waren, zou ik eerder naar 1/100 tot 1/200 gaan, maar als je 2 scherpe foto's en 4 afkeur hebt zou ik zeggen dat je maar ietsjes korter hoeft te zitten, bij 1/40 tot 1/60 zoiets. Dan heb je de computer niet nodig om te weten dat je scherpe platen hebt geschoten.

Het hangt dus sterk af van hoeveel afkeur je hebt. je hebt uiteraard een beetje geluk nodig dat alles mooi samenvalt bij een shot, maar geluk moet niet de bepaldende factor zijn als je net dat eene shot wilt maken.

Daarom is het verstandiger om wat te experimenteren op rustige momenten, maar als de spanning oploopt voor wat kortere sluitertijden te gaan. Dan kun je toch oefenen, maar wel de momenten vangen in nette scherpe foto's.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar