CFcard wordt voor de helft toegewezen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik ga eens kijken of er een nieuwe firmware is.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Anoniem 4

Ja, we kunnen nu het symptoom bestrijden, maar nu is het zaak om achter de oorzaak te komen.
Mogelijk zitten er defecte sectoren op het kaartje en is de formattering in de 7D kritischer.
Ook kan er iets mis zijn met de 7D.
Een eenvoudige test kan het leren. Plaats het herstelde kaartje in een andere camera, liefst ook een 7D.
Zelfde probleem, dan zit het toch in het kaartje. Geen probleem dan is misschien toch je eigen 7D de oorzaak.
Wat je ook nog kan doen, is een uitgebreide format op de PC, dus geen quick format. Herhaal dat 3 keer.
Je weet dan zeker dan er niets meer op staat, wat de 7D in verwarring kan brengen.
Ben benieuwd wat dit oplevert.
Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden, want dit is wel een erg bijzonder probleem.
Rioohhh
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2013 14:51

Heb je de laatste firmware op je camera? Is namelijk een vaker voorkomend probleem bij camera's en dus geen defect naar mijn idee...

Referentie materiaal:
http://davidnaylor.org/blog/2008/04/pro ... act-flash/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.sandisk.com/t5/Mobile-mem ... d-p/288652" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kb.sandisk.com/app/answers/detai ... in-a-canon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Inmiddels weer een tijdje verder
Ik had er al de laatste firmware op staan, maar toch nog maar een keer de firmware vernieuwd.
Toen het "stukke" kaartje gezocht. KAN IK HET NERGENS MEER VINDEN AAAARGH. :-(
Ik weet zeker dat ik het bewust ergens heb neer gelegd, zodat ik niet zomaar een 8GB zou pakken ipv 16Gb.
Maar ik gaat zoeken tot dat ik 'm vind.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

damn, want ik was wel benieuwd.
Maar ook nu zie je dus; soms lossen problemen zich vanzelf op :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Lol
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Vandaag het kaartje weer gevonden(zat onder in mijn waarommakenzedietassenzogroot fototas).
Ik heb de stappen van illuminatus opnieuw gedaan en het kaartje daar in mijn toestel gedaan en geformatteerd.
Weer is het kaartje in 2 partities verdeeld, waarvan er één (7Gb) wordt gelezen.
Daarna heb ik een ander 16GB geformatteerd welke wel goed wordt geformatteerd.
Conclusie.........Kaartje stuk of het toestel kan niet met dat kaartje overweg.
Dus rijp voor de sloop.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Efday
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2012 09:18

Ik weet dat dit al een oudje is, maar lees hem nu voor het eerst.
Apple heeft een eigenaardigheid met de omgang met Deleted bestanden.
In de prullenmand blijft hij onthouden dat er ooit bestanden verwijderd zijn van een opslagmedium en geeft de ruimte op dat medium niet vrij als de prullenmand (met die bestanden erin....niet eerst is leeggemaakt.) Dat leegmaken kan echter alleen als het medium aanwezig is.
Kijk eens even wat er gebeurt in je prullenmand als je de kaart aangesloten hebt....of er dan opeen bestanden zichtbaar zijn (in die prullenmand) die er eerder niet waren.
In dat geval de prullenmand leegmaken (met aangesloten medium).
Ik heb dit fenomeen reeds vaak meegemaakt met USB sticks welke opeens vol leken te zijn.
Het is eigenlijk een goede akte van MAC...... immers gooi je geen bestanden weg uit de prullenmand die van een niet aangesloten medium komen.
m.vr.gr.
Frans
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik heb uiteindelijk maar gewoon een nieuw kaartje gekocht.
Het oude kaartje was leeg, dus gooide ik geen foto's weg.
Hoe het is gekomen weet ik niet.
Tot op heden heb ik een gelijkend voorval niet meer mee gemaakt.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar