Chambre du Commerce..

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hallo,

tijdje terug.. (heel tijd terug eigenlijk)
ben ik nog naar deze locatie geweest.. het was een mooie locatie maar helaas was ik er eigenlijk te laat omdat er eerst nog overal losse plankjes lagen op de vloer.. dit gaf toch een bepaalde sfeer, deze waren helaas al opgeruimd..
als het goed is zijn de plannen er om een hotel hiervan te maken (wat best een goede keuze is.. zal wel duur worden :mrgreen:)
njah goed.. hier zijn dan de foto's!

#1
Afbeelding
CDC by Michel_n90, on Flickr

#2
Afbeelding
CDC The Roof! by Michel_n90, on Flickr

#3
Afbeelding
CDC HallWay by Michel_n90, on Flickr

#4 Zelfportretje in "De grote zaal"
Afbeelding
CDC-2 by Michel_n90, on Flickr


ik heb deze vraag al in ander topic gesteld..
maar ik vind het erg vervelend dat ik niet bij iedere foto (of iedere serie) dezelfde bewerking heb.. iemand een tip (of meerdere? :mrgreen: ) :?:


gr. Michel 8)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

leuke serie. #3 vind ikerg mooi. Bij #2 vind ik het jammer dat het er niet niet helemaal op staat.

Wat de nabewerking betreft. Het moet passen bij het onderwerp. af en toe eens iets heel anders proberen (vanaf nul opnieuw beginnen) geeft vaak nieuwe inspiratie!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dankjewel voor je reactie, Roel!

ja ik heb ook eentje waar die helemaal erop staat..
maar 't probleem is (wat hier ook eigenlijk is) dat die totaal scheef is.. ik had er toen echt beter op moeten letten.. :(

Nabewerking, ja ik snap wat je bedoelt.. maar ik heb NOOIT een serie wat allemaal 'tzelfde is en vind ik toch wel jammer.. (ik had bijv. #3 hetzelfde willen hebben als #1 .. nu moet ik wel bekennen dat ik #3 net heb bewerkt en #1 al langere tijd terug..)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Hoi Michel,

Mooie serie hoor:D Nummer 4 vind ik erg leuk uitgevoerd!

Wat ik vaak erg mooi vind aan architectuur is de symmetrie. Die mis ik helaas in nr 1, 2 en 3.
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hey Marco,

helemaal gelijk heb je! symmetrie en Architectuur zijn voor elkaar gemaakt..
helaas was het bij foto 1 sowieso niet mogelijk vanwege pilaren en ik moest meerdere belichtingen maken dus kon het niet vanuit de hand proberen.. :(
bij foto 2 had ik gewoon meer tijd moeten nemen.. (dom dom dom!! heb er gelukkig wel van geleerd! ;) )

bij foto 3 heb ik wel echt mijn best gedaan om de symmetrie te krijgen.. en dacht eigenlijk ook dat dit gelukt was..
waar ziet je dat dit niet is gelukt? :$

Bedankt voor je reactie!

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

Wat bedoel je precies met je vraag? (niet dezelfde bewerking?) belangrijk is dat je dezelfde witbalans aanhoud.
Veel mensen willen hiermee nog wel eens in de fout gaan en daardoor krijg je al snel een afwijkende serie. Maar met zo'n groot gebouw als dit met veel lichtinval is het niet altijd even makkelijk.

Verder de serie meteen in zijn geheel nabewerken en per foto de PP instellingen opschrijven, zodat je een template hebt voor de overige foto's uit die serie.

Foto 3 is mijn favoriet! Fisheye is niet mijn ding, en foto 2 is idd zonder van de compo! Verder rekening houden met je hooglichten!
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

3 is echt prachtig. Ook de andere platen hoor. Maar deze springt er echt uit.
Je hebt een mooie serie neergezet.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie platen, kan dit soort fotografie altijd erg waarderen.
en ach, een paar puntjes op de i, die nu misschien ontbreken, die scoor je gewoon de volgende keer weer :lol:

(foto 2 lijkt mij niet helemaal horizontaal, het lijkt alsof ie een tikje naar rechts heeft gehad)
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dankjulliewel voor de reacties! :mrgreen:

maxim, ja het het heeft altijd een andere bewerking zeg maar.. kleuren en toning enz. de witbalans blijf ik idd lastig vinden.. heb 'm sinds kort maar gewoon op automatisch gezet.. en werkt tot nu toe het beste.. ;)

Geelduibootje (Jan was het toch? :oops:), bedankt voor je reactie! :D

Roland, bedankt! fijn om te horen dat je het kan waarderen! ja ik merk nu wel dat ik meer rust ervoor pak en dat ik zoiets heb van: liever 6 foto's die goed zijn.. dan 15foto's die ik niet goed krijg en uiteindelijk maar 1tje goed heb..

foto 2 foto wat die bijna verticaal! heb 'm echt best ver moeten draaien.. :oops: en nog niet goed.. :mrgreen:

gr. Michel!
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar