Macro's in Midden of Zuid Limburg. Waar?

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Morgen ga ik met mijn vriendin een weekend naar Limburg. We verblijven in het huis van haar zus die op vakantie is, en gaan verschillende foto-uitstapjes maken in de regio. Zo staat Gaia Zoo op het programma, net als het station in Luik en morgenavond gaan we naar de doorkijkkerk in Borgloon (België). Ook willen we graag een dag(deel) op pad met onze nieuwe macrolens (zij heeft dezelfde aangeschaft als ik) om te oefenen met macro's. Wat is daarvoor een geschikte lokatie in het Limburgse land. Dat mag Midden of Zuid Limburg zijn.

We dachten zelf aan de wereldtuinen van Mondo Verde, maar ik twijfel of dat wel een goede plek is voor macro's. Wat ik op foto's zie zijn vooral meer overzichtfoto's en landschappen, met beelden en vijvers. Maar misschien heb ik het wel bij het verkeerde eind.

Wat is een mooie plek voor ons om te oefenen? Vlinders zijn ook voor ons een goed oefenonderwerp trouwens, maar dan liefst wel waar we ook mooie bloemen en planten kunnen vinden. Dat is wat geschikter om mee te beginnen namelijk.

Ik houd me aanbevolen voor goede tips!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Anoniem 3

Gewoon.... laag-bij-de-grond en goed kijken. :wink: :shock: :roll:
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

:roll:
Ik zoek dus een mooie plek met veel verschillende soorten bloemen :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Anoniem 3

kasteeltuinen Arcen?
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank Telescoop, maar dat is Noord Limburg, in het uiterste puntje. Staat wel op de planning, maar niet voor dit weekend.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Jasmino schreefCOLONDank Telescoop, maar dat is Noord Limburg, in het uiterste puntje
Oei Jasmino, hiermee pak je de Limburgers een groot deel van hun mooie provincie af :wink: .
Arcen ligt net boven Venlo en Limburg loopt t/m Mook, bijna tot Nijmegen dus.

Maar welke plaatsen voor macro's: de Kunderberg en omgeving bij Voerendaal schijnt erg interessant te zijn. Kijk maar wat Jo daar allemaal vastlegt.
Natuurlijk mag de St. Pietersberg (tegen de grens met België) niet ontbreken. Dat is de place to be voor macro's, zowel insecten (vlinders) als bloemen. Wel vroeg opstaan :wink: .

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Bij de molenplas, Stenvensweert, ziiten aardig veel vlinders. Het gerendal bij Valkenburg, (orchidieen). St Pietersberg werd reeds genoemd, daarna lekker terrasje in Maastricht. Ook deEijsder beemden zijn de moeite waard. Wilde paarden, water, bloemen en insecten.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Oei, dat wordt nog moeilijk kiezen...... En waarschijnlijk ook heel vroeg opstaan dus. Morgen wordt het wel ontzettend warm, dus da's behoorlijk afzien overdag.

En Jumper: I know. Ik ben zelf een Limburgse van geboorte, opgegroeid in de Oostelijke Mijnstreek, en ook lang gewoon in de omgeving van Roermond. Ik heb notabene gewerkt in Gennep, net onder het uiterste puntje zeg maar.... Ik wil ze niets afnemen hoor, die Limburgers, en het was zeker niet beledigend bedoeld. Ik ben er al een tijdje weg en toen ik er nog woonde was ik nog niet met fotografie bezig, vandaar mijn nieuwe zoektocht naar plekjes....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

En nog even: als jullie moesten kiezen uit deze plekjes die genoemd worden, wat zou dan de voorkeur hebben? Bloemen hebben de voorkeur, aangezien insecten nog zo moeilijk zijn voor beginners.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Jasmino schreefCOLONEn nog even: als jullie moesten kiezen uit deze plekjes die genoemd worden, wat zou dan de voorkeur hebben? Bloemen hebben de voorkeur, aangezien insecten nog zo moeilijk zijn voor beginners.....
Gerendal vind ik persoonlijk wel erg mooi. Er tegenover ligt kasteel schaloen. Met tuin.
Nog een idee, wanneer het plantjes moeten zijn is de botanosche tuin i Kirchroa.
En ach waar plantjes zijn, zijn ook insecten.
Veel plezier.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor alle reacties en opties. Omdat het de warmste dag was van ons weekendje weg hebben we ervoor gekozen om niet zoveel te wandelen, daar was het echt te warm voor afgelopen vrijdag. Het Gerendal viel daarom al af, ik las op wiki dat je daar behoorlijk moet wandelen om de goede plekjes te vinden. De Sint Pietersberg zijn we wel geweest, maar daar konden we niet vinden waar we nu precies moesten zijn. De eigenaar van een daar gelegen restaurantje stuurde ons nog een heel stuk wandelen verderop, en dat viel dus ook af.

Op een later moment zijn we nog wel in een groot park in Essen geweest (we waren namelijk die dag in Oberhausen om te winkelen in Centro, en dat is vlakbij), daar ligt namelijk een botanische tuin, maar ook een heidetuin en nog wat andere tuinen. Heel leuk! En op zondag zijn we nog naar de Botanische tuin geweest in Kerkrade, dat was ook wel leuk, al waren veel bloemen daar al verdord. Het weer zal allemaal niet positief bijdragen nu denk ik.

Maar ons weekendje was heel geslaagd, binnenkort zullen er nog wel wat foto's volgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar