Overzicht van bestaande burger vliegtuigen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

De afgelopen week heb ik twee keer vliegtuigen gespot. De eerste keer op Düsseldorf (combi gemaakt van iemand wegbrengen en spotten) en gisteren op Schiphol. Voor mij was dit weer de eerste keer sinds mijn kindertijd toen ik met een analoge minolta langs de baan stond.

Vroeger wist ik nog wat er allemaal rondvloog. Met de huidige ontwikkelingen en de opkomst van Airbus ben ik het spoor bijster geraakt, daar kwam ik gisteren maar al te pijnlijk achter :oops: . De enige vliegtuigen die ik kon identificeren waren een 747, 777 en de A380 (die is overigens groot :shock: ).
Nu is mijn vraag: bestaan er een soort van overzichtskaarten voor vliegtuigen? Dit mag van zowel papier of een een of andere app zijn (wel android).

Dan kan ik mijn vliegtuigkennis weer even opkrikken.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Heb je deze al eens geprobeerd? Dan kan je aan de hand van de registratie zien wat voor toestel het is:

http://www.airframes.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Deze kende ik nog niet. BEdankt!

Het gaat mij eerder om een één of handige kaart waaraan ik de toestellen langs de baan kan identificeren. Soms heb ik de registratie niet eens op de foto staan.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Die zijn er wel, zoals http://www.aviationmegastore.com/plane- ... &art=30162" onclick="window.open(this.href);return false; . Verder kun je terecht op Airliners.net, waar honderdduizenden vliegtuigfoto's staan. Daar is ook 'n quiz (raad het vliegtuig) zodat je zelfs kunt oefenen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Die kaart bedoelde ik ja! Hij is helaas niet op voorraad. Ik heb hem wel even als pre-order gedaan in de hoop dat ze ze nog bestellen. Verder mag ik nog wel flink oefenen. Vooral al die iniminivliegtuigjes :|
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
twistersam

Kolkkie schreefCOLONVooral al die iniminivliegtuigjes :|
sportmuggen bedoel je...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar