WEC 6Hrs of Spa Francorchamps 2013

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

Als voorbereiding voor de 24 uur van Le Mans rijdt de World Endurance Championship o.a. op het circuit van Spa Francorchamps. Niet alleen voor de team, maar ook voor mij is dit een mooie voorbereiding om de wereldberoemde 24 uur! Spa is mijn favoriete circuit, waar je zonder accreditatie op heel veel verschillende plaatsen prima kan fotograferen. Uiteraard moet je soms een beetje creatief zijn, en kom ik net iets te kort met mijn 200mm, maar evengoed blijft een dag op dit circuit geweldig.

Zou de WEC 6 uur van Spa Francorchamps (die gedurende de 6 uur onder heldere hemel en stralende zon verreden werd) een ronde langer geduurd hebben, dan zouden de resultaten er waarschijnlijk anders uit gezien hebben! Audi startte vanaf de drie beste plaatsen met hun R18 e-tron quattro en bezette na 6 uur racen het complete podium met alle 3 hun teams. Na een chaotische start wist Toyota nog wel tussen de Audi's te komen maar dit duurde niet erg lang.

De Oreca 03 Nissan Nr.49 van het Argentijnse team, bestuurd door Luis Perez Companc, Pierre Kaffer en Nicolas Minassian domineerde de race in de LMP2 klasse.

Toen de geblokte vlag viel in Belgie, was het Ferrari dat in beide klasses won (LMGTE Pro class en LMGTE Am). Het was een mooie race voor de GT auto's en de perfecte voorbereiding voor de volgende ronde van het FIA World Endurance Championship 2013 en het grootste autosport evenement in de wereld, de 24 uur van Le Mans.

Op mijn website heb ik ruim 200 foto's van dit evenement staan. Je kan ze bekijken door hier te klikken.

#01 - Chaos bij de start in La Source

38548

#02 - Na slechts enkele ronden worden de eerste GT auto's al gelapt door de Audi LMP1

38549

#03 - Eau Rouge

38550

#04 - LMP2 en LMP1 in gevecht in de bocht Fagnes

38551

#05 - Bruxelles, met in de achtergrond het rechte stuk

38552

#06 - Rebellion LMP1 met in de achtergrond La Source

38553

#07 - Ferrari in de laatste bus-stop chicane

38554

#08 - Overzicht van de bochten bij Fagnes

38555

#09 - LMP2 op het oude rechte stuk onderweg naar Eau Rouge

38556

#10 - Alle klasses rijden door elkaar op het rechte stuk

38557

#11 - Close-up van Alex Brundle

38558

#12 - Rebellion probeert op snelheid te komen

38559

#13 - Audi nr.1 onderweg naar Eau Rouge met de oude hoofdtribune in de achtergrond

38560

#14 - Pitstop van Strakka

38561

#15 - LMP2 auto van Pla komt uit La Source het oude rechte stuk op

38562

#16 - LMP1 Audi zet LMP2 auto op een ronde achterstand in Les Combes

38563

#17 - Rebellion begint aan de klim naar boven in Eau Rouge

38564

#18 - Overzicht van het circuit Spa Francorchamps

38565

Excuses voor het aantal, het een beetje moeite met kiezen en wou graag een gevarieerde serie neerzetten ;-)
Alvast bedankt voor het kijken en de eventuele reacties.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooie reeks met nrs 7 en 8 als favorieten.

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Interessante en lekker afwisselende serie van deze WEC race. Ik was er ook zondag 4 mei en net als jij onder een heerlijk zonnetje genoten van de LMP1, 2 en GTE bolides (zie http://www.raceimages.nl/2013/wec-spa-2013" onclick="window.open(this.href);return false;). Jammer dat de Audi's R18's zo dominant waren t.o.v. de TS030's van Toyota, ik vrees dat het tijdens Le Mans niet anders zal zijn...
Maar prima foto's, sommige net ietwat overbelicht en misschien niet helemaal scherp daar waar je 't eigenlijk zou willen, maar over 't algemeen hele lekkere plaatjes (ook op je site!). Keep 'em coming en veel plezier straks in Le Mans, kijk nu al uit naar je foto's daarvan!

Groet, Edwin
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's! Ziet er allemaal goed uit.
Alhoewel ik bij de panning foto's zelf wat meer snelheid had gezien.

Hoe heb je die foto's gemaakt dat de auto's net de bocht uit komen?
Ik probeer dit wel te doen. Gebruik de TV stand. maar dan worden ze wazig.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Mooie serie van voor mij, samen met rally, een van de mooiste autosport klasses.
Mooie variatie ook, de nodige (kilo)meters gemaakt zo te zien..
Scherpte zou hier en daa rmisschien idd wat beter kunnen, maar het overbelichte zie ik niet zo moet ik zeggen.

Benieuwd naar je resultaten van Le Mans binnenkort...!
Eentje die ik ooit ook nog eens hoop te bezoeken om wat gave foto's te schieten.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties heren!
Welke foto's bedoel je precies D!ck? Dan kan ik je er wellicht meer over vertellen. Ik neem de foto's sowieso altijd met handmatige instellingen...
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Fraaie set foto's hoor, maar zoals je zelf al aangaf wel erg veel. Elke foto apart van commentaar voorzien is nu iets teveel werk :)
Ik denk dat ik met Dick mee ga in z'n commentaar over ietwat gebrek aan vervaging van de achtergrond.
Als voorbeeld zou ik foto 5, 12 en misschien foto's 7 en 17 ook nog.
Het is misschien een kwestie van smaak, maar dit zijn auto's die een flinke gang kunnen maken en dat spreekt nog niet de foto's naar mijn gevoel terwijl dat bij de genoemde shots wel mogelijk zou zijn gezien de positie/compositie.
Dit zou voor mij dan deze fraaie serie mooi hebben afgemaakt.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Inmotion-Photos.com schreefCOLONBedankt voor jullie reacties heren!
Welke foto's bedoel je precies D!ck? Dan kan ik je er wellicht meer over vertellen. Ik neem de foto's sowieso altijd met handmatige instellingen...
Onderandere 2,4&10.

Ik trek eigenlijk alleen maar mee. maar wil wat meer racesfeer vast leggen.



(ik hoop dat hdit de goede sfeer is en niet die jeukende :P)
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar