Wat vinden jullie van deze foto's **UPDATE**

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
remyvandemortel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2013 18:28
WoonplaatsCOLON Griendtsveen

Hallo allemaal, wat vinden jullie van deze foto's? vind zelf foto 2 en 3 wel mooi, weet alleen niet welke nu mooier is, foto 3 is een iets groter gedeelte scherp. ben benieuwd wat jullie er van vinden? ben blij met alle tips!!

foto 1:

38426

forto 2:

38427

foto 3:

38428

foto 4:

38429

onderstaande 2 foto's heb ik zojuist gemaakt en wilde ik nog graag even toevoegen, zodat ik geen nieuw onderwerp behoef te starten. in de 2e foto (foto 6) had de achtergrond wat onscherper gemogen denk ik zelf dus meer als in de eerste foto. of zeggen jullie juist van niet?
zoals je wellicht wel kunt lezen aan mijn geposte berichten ben ik zoekende naar de juiste scherpte en lichtinval. Vind het erg moeilijk, maar ben veel aan het oefenen en oefening baart kunst zullen we maar zeggen he hahaha.

foto 5:

38448

foto 6:

38449

gr.

Remy
Laatst gewijzigd door 1 op remyvandemortel, in totaal 9 keer gewijzigd.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Vind persoonlijk de 1e de mooiste. Leuk lijnenspel, heldere kleur, zachte DOF, alleen had mss het scherptepunt op een randje van het blad gemogen.

Nr2 en 3, zijn zeer donker en geen spannende compositie

Nr4, zou meer uit te halen zijn geweest bij een andere compositie en beter belicht.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

De eerste is inderdaad het fraaist. Kleuren ogen redelijk fris (zou nog wat beter kunnen) en er zit een fraai lijnenspel in. Jammer dat rechtsboven een blauwige zweem zit en niet mooi roze is zoals de rest. Het was mooier geweest als dat ook roze geweest zou zijn.
De kleuren van 2 en 3 zijn veel te somber en te donker, maar volgens mij is dat nog wel te verhelpen.
De vierde vind ik niet mooi.
Laatst gewijzigd door 2 op BertusL, in totaal 9 keer gewijzigd.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
remyvandemortel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2013 18:28
WoonplaatsCOLON Griendtsveen

Bedankt alvast voor de reactie's.

Zelf vond ik juist de 2e en 3e foto wel heel mooi, heb ook bewust voor dat donkere gekozen (ik houd zelf wel van dat donkere met dan dat roze erbij. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen smaak. Foto 1 was ik inderdaad ook heel tevreden over het lijnenspel.

Heb ze overigens nog niet bewerkt, daar ben ik nu mee aan het worstelen met het programma dat er bij de camera van canon zat.

THNX

gr.

Remy
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mbt je update...

Zoals je zelf al aangeeft mist nr.6 de zachte bg.

De onderwerpen op zich spreken ook niet echt aan.
Voor mijn gevoel hadden deze beter gestaan in een portretstand, zodat de lengte van de bloem beter tot zijn recht zou komen.

Kies bv eens een doodnormale bloem en ga dan eens spelen met de scherpte en DOF en lichtinval.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik ondersteun de opmerkingen van Jef-W ; bedenk te voren ook welk beeld je wil doorgeven, wat moet het vertellen... Abstract of juist de essentie van een bloem, of....
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar