Avondfoto Maastricht en de Maas

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pascalvilt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2013 21:38
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Deze foto heb gisterenavond laat gemaakt. Ik heb bewust een bewolkte dag gekozen om te kijken wat dit met een foto doet. Foto is niet veel bewerkt.

Enkele puntjes die ik mij nog afvraag zijn :

- Is de witbalans en de algehele belichting in orde ?
- Is de brug en het achterliggende gebouw niet te donker ?
- De lantaarns waren in het echt ook behoorlijk geel waardoor de straat ook geel is. Is het nodig om dit achteraf aan te passen ?
- Is het rode stoplicht voor de schepen erg storend ?
- De compositie op zich ?

Voor de rest een klein diafragma van 25, sluitertijd van 30 seconden en een ISO van 200.

Afbeelding
Canon EOS 650D + EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

De lantaarns doen bij mij veel aandacht weghalen (feller dan de rest). Op zich vindt ik dat wel mooi, maar wellicht dat daarom de rest (zoals de brug) wat donkerder blijft?

Verder heb ik niet de kennis en ervaring om de rest voor je te beantwoorden (ik ben ook maar beginner haha)
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik ken de locatie. Heb er pas nog foto's gemaakt. Wel heb ik een iets andere compositie gekozen. Iets meer straat, minder boulevard, waarddor de verlichting duidelijk een doel had. De nadruk lag daardoor minder op de linkerzijde. Het gele van de lantaarns is zoals het is en geen bezwaar imo. Je ziu een zwart wit omzetting kunnen overwegen.Door het kleine diafragma krijg je mooie sterren. En ja ik heb het rode licht weggepoetst.
Foto staat mijnsinziens wel ascheef (oplopend naar links).
Voor de rest heb je een mooie sfeer te pakken van deze sjoen sjtad.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Pascalvilt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2013 21:38
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Het is naar aanleiding van je zwart-wit foto dat ik er ook naar toe ben gegaan, vond deze wel heel erg mooi. :oops:
Bedankt voor de feedback. Zelf vond ik ook al dat de foto wat scheef was maar het is me een raadsel waarom de lantaarnpaal dan wel recht is.
Canon EOS 650D + EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Leuk, Hier speelde ik als kleine jongen. Ben een echte Wiekeneer.
De lampen overheersen inderdaad. Camera draaien had hier niks opgeleverd, twee stappen naar rechts waarschijnlijk wel.
De kleur van de lampen hoort hier zo, die hebben deze kleur temperatuur, maar waarom zo laat op stap gegaan, Iets vroeger en de lampen waren geen probleem geweest.
De kompleminte vaan Gérard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Mooi in beeld gebracht, en ik deel de mening over de lampen met mijn voorgangers.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar