Zwart wit foto van een poes

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

Dit is mijn poes Demy. Voor een fotografiecursus mochten we een project bedenken waarin je wilt ontwikkelen. Ik wil me ontwikkelen in zwart/wit fotografie. Mijn poes mocht er eerst aan geloven... Wat vinden jullie ervan en van de omzetting naar zwart/wit?

Afbeelding
Anoniem 3

Dit is jouw poes...
en wie ben jij?
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

Ik ben Froukje en fotografeer al een tijdje. Het is even in de ijskast geweest, maar ben nu weer zeer actief in de fotografie. Ik woon in Noord-Holland en ben afgelopen maandag begonnen met een fotografiecursus deel 2. (in april deel 1 afgerond). Dit is een cursus van 6 avonden. Ik fotografeer met een Canon Eos 1100d, kitlens en een zoomlens van 70 - 300mm. Soms kan ik een 50mm lens lenen, waarmee ik deze foto ook gemaakt heb. Het staat op mijn verlanglijstje. Ik zal morgen echt ook even reageren op andere foto's!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Froukje,

Welkom op het forum.
Over je zwart-wit omzetting... Ik vind 'm erg geslaagd. De kat steekt mooi af tegen de achtergrond. en details zijn goed bewaard gebleven.
Enigste minpuntje vind ik de compositie. Het lijkt nu net of je kat een oog heeft.
Door de foto uit een iets ander hoek te nemen had je dat kunnen voorkomen.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

Ik heb er meerdere gemaakt. Ook met wat meer naar voren, maar dat is te gewoontjes... Wel heb ik er eentje met beide ogen.. Is deze beter? De omzetting naar zwart/wit is geloof ik niet helemaal hetzelfde gegaan... Toch best lastig om het goed te doen in elements. (te kleine venster, geen inzoom mogelijkheden bij omzetting naar zwart/wit) Nog tips hoe je dat het beste kan doen?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Je kan in elements settings (adjustments heet het geloof ik) copieren (dat werkt natuurlijk alleen als de verdere eigenschappen van de foto's hetzelfde zijn).

Ik vind deze wel mooier qua compositie.
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

uncletaz schreefCOLONJe kan in elements settings (adjustments heet het geloof ik) copieren (dat werkt natuurlijk alleen als de verdere eigenschappen van de foto's hetzelfde zijn).

Ik vind deze wel mooier qua compositie.

Bedankt!
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Welkom Froukje,

Je update is beter.
Fraaie zwart-wit omzetting. (Ben dan toch ook altijd weer benieuwd naar de kleurversie.)
Heb zelf ook Elements. Je kan ook als je voor een zwart-wit omzetting gekozen hebt, nog wat fijntunen door terug te gaan naar 'met instructies' ivp 'expert'. Dan kan je nog schuiven met helderheid, contrast enz.

Gr Anita
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Mooie plaat. Prima die zwart wit omzetting. Mooi scherpte diepte verloop. Heb geen voorkeur. F1 smaakt mij ook.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Mooi inderdaad! Foto 1 bevalt mij persoonlijk meer, omdat daar neusje en bekje op de voorgrond ook nog scherp zijn. Bij 2 trekt mijn blik heel erg naar het neusje, door de compo, maar omdat die niet scherp is kijkt dat voor mij minder fijn.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

Ik heb hetzelfde staartjager. Daarom kijkt voor mij foto 1 ook lekkerder. Ik wist dat het door het neusje en bekje kwam, maar nu zie ik dat het komt door de scherpte. (kon de vinger er niet helemaal op leggen, dacht de compositie). Maar ik denk dat het beter was geweest als ik de scherpte had van foto 1 met compo van foto 2. Dan was het een "perfecte"foto geweest.

Bedankt voor de tip Anita!
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Ik vind de omzetting juist wat grijzig en lauw van contrast. Wel een mooie foto!
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
Froukje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2012 20:26

anita2000 schreefCOLONWelkom Froukje,

Je update is beter.
Fraaie zwart-wit omzetting. (Ben dan toch ook altijd weer benieuwd naar de kleurversie.)
Heb zelf ook Elements. Je kan ook als je voor een zwart-wit omzetting gekozen hebt, nog wat fijntunen door terug te gaan naar 'met instructies' ivp 'expert'. Dan kan je nog schuiven met helderheid, contrast enz.

Gr Anita
Beetje drukke dagen, maar ik zal zondagavond even de kleurenversie plaatsen voor je :-).

De rest; Bedankt! Ik denk dat ik nog even ga kijken naar het contrast van de foto door te gaan spelen met curve en/of histogram en daarna uitprinten en aan de muur hangen ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar