RoboHost

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Heeft iemand ervaring met Robohost voor het opzetten van een website?
Ik vond de advertentie hier op de site. Het ziet er voor mij als complete nitwit op websitegebied mooi uit, maar wat kan ik voor € 1,50 per maand verwachten?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ik ben ook een behoorlijke nitwit op dit gebied hoor, dus geen "professioneel" advies. Maar was zelf ook aan het kijken naar hosting om een website op te zetten, en had een vriendin die daar wat meer van weet om advies gevraagd. Volgens haar kon ik het veilig doen, had zelf al rondgekeken, en qua prijs + wat je ervoor krijgt is robohost in ieder geval een van de voordeligsten. Je betaalt 1,50 per maand (is wel exclusief de domeinnaam, maar die kost niet zoveel, .nl naam 5.65 per jaar geloof ik), als vast blijvend tarief (vaak wordt het na 1 jaar opeens veel meer), krijgt daarvoor aardig wat ruimte, en wat ik een groot voordeel vond, je hebt automatisch toegang tot een hele database aan programmatjes om je site mee te bouwen. WordPress, Joomla, maar ook dingen voor gallery's, etc etc. Heb daar dus geregistreerd en domeinnaam + hosting genomen en ben nu druk bezig met het maken van de site. Omdat ik daar nog geen ervaring mee had (heb wel een andere website, maar dat was via webs en is dus redelijk voorgeprogrammeerd) is het een beetje puzzelen, maar juist doordat je heel simpel iets als wordpress erop kan zetten en gebruiken is het toch nog goed te doen en ben ik inmiddels een heel eind op weg. Alles werkt tot nu toe super en gaat ook heel vlot, na registreren en betalen kun je ook gewoon direct aan de slag. Nog geen ervaring met hoe de servise is bij problemen, want die heb ik eigenlijk nog niet gehad, dus daar kan ik je niets over vertellen. Maar tot nu toe ben ik in ieder geval zeer tevreden. (Nogmaals, ook nitwit, dus is wel puur mijn ervaring en niet een professioneel oordeel over de kwaliteit ofzo... :oops: )
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

XXXL schreefCOLONHeeft iemand ervaring met Robohost ...
Ervaringen zullen nog niet zo dik gezaaid vermoed ik.
Robohost is op 01-02-2013 opgericht.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

kijk anders eens bij gethost. bevalt mij prima
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Ken Robohost zelf niet.


Het lijkt mij een club die thuis, op een zolderkamer, een server host. Ik trek deze constatering uit het feit dat het netwerk @home betreft en de server niet geplaatst is in een datacentrum. Edit - ondertussen blijkt voorgaande incorrect te zijn en wordt er netjes vanuit een datacentra gewerkt.

Geen telefonische support...


Al met al zou ik het persoonlijk niet doen en mijn advies is het voor bedrijfskritische websites ook niet te doen.

Edit: kijk maar eens naar gethost waar dukie het over heeft. Een groot verschil. http://www.ispgids.com/gegevens/gethost-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 3 op Marco van Eck, in totaal 4 keer gewijzigd.
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
jaap1977
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 19:17

http://WWW.VERSIO.NL" onclick="window.open(this.href);return false;

bevalt me erg goed.

Zilver NL

Schijfruimte 7500 MB
+45 MB extra per maand
Dataverkeer
100 GB
+0,6 GB extra per maand
Domeinen hosten 50
Subdomeinen onbeperkt

Voor 2,25 euro per maand.

Domein naam voor 3,49 euro per jaar.
Canon 6D & 450D / Canon 70-200 F2.8 USM, Canon 24-105 F4.0, Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM, CANON EF 100MM/2.8 MACRO IS USM, Nissin di866 mark ii
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Bedankt voor de reacties. Alleen..... nu zie ik nog door de bomen het bos niet meer. De hosting zal allemaal wel meevallen al moet ik denk ik niet voor het allergoedkoopste gaan.

Wat Robohost voor mij ook aantrekkelijk maakt zijn de templates. Erg handig voor een beginner in websiteland. Nog maar even zoeken waar ik die anders kan vinden. (staat zo visite voor de deur, dus heb de andere genoemde providers alleen snel bekeken, dus wellicht heb ik dit over het hoofd gezien :oops: :oops: )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kijk ook eens bij:
http://www.one.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevalt mij goed.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik host mijn site zelf bij http://www.web-oke.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, voor een basis met 5GB 1,25 per maand. Optioneel kan je dan ook gebruik maken van Sitebuilder, maar met een enkele klik kan je ook Joomla/Wordpress etc installeren
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar