Blazen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
snarie

Vandaag met de kinderen naar buursezand geweest, helaas was het weer niet zo als ik gehoopt had, maar de kinderen waren lekker aan het blazen tegen de paardebloemen, dus daar maar een fatsoenlijke foto proberen te schieten.
wat ik nog problematisch vond was dat ik de sluitertijd sneller wilde hebben om ook de wegvliegende zaadjes scherp te krijgen, alleen zat ik er dan mee dat de foto te donker werd.
heb heel even dit geprobeerd op te lossen met 4 stops over te belichten, maar dat ging helemaal niet werken, (kwam nog niet aan genoeg licht)
wilde het diagframa getal niet te hoog instellen dit omdat ik een lage scherptediepte wilde hebben, bij mijn dochter heb ik hem al op f13 staan en dat vond ik al te hoog eigenlijk.


ik heb ze omgezet naar zwart/wit met alleen de paardebloem in kleur, ik vond dit sprekender uitkomen voor de foto's

anyway laat me eens horen wat jullie er van vinden.

wat kan er (ongetwijfeld) beter.

37951

37952

Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi Snarie

het in kleur van de paardebloem valt bij mij eigenlijk niet op. het is dat je het in de tekst erbij zet. Ook had ik wat ruimte aan de rechterzijde weggelaten vermoed ik. F13 had ook wel wat lager gekunnen, en dan had je in sluitertijd meer speelruimte gehad lijkt me zo om de wegvliegende zaadjes er scherper op te krijgen. Alhoewel ik de bewegingsonscherpte hier toch juist wat vind toevoegen hier.

Groeten
Peter
snarie

Hallo Peter

Idd dat de paaredbloem in kleur is kan je bijna niet zien...maar jah die kon ik niet groter maken hahaha

Hoe bedoel je ruimte aan de rechterzijde weggelaten? dan moet ik een stukje van hun hoofd eraf snijden (op de foto dan he), wordt er dan niet teveel weggelaten?
bij de foto van mijn zoon staat de diagfragma al op f2.8 en een sluitertijd van 1/800
als ik hoger zou gaan met de sluitertijd dan wordt de foto te donker dus dat ging niet werken, of ik zie wat over het hoofd.

groeten,
Stefan
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Daarom is goede foto's maken van je eigen kinderen ook erg lastig. Het zijn erg leuke foto's, maar je wil verder dan dat. Dan moet je afstand nemen en er naar kijken alsof het niet je kinderen zijn.

Ik had het zo gedaan.
gr,

Marco
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
snarie

Hallo Marco,

Alles leuk en aardig, maar zo als jij het gedaan hebt gaat voor mij de echtheid van de foto (zoals ik hem bedoeld had) eraf
bloemetje wordt nml niet meer vastgehouden, let op ik ben geen tegenstander van van het extreem fotoshoppen van een foto hoor, maar ik vind puur (dan met name dingen die er op het moment van schieten waren er ook te laten) mooier
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind het origineel ook vele malen mooier dan de update van panzerfaust. Zo'n zwevende paardenbloem is zo onecht dat dat de hele foto verpest.

@ TS: Ik vind t best leuke foto's om te zien, by the way.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind hem ook niet mooi. Achteraf is het origineel mooier. Mijn eigenlijke idee was eigenlijk alleen hoofd en bloem, maar dat kreeg ik niet echt voor elkaar.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar