MVV Maastricht - Fortuna Sittard

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

De eerste testcase die ik gedaan heb met de Canon 60D en de 70-200 - f/2.8 lens was tijdens de Limburgse derby tussen MVV en Fortuna.

1.

37790

2.

37791

3.

37792

4.

37793

5.

37794

6.

37795

7.

37796

Ik hoop dat jullie mij nog een aantal tips kunnen geven waar ik op moet letten.
De tweede foto zit naar mijn idee tegen overbelicht aan, zijn er nog handigheden om dit te compenseren?
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
Dexter202

#1 is een leuk moment, maar nu een beetje een snapshot. Ik zou dichterbij gaan, eventueel met groothoek er pal voor gaan staan. Als dat niet kan, zou ik deze flink croppen zodat de wand rechts en de stoelen links wegvallen.

#2 is naar mijn mening prima belicht. Ik zou hem flink croppen zodat op z'n minst de lege stoelen wegvallen.

#3 goed moment! Naar mijn smaak is er teveel lege ruimte. Ik zou hem verticaal croppen. Als je wilt kun je dan ook nog een beetje publiek er bij op laten.

#4 goed moment, beetje donker, kan nog strakker gecropt worden.

#5 zou ik weggooien. Van beide spelers zie je het gezicht niet echt en het moment van het duel is al voorbij of moet nog komen. Nu gebeurt er niet echt iets.

#6 Te donker. Er kan bijna een hele stop bij. Beide spelers staan er nu wat houterig bij. Een frame eerder of later was het duel wellicht beter zichtbaar geweest en had je een mooie actiefoto!

#7 Op zich een prima foto maar ook veel te donker. Daar kan zeker nog 1 tot 1,5 stops bij! Verder ook hier véél strakker croppen om de kijker nog meer met de neus op de actie te drukken!
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Dankjewel voor de terugkoppeling Dexter.

Ik ben qua instellingen inderdaad heel erg behoudend te werk gegaan. Net zoals het croppen heel erg conservatief is gedaan.
Allen punten waar ik veel meer op moet gaan letten.
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar