"Low Energy" (11 foto's)

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Enkele weken geleden ben ik samen met een maatje naar Belgie geweest om weer is op Urban Exploring pad te gaan.
Nadat we eerst twee villa's hebben bezocht (foto's volgen nog) zijn we naar deze powerplant gegaan.
Helaas konden we de koeltoren niet binnen komen en blijft dat dus nog hoog op ons verlanglijstje staan.

Ik heb bewust voor een surrealistische bewerking gekozen.

Ik hoop dat de foto's jullie kunnen bekoren en uiteraard is alle (opbouwende) kritiek welkom.

Foto 1

37639


Foto 2

37640


Foto 3

37641


Foto 4

37642


Foto 5

37643


Foto 6

37644


Foto 7

37645


Foto 8

37646


Foto 9

37647


Foto 10

37648


Foto 11

37649


Bedankt voor jullie aandacht
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind urbanpics altijd wel erg gaaf om te zien.
qua bewerking vind ik dat je bij sommige foto's te ver bent doorgeschoten, maar je gaf al aan dat dat je bedoeling was :D
de bewerking bij dit soort foto's blijft natuurlijk altijd een smaakgevoelig punt.
op foto 1 en 6 vind ik namelijk de blauwe lucht niet combineren met de zwart/grijze lucht, wat dat betreft is 11 beter gelukt vind ik.
de platen die me wel erg aanspreken, ook qua compositie en bewerking, zijn de foto's 3, 4, 5, 8, 9 en 10.
deze komen wat rustiger over qua kleur.
mooi gedaan !.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bij dit soort foto's vraag ik me altijd af:"hoe heeft ie dat gemodelleerd en gerenderd?" Het lijkt net op een heel goede computer gegenereerde foto.
Mooie foto's!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Road8 schreefCOLONik vind urbanpics altijd wel erg gaaf om te zien.
qua bewerking vind ik dat je bij sommige foto's te ver bent doorgeschoten, maar je gaf al aan dat dat je bedoeling was :D
de bewerking bij dit soort foto's blijft natuurlijk altijd een smaakgevoelig punt.
op foto 1 en 6 vind ik namelijk de blauwe lucht niet combineren met de zwart/grijze lucht, wat dat betreft is 11 beter gelukt vind ik.
de platen die me wel erg aanspreken, ook qua compositie en bewerking, zijn de foto's 3, 4, 5, 8, 9 en 10.
deze komen wat rustiger over qua kleur.
mooi gedaan !.
gr.
Roland
Dank voor je feedback, ik ben het ook wel met eens betreffende foto 1 en 6, deze waren tegen het licht in genomen en kreeg ze niet beter, hoewel ik 6 beter vind dan 1.
Ik wilde ze toch delen om de serie af en overzichtelijk te maken.
steven l schreefCOLONBij dit soort foto's vraag ik me altijd af:"hoe heeft ie dat gemodelleerd en gerenderd?" Het lijkt net op een heel goede computer gegenereerde foto.
Mooie foto's!
Dank je Steven, dat is mijn bedoeling ook om een soort computerspel effect te krijgen bij Urbex foto's.

Gr Sven.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Het is je bedoeling voor zo ver door te schieten, maar soms vind ik het wat TE... de halo's zijn bij sommigen nog prominent aanwezig en dat is jammer. Wel een leuke reeks!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

leuke composities!
de bewerkingen zijn al gezegd geworden..
welke powerplant is dit geweest? (urbexnaam! haha)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind de kleuren wel mooi. Word wel een beetje duizelig als ik de hele serie doorscroll. Maar per stand alone foto leuke perspectieven. Waarvan 9,10 en 11 me het meeste aanspreken.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLONHet is je bedoeling voor zo ver door te schieten, maar soms vind ik het wat TE... de halo's zijn bij sommigen nog prominent aanwezig en dat is jammer. Wel een leuke reeks!
Dank voor je feedback, bedoel je dan vooral de foto's van buiten?
SvdL schreefCOLONIk vind de kleuren wel mooi. Word wel een beetje duizelig als ik de hele serie doorscroll. Maar per stand alone foto leuke perspectieven. Waarvan 9,10 en 11 me het meeste aanspreken.
Thans voor het compliment, wat bedoel je met precies met duizelig? Dan kan ik daar de volgende keer op letten.

En Billie, ik moet je de naam schuldig blijven. Ik heb nog geen naam kunnen vinden op internet. Deze locatie kwamen we "per toeval" tegen.

Gr. Sven.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

sommige foto's vind ik te ver doorgeschoten in het hdr wat voor mij afbreuk doet aan de foto..en idd ga mee met t feit dat je duizelig word van t over de top hdr kleuren
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Svennie schreefCOLON
Jerenes schreefCOLONHet is je bedoeling voor zo ver door te schieten, maar soms vind ik het wat TE... de halo's zijn bij sommigen nog prominent aanwezig en dat is jammer. Wel een leuke reeks!
Dank voor je feedback, bedoel je dan vooral de foto's van buiten?
Gr. Sven.
Eerder de foto's van binnen... Bijvoorbeeld de stoel, de flesjes, de waterfontein, de isolatoren... maar ook de boom en de koeltoren. Het is niet dat het heel erg opvalt, maar ik zie nog wel de halo langs de randen en dat stoort me een klein beetje.
Om je foto mooi te tonemappen (dat is het eigenlijk) ben je heel secuur bezig. Net teveel en je krijgt halo's, net te weinig en het ziet er niet uit.... Het is een fijne lijn om te bewandelen... Zoals al gezegd, ze zijn goed, maar die halo's zie ik toch nog op de foto's en dat is jammer...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar