Photoshop alleen als abonnement

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Volgens nu.nl komen de nieuwe versies van Photshop straks alleen nog maar beschikbaar in een online abonnementsvorm via de Creative Cloud dienst.

Prijs voor de Creative Cloud dienst is €60 per maand!

Hans
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, las melanges ergens dat Adobe dat niet doet. Denk dat er anders een hoop weg zullen gaan. Waarom zou je 720 euro per jaar aan een licentie uit gaan geven voor een programma waar je een paar jaar (of langer mee doet)? Photoshop kost momenteel volgens de site 950 euro voor een volledige versie. In de clous krijg je misschien meer, maar niet iedereen zit daar op te wachten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Alsof je een emmer leeg gooit :(

Zijn er geen deelabbo's af te sluiten, bv. alleen PS en niet de hele handel van CS?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Lees trouwens dat het voor de complete cd geld, die interesseert me geen bal. Photoshop vind ik belangrijk en voor films heb ik première elements. Ik heb echt niet de complete première nodig, de volledige ps wel. Maar indesign en illustrator......

Maar als het alleen voor de complete cd is, dan blijft de losse software nog wel beschikbaar. Zo niet, dan denk ik dat ik afscheid neem van Adobe. Die updates zijn grappig, maar ik moet ook mee met mijn hardware. Dus naast 720 per jaar aan licentie voor een hoop software die ik niet wil en dan ook nog iedere twee of drie jaar een pc? No wat, dan maar een ander pakket
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Die pen is wel relaxed
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Voor bedrijven zal dit weinig uitmaken en ben je verzekert van de nieuwste software. Maar als particulier is dit niet meer op te brengen. Er zullen veel mensen overstappen op een ander programma.

Gr. Chris
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

By signing up for Creative Cloud today, creatives will be set up to immediately download and use these latest cloud-enabled innovations from Adobe, when they are available next month. Creative Cloud membership for individuals is US$49.99 per month based on annual membership; existing customers who own CS3 to CS5.5 get their first year of Creative Cloud at the discounted rate of US $29.99 per month. Students and teachers can get Creative Cloud for $29.99 per month.

Single application membership plans for customers, who require only Photoshop CC, are available for $19.99 per month. Special promotional pricing is available for some customers, including CS6 users.
http://www.the-digital-picture.com/News-RSS.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja, ik upgrade Lightroom ieder keer wel en daar zit de laatste Camera RAW bij in en vervolgens renderen via Lightroom voor het importeren in Photoshop, dan heb ik niet persé de nieuwste versie van Photoshop nodig. Ik heb nu CS4 staan (Master collectie) en dat voldoet nog prima.
Als er zich weer een buitenkansje aanbiedt om via ebay een Amerikaanse of Canadese versie op de kop te tikken voor maximaal zo'n 800 dollar dan zal ik daar nog over nadenken (laatste net misgegrepen bij een CS6 voor Windows die voor 740 dollar is verkocht, oh ja, dat was wel het complete Master pakket).

Oh... net gelezen. Er zal geen CS7 versie komen of iets dergelijks. Dus die nieuwigheden zullen alleen maar in CC zitten. Ik ga geen lid worden van de creative cloud. Ik kan dan beter niets meer bekijken omtrent de nieuwste snufjes in Photoshop, dan mis ik ze ook niet.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zie net wel een bericht van Adobe voorbijkomen op Facebook dat alleen Photoshop 10 dollar per maand kost en dat je nog steeds kunt upgraden naar cs6. Het geld wel voor mensen die cs3 of hoger hebben.
Dan kan ik dat nog wel accepteren

@sunnyboy.
Voor bedrijven gaat het ook niet helemaal op. Wij hebben 4 photosh cs6 licenties. We komen van cs3 af. Dus zeg dat deze ook eens 3 jaar meegaan. We hebben in totaal iets van 1100 euro moeten aftikken voor vier updates. Voor dat geld zijn we weer up to date en kunnen we weer vooruit. Updates zijn niet nodig als er geen fouten in de software zitten
Zouden we dat voor 3 tientjes per maand moeten doen, dan reken maar uit dat we voor 4 licenties het volgende kwijt zijn: 29.99 x 12 maanden x 3 jaar x 4 computers. Dat komt uit op dik 4000 euro. Misschien wel e.e.a. Aftrekbaar ivm investeringen, maar uiteindelijk zul je altijd duurder uitzien dan die 1100 voor 4 updates. En dat verschil kun je ook uitgeven aan andere dingen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Yesterday's announcement by Adobe that it will cease 'perpetual license' sales of Photoshop and its Creative Suite counterparts has generated considerable backlash here on dpreview and across the web. With such a significant change in store, we spoke today with Adobe VP of Creative Solutions, Winston Hendrickson and Bryan O'Neill Hughes, Senior Product Manager for Photoshop for Adobe's response to the uproar.
http://www.dpreview.com/news/2013/05/08 ... otoshop-cc" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb de laatste dagen een beetje in een grot geleefd wat nieuws betreft :D En kwam dit vanmorgen ook tegen bij Frank Doorhof, http://www.frankdoorhof.com/site/2013/0 ... the-cloud/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn grootste tegenargument is ook mijn belangrijkste reden om die overstap waarschijnlijk niet te gaan maken.. ik heb een jaar of 2 geleden de bewuste keuze gemaakt om PS5 aan te schaffen. Via ebay of kortingsacties wil het soms best de moeite lonen en kan je een stuk voordeliger uit zijn. Dat was toendertijd een investering van zo'n 400,-, maar als je dat afweegt tegen het aantal maanden dat je het gebruikt dan is de investering per maand niet zo heel groot. Ik kan er dan voor kiezen om een upgrade te kopen of niet, heb dat tot nu toe nooit gedaan omdat ik het de prijs niet waard vond tov mijn gebruik. CS5 kan ik tot in de lengte van dagen echter blijven gebruiken en ik kan bij elke nieuwe release dezelfde afweging maken of ik het waard vind..

Met het nieuwe verdienmodel wordt dat toch een ander verhaal.. $20,- per maand voor enkel PS kost je op zich de kop nog niet.. nu zat ik dat al om te rekenen naar Euro's en ging er vanuit dat het dan zo'n €15,- tot €17,- per maand zou zijn afgaande op de huidige gemiddelde koersen. Echter zouden we hier in Europa juist €25,- mogen gaan lappen, wat toch al weer beduidend meer is dan $20,-.. Anyway, als ik flink met fotografie en PS bezig ben dan is dat ook nog wel te overzien en in te calculeren. Maar neem je een paar maanden wat minder opdrachten en wil je ook je licentie dus stopzetten dan zit je dus ook gelijk met lege handen.. Photoshoppen gaat je dan voorlopig niet meer lukken. Oftewel.. als je dit contract aangaat, dan zit je gewoon voor de rest van je leven aan deze maandlasten vast zolang je een product van hun wilt gebruiken.. en dat vind ik toch redelijk beangstigend!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Nu kan je met de DNG-converter heel best uit de voeten met een eerdere versie van PS.
Maar wat als er geen updates meer komen van die converter?
Dan heb je er niets aan bij nieuwe modellen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zag een tijdje geleden dit "interview" met de Adobe CEO, hier wil hij gewoon geen antwoord geven op het prijsverschil tussen de hardcopy prijsverschil tussen AUS en USA en blijft maar door ratelen over hoe amazing cloud is, dit interview laat direct de hele houding van Adobe zien, 2 middelvingers in de lucht.. wij zijn marktleider en bepalen wat er gaat gebeuren geen zin in kritische mensen die gewoon oldskool een pakket willen kopen :P
http://delimiter.com.au/2013/02/14/farc ... ons-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Poll: What concerns you most about Adobe's move to subscription software?
http://www.dpreview.com/news/2013/05/08 ... shop-users" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

From Adobe Lightroom Journal:

May 6, 2013 - Today’s Photoshop CC announcement requires a modest change in our camera raw support policy. Because Adobe is still selling Photoshop CS6, those customers will continue to receive updated camera raw file format compatibility via Adobe Camera Raw 8. When we update ACR8 with new camera support, Photoshop CS6 customers can work with the new version of the Camera Raw plug-in. No new features or functionality will be available in ACR to Photoshop CS6 customers as part of those updates. (No Upright, advanced healing brush or radial filter, etc.) I don’t have a timeline for how long this camera raw support will continue for Photoshop CS6 but I want to be consistent with our past policy of providing raw support for currently shipping products.
http://www.the-digital-picture.com/News-RSS.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als ze dit echt door gaan zetten, dan doen ze zichzelf echt de das om. Wereldwijd is er gewoon een hoop commentaar op deze stap. Zodra er één partij is die een fatsoenlijk alternatief heeft, dan denk ik dat het een hele hoop klanten gaat kosten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zit er nu zelf aan te denken om alsnog een keer een update te kopen van CS5 naar CS6 om dan op die laatste versie te blijven hangen, aangezien ACR nog wel geupdate wordt voor nieuwe camera's dan.. Had al weleens zitten kijken een tijd terug of er al een verwachting van CS6.5 zou zijn om daar dan op te wachten, maar die gaat er helaas niet meer komen :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

fotojeroen schreefCOLONAls ze dit echt door gaan zetten, dan doen ze zichzelf echt de das om. Wereldwijd is er gewoon een hoop commentaar op deze stap. Zodra er één partij is die een fatsoenlijk alternatief heeft, dan denk ik dat het een hele hoop klanten gaat kosten
Ik vermoed dat de meeste gebruikers niet alle mogelijkheden van PS en zeker van CS benutten of kunnen benutten.
Er zijn zeker voor niet-professionals alternatieven als "opleuken" niet het doel is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Adobe addresses Creative Cloud concerns but won’t back down on subscriptions
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... scriptions" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar