Hulp gevraagd met bewerken

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Ik heb een paar maanden geleden deze foto gemaakt van mijn kinderen.

37571

Nu wil ik deze graag aan de muur hebben. Maar eigenlijk zonder het klimnet aan de rechterzijde.
Ik heb diverse dingen geprobeerd,maar als ik het doe wordt het totaal niet mooi.

Wie wil voor mij deze uitdaging aangaan?

Evt is RAW bestand beschikbaar.
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
majaleko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2012 09:22
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Met het programmaatje WireWorm is dit heel eenvoudig te doen!!!

http://vicanek.de/plugins/wireworm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben zelf niet zo handig met Photoshop maar die heeft een cloonstempel toch? Kun je het zand er dan niet overheen clonen?
Misschien grotere uitsneden met meer zand tot je beschikking om dat te doen.
Of was dat een van je pogingen die niet lukten?
Ik ben alleen maar aan het meedenken hoor.
Ik heb een kleine poging gewaagt en dat zag er redelijk netjes uit(nogmaals geen photoshopster hier).
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

majaleko schreefCOLONMet het programmaatje WireWorm is dit heel eenvoudig te doen!!!

http://vicanek.de/plugins/wireworm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor deze tip, ik kende deze nog niet.

Even gauw mee zitten spelen.
Dit is het voorlopige resultaat.

37572

2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2013 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit zo! Heeft t zand alleen wel echt zon roodachtige gloed? Ik heb dat namelijk ook vaak als ik in de duinen fotografeer. ik probeer dat toch altijd weer een beetje aan te passen. Leuk hoe t meisje naar dr broertje kijkt.
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Fotosvandaantje schreefCOLONZiet er goed uit zo! Heeft t zand alleen wel echt zon roodachtige gloed? Ik heb dat namelijk ook vaak als ik in de duinen fotografeer. ik probeer dat toch altijd weer een beetje aan te passen. Leuk hoe t meisje naar dr broertje kijkt.
Ik heb in deze bewerking expres een iets roodachtige gloed gedaan, aangezien ik hem in Sepia wil laten afdrukken op canvas.
Hoewel ik nu begin te twijfelen of dit wel mooi wordt.

Dit lijkt me ook wel een mooi systeem, maar dan met een nette bewerking full color.

http://wanddecoratie.hema.nl/foto-op-xpozer" onclick="window.open(this.href);return false;
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind dat net eerlijk gezegd helemaal niet onaardig op de foto! Geeft wat logica aan de blik van het meisje en breekt de leegte in de compositie op een mooie manier.
majaleko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2012 09:22
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Het resultaat ziet er erg goed uit, ik had het ook al op jouw foto gedaan en was daar maar zo'n 5 min. mee bezig.
Dus erg fijne "plugin"voor noppes !!!
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

majaleko schreefCOLONDus erg fijne "plugin"voor noppes !!!
Zeker een goeie plugin, daar zouden er toch veel meer van moeten zijn?
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JBWfotografie,

Ik zou die rode kleurzweem die je bewust hebt toegepast eruit laten...

Bovendien, heeft dit ook niks met sepia te maken. :wink:

Voor een goede canvas ga je niet naar de Hema, maar als consument bijvoorbeeld naar profotonet.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Canon Benny schreefCOLONVoor een goede canvas ga je niet naar de Hema, maar als consument bijvoorbeeld naar profotonet
Het gaat niet om canvas, ik ben aan het kijken voor het xpozer systeem. Heb je hier ervaring mee?

Ik heb de foto nogmaals onder handen genomen. Dit is het resultaat. Op / aanmerkingen zijn zeer zeker welkom.
Het is de bedoeling dat het in de woonkamer komt te hangen, dus het moet wel goed zijn.

37587

edit: het lijkt wel dat er bij het verkleinen ook een iets rode zweem over heen komt.
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JBWfotografie,

Ik heb geen ervaring met het xpozer systeem.

De foto vind ik nog té rood ogen. Kalibreer jij ook? Dit is bij digitale fotografie van groot belang, zonder kalibratie kun je in feite niet aan digitale fotografie doen, omdat je ogen anders bedrogen worden: je ziet in dit geval bijvoorbeeld de rood zweem niet.

Je mag vrijblijvend via Wetransfer mij de RAW file weleens sturen, dan zal ik hem corrigeren op kleur. Ik corrigeer hem dan neutraal, zodat het bijvoorbeeld het zand en het geheel ook weer de kleur heeft zoals het moet zijn.

Mijn e-mail adres: info@bennyvandewerfhorst-fotografie.nl

Noot: uiteraard stuur ik je de RAW file dan ook weer terug!

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Canon Benny schreefCOLONDe foto vind ik nog té rood ogen. Kalibreer jij ook?
Ik heb op dit moment een simpel laptopje. Het ergste is dat ik de hele dag tegen mijn klanten loop te roepen dat het kalibreren van hun monitor net zo belangrijk is als het kalibreren van hun printapparatuur. :roll:

Ik heb het bestand naar je verzonden. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de foto zonder net op hang of dat ik het net toch laat zitten. Dit breekt het beeld wel wat op de foto.

Heeft iemand daar een mening over.
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar