tanzania

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
esterm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 20:35

net terug van 10 dagen in Tanzania...wat een ervaring!
Tussen de dieren, bevolking en echte masia stam ...was in 1 woord geweldig.

wilde even foto's delen ....


1 MASAI

37510



2

37509

3

37512

Laatst gewijzigd door 2 op esterm, in totaal 2 keer gewijzigd.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oh leuk, ik ga in september naar Kenia en Tanzania en ben erg benieuwd. M.b.t. je foto's: ze staan een beetje centraal qua compositie en bij foto 1 wordt ik eerder getrokken naar het jongetje aan de rechterijzde omdat die naar je kijkt. Probeer die dan ook eens te croppen zodanig dat zijn hoofd ongeveer op 1/3-de van rechts komt te zitten en dat mag een behoorlijk rigoreuze crop zijn wat mij betreft, waarbij je echt inzoomt op dat gezicht.
En foto 2, ook te centraal. Goede scherptediepte. Voor de rest weinig op aan te merken.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
esterm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 20:35

bedankt voor je reactie...en voor al je tips/aanwijzingen.
Ik zal nog even kijken wat ik aan mijn foto's kan bewerken.




ik heb er nog een foto bij gezet....

heel veel plezier in Kenia en Tanzania...word een hele belevenis
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nummers 1 en 2 zou ik inderdaad nog even flink croppen... 1 heeft nu links heel veel loze ruimte wat eraf zou kunnen.. Nu zitten de beide kinderen gelijk tegen de kaders van de foto aan te kijken zeg maar, je zou hier ook nog een vierkante crop kunnen overwegen.
Foto 2 zou er dan rechts en boven nog een stuk af kunnen, zodat hij meer op de rand van de foto komt te staan en de foto in kijkt.
Eventueel kan ik wel een foto plaatsen als voorbeeld van hoe ik die crops bedoel.

Foto 3 geeft een mooi sfeerplaatje, jammer dat die kip er rechts half op staat. Hem er helemaal afcroppen zou echter ook een verlies van die raampartij geven en die vind ik hier wel wat extra's toevoegen.. Wat dat betreft was het mooier geweest als je camera iets meer naar rechts gedraaid was nog. En ook nog iets meer naar beneden gericht was. Nu is er net een deel van het voetje weg terwijl er bovenin nog redelijk wat lege ruimte te vinden is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar