Baby foto met zwarte achtergrond HULP gevraagd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Beste mede forumers,

Ik moet zaterdag een baby fotoshoot gaan doen bij een jong stel. In eerste instantie hadden ze foto's gezien op mijn website die ze heel mooi vonden.

Nu krijg ik net een mail met voorbeeld foto's die ze ook heel mooi vinden en met de vraag of ik deze ook kan maken. Zelf zouden ze zorgen voor zwart doek.
Ik gebruik normaal 2 studio flitsers van 200 Watt en een witte achtergrond vinylrol. Zou ik met deze spullen en een zwart doek al een heel eind komen of niet.

Kan iemand mij vertellen wat voor techniek hier waarschijnlijk gebruikt is op de foto's. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik hier nog geen ervaring mee heb maar dat ik me best ga doen om er een mooie serie van te maken. Hier zijn ze mee ingestemd. Mocht het echt mislukken dan doen we alsnog een shoot gewoon met witte achtergrond.

Toch is het voor mij een uitdaging om ook hier iets moois van te maken. Als jullie tips en adviezen hebben dan hoor ik ze graag.

hier zijn de voorbeeld foto's die ze me hebben gestuurd.

Alvast bedankt Leon

modbreak Fotojeroen; het tonen van andermans werk is hier niet toegestaan. Ik heb ze niet alleen verwijderd uit het topic, maar ook uit je album
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Zorg voor voldoende ruimte tot de achtergrond en zorg dat er geen licht op het zwarte doek komt.
Anoniem 4

Ik zou die foto's hier - en ook nog zonder naamsvermelding - niet plaatsen, daar komt gedonder van.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik maak dit soort foto's ook maar dan ook met natuurlijk licht, zonder flitsers. Ik heb een diep, diep zwart doek..daar zet ik mijn model(len) voor en schieten maar..in de nabewerking moet ik dan soms de zwarten nog iets bijschuiven maar dat is vaak minimaal.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Behalve het eerste rijtje kan je dergelijk effect denk ik idd mooi met natuurlijk licht bereiken; in de nabewerking eventueel nog wat donkerder te maken. Ik heb een simpele zwarte fleecedoek gebruikt als achtergrond (behalve bij de laatste dan).

KLIK
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONIk zou die foto's hier - en ook nog zonder naamsvermelding - niet plaatsen, daar komt gedonder van.
Ik heb alle respect voor het werk van iemand anders. Hierin heb je 100% gelijk.
Ik heb de foto's alleen gebruikt om me vraag mee te onderbouwen en niet om met iemand anders zijn/haar werk te gaan pronken.

Ik weet niet of het foto's zijn waar rechten op zitten ik heb ze ook maar door gemailt gekregen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Volgens mij is er wel verschil tussen daglicht en flitsers gebruiken. Het een en ander fixen in de nabewerking zat ik zelf ook al aan te denken.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Fotojeroen heeft hierover een stuk op zijn site staan. ik zou hier zeker is naar kijken!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het fotograferen tegen een zwarte achtergrond is niet zo moeilijk. Het gaat om drie dingen:

1) iets heel donkers, bij voorkeur zwart, voor de achtergrond
2) afstand tussen model en achtergrond
3) zorgen dat er ook echt geen licht op de achtergrond komt.

Voor meer info zou je dit eens door kunnen lezen: http://www.fotojeroen.nl/fotografietips ... studio.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor de link met uitleg van fotoJeroen en jullie andere reacties.

Ik ben voorzien van genoeg info nu. Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.

Ik laat jullie zeker de resultaten zien straks.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar