Merel (Update)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Romke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2013 14:03

Gisteren was bijna de hele dag een merel druk bezig met haar nestje te bouwen.
Graag zou ik jullie feedback willen hebben op deze foto. Scherpte, kleurstelling, compositie. Wat kan jullie insziens beter?
foto bewerkt in lr, w.o. belichting, contrast en scherpte. Zelf ben ik er wel tevreden over. Echter in vergelijk met soms andere foto's op dit forum??? (PS de "witte vlek" op de achtergrond is het dakraam van de achterburen. Vind ik wel enigszins storend, maar ja soms moet je het doen met de omstandigheden. En een andere positie kiezen was er eigenlijk niet bij. Anders was ie gevlogen. Viel mij nu al mee dat ik hem zo dicht kon naderen.

37098

Hier met een aangepast uitsnede, waarbij het "dakraam" meer wegvalt
#2

37099

Alvast dank voor jullie reacties.
http://www.romkevisser.nl
Canon EOD 7D / 15-85/f3.5-5.6 / 70-200/f2.8 / Tokina AT-X 80-400'/f4.5-5.6
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Staat er netjes op, en tweede uitsnede is inderdaad beter.
Alleen zou ik hem dan wel ietsje ruimer uitsnijden, tenminste bovenin is ie nu wat krap.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

premiumblue schreefCOLONStaat er netjes op, en tweede uitsnede is inderdaad beter.
Alleen zou ik hem dan wel ietsje ruimer uitsnijden, tenminste bovenin is ie nu wat krap.
+1

Het beeld lijkt op het takje rechts aan de zijkant scherp, en onvoldoende op de merel. Waarmee (lens) en hoe (vanaf statief of uit de hand) heb je de foto gemaakt?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Romke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2013 14:03

erikdignum schreefCOLONWaarmee (lens) en hoe (vanaf statief of uit de hand) heb je de foto gemaakt?

Gr.

Erik
Uit de hand met de 70-200/f2.8. Had geen tijd meer om mijn statief te pakken. De hele dag al voor het raam gezeten en te kijken naar haar activiteiten. Aan het eind van de middag ging ze op deze struik zitten dus snel, maar voorzicht naar buiten gegaan en haar tot op ca 3 meter benaderd. (Op mijn website kun je nog een aantal meer foto's terugvinden van de activiteiten van mevrouw Merel).

Overige waarden iso 400 AV f4.5 brandp. 200mm Tv 1/400. Ik heb gefocust op het hoofd (oog) van de merel.
http://www.romkevisser.nl
Canon EOD 7D / 15-85/f3.5-5.6 / 70-200/f2.8 / Tokina AT-X 80-400'/f4.5-5.6
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar