Mijn eerste newborn shoot

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Hallo allemaal,

Hierbij enkele foto's die ik heb gemaakt tijdens mijn eerste newbornshoot.

36895

36894

36893

36892

Wat vinden jullie van de foto's?
En van de baby in het mandje, vinden jullie de kleur versie of zwart wit mooier?

En de foto met het mutsje twijfel ik zelf nog over de kleur bewerking, ik ben helemaal fan van http://www.florabellacollection.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en heb geprobeerd zulk soort zachte pastel kleuren te krijgen in de foto, maar ik vind dit nog erg lastig moet ik zeggen :)
(mutsje heb ik ook zelf gemaakt trouwens :D)

Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Laatst gewijzigd door 1 op romybroekkamp, in totaal 4 keer gewijzigd.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Nogal lastig beoordelen in dit postzegel formaat ;)
Zet ze hier op het forum in een wat hogere resolutie.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Als je de foto's tussen [photoid][/photoid] zet (ipv [album]), dan zijn ze meteen groot zichtbaar, dat kijkt wat fijner.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb de foto's groter geplaatst voor je..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Judith schreefCOLONIk heb de foto's groter geplaatst voor je..
staartjager schreefCOLONAls je de foto's tussen [photoid][/photoid] zet (ipv [album]), dan zijn ze meteen groot zichtbaar, dat kijkt wat fijner.
Dankje, ik weet nu alleen niet zeker of ik ze zelf goed groot heb neergezet of Judith :)
Maar het werkt in ieder geval :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind vooral de foto in de mand leuk. Ik twijfel erg tussen de zwart-witte of de kleur versie. Denk dat ik de zwart-wit versie zou kiezen, omdat voor mijn gevoel de huidtint in de kleurenversie niet helemaal lekker op me overkomt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Persoonlijk vind ik de foto met mand in zw/w het mooiste.
Al hoe wel ik hem persoonlijk iets vlakker had genomen en niet zo van recht boven. Dan krijg je iets meer contrast in de foto. Misschien is dan het litteken op het hoofdje ook wat minder zichtbaar.
Die met het mutsje is wat rommelig. Die zou ik zonder kleertjes op een vlakkere ondergrond gedaan hebben en niet bij papa of mama in de armen.
Foto 1 is gewoon lief alleen jammer dat papa z'n droge handen heeft.

Maar ik vind het een mooi begin, ik doe het je (nog) niet na moet ik eerlijk bekennen.
Groetjes Rianne.
Tanarus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2013 20:44

Mag ik vragen op welke wijze je die pastelachtige kleuren hebt gekregen bij foto2?
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Tanarus schreefCOLONMag ik vragen op welke wijze je die pastelachtige kleuren hebt gekregen bij foto2?
Met photoshop, maar inmiddels heb ik florabella actions gekocht.
De foto in de mand wil ik ook nog hier mee bewerken, want ik ben inderdaad nog niet helemaal tevreden over de kleur ;)
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Oh en hoe in photoshop, ik weet het niet precies meer, maar gewoon veel lagen contrast/kleur en alles aanpassen en een zachte rode gloed eroverheen, maar precies weet ik het niet meer ;)
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Ik zou de laatste 2 wat zachter bewerken het is erg hard qua contrast voor babyfotografie.
2 vind ik erg lief maar helaas onscherp :(
1 lijkt me prima :)
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

alletteo schreefCOLONIk zou de laatste 2 wat zachter bewerken het is erg hard qua contrast voor babyfotografie.
2 vind ik erg lief maar helaas onscherp :(
1 lijkt me prima :)
Ik ben het helemaal met je eens! :) Van dit forum leer ik ook vooral kritisch kijken, erg fijn! Ondertussen blijf ik zoveel mogelijk lezen en kijken! (vaak ten koste van school werk, haha :lol: )
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar