Mensen tijdens het uitgaan in een grote feesttent

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Hallo Allemaal!

Ik heb afgelopen pasen weer foto's gemaakt tijdens een groot feest in ons dorp, in een grote feesttent met ong. 4500 mensen.
Omdat het nogal veel foto's zijn hoop ik dat het ook goed is als ik hier de link plaats:
http://www.pjo-hajo.nl/paasparty/index.php/pictures" onclick="window.open(this.href);return false; (de feestgangers)
http://www.pjo-hajo.nl/PJO/index.php?op ... &Itemid=86" onclick="window.open(this.href);return false; (de vrijwilligers)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vond het zelf nog best lastig om met het wisselende licht goede foto's te maken, soms vallen sommige mensen ook buiten de scherptediepte, maar dit vond ik zelf de ene keer minder storend als de andere keer. Ook was het op het eind van de avond lastig omdat er veel rook hing in de tent (omdat je anders de laserlichten niet goed kunt zien in de tent).

Tips en advies is welkom :D!
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Veel, foto 178 is een beetje te licht, verder ziet het er goed uit.

Oh ja, tips welkom, eentje dan: plaats wat minder foto's en plaats ze hier binnen het forum, de kans dat ze dan serieus bekeken worden is dan een heel stuk groter.
Laatst gewijzigd door 1 op nieuwsgroepen, in totaal 4 keer gewijzigd.
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

voor mij springt nummer 215 er positief uit

verder ziet alles er idd netjes uit hoor
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja... ik ben eerlijk gezegd op de eerste pagina blijven hangen. Het zijn er teveel om te gaan bekijken en dan ook nog eens een mening over te gaan geven.

Wil je wat gerichter commentaar dan zou ik er als ik jou was bijv. 10 uitzoeken, wat jij vind dat jouw toppers zijn, en deze dan hier plaatsen zodat je gericht commentaar kan krijgen. Of juist een aantal die je mooi vindt, maar waar er nog wat aan ontbreekt voor je gevoel.. en wat je dus eigenlijk niet kan plaatsen bij jezelf waarom het net geen topper is.
Nu blijft het bij mij enkel vluchtig langs de kleine pictogrammen scrollen met mijn ogen, en dat doet ook niet echt recht aan je foto's...
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Oke, dat snap ik! Zal er de volgende keer een paar uitzoeken, maar in ieder geval bedankt voor de feedback! Ben vrij nieuw op dit forum, dus weet nog niet precies wat allemaal gebruikelijk is :)
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

nieuwsgroepen schreefCOLONVeel, foto 178 is een beetje te licht, verder ziet het er goed uit.

Oh ja, tips welkom, eentje dan: plaats wat minder foto's en plaats ze hier binnen het forum, de kans dat ze dan serieus bekeken worden is dan een heel stuk groter.
Jacques Plafond schreefCOLONvoor mij springt nummer 215 er positief uit

verder ziet alles er idd netjes uit hoor
Hoe tellen jullie deze foto's precies? :) En van de pagina met feestgangers of vrijwilligers?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Kijk eens naar je bestandsnamen :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

romybroekkamp schreefCOLON Hoe tellen jullie deze foto's precies? :) En van de pagina met feestgangers of vrijwilligers?
Krijg het gevoel dat we een beetje terug getrold worden :-)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Netjes! Je heb het aardig onder de knie als ik je foto's zo bekijk.
Vind alleen sommige foto's erg krap gekaderd, maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:

Wat voor camera en lens heb je gebruikt?
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

VFRood schreefCOLONKijk eens naar je bestandsnamen :D
Het word nu helemaal verwarrend :wink:
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Terug getrold? Wat bedoel je hiermee? :oops:
Als ik naar de bestandsnamen kijk zie ik namelijk ook F1A2284 tm 1F1A270, of ik kijk er overheen. :)

Het is een gehuurde camera van fotokonijnenberg, Canon eos 5d mark III met een 24-70 f2.8 L lens en 600 ex flitser!
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

romybroekkamp schreefCOLONTerug getrold? Wat bedoel je hiermee? :oops:
Als ik naar de bestandsnamen kijk zie ik namelijk ook F1A2284 tm 1F1A270, of ik kijk er overheen. :)

Het is een gehuurde camera van fotokonijnenberg, Canon eos 5d mark III met een 24-70 f2.8 L lens en 600 ex flitser!
Omdat het zoveel foto's zijn om te beoordelen moet je de foto nummers die ze opnoemen niet helemaal serieus nemen :wink:
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

jjas schreefCOLON
romybroekkamp schreefCOLONTerug getrold? Wat bedoel je hiermee? :oops:
Als ik naar de bestandsnamen kijk zie ik namelijk ook F1A2284 tm 1F1A270, of ik kijk er overheen. :)

Het is een gehuurde camera van fotokonijnenberg, Canon eos 5d mark III met een 24-70 f2.8 L lens en 600 ex flitser!
Omdat het zoveel foto's zijn om te beoordelen moet je de foto nummers die ze opnoemen niet helemaal serieus nemen :wink:
Ik denk dat ik mijn profiel foto maar wijzig, zodat mensen niet zien dat ik blond ben.. :( :|
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind het hele nette foto's, hoelang doe je dit al?
Mijn bescheiden mening is wel dat ze iets te scherp zijn ingeflitst. Naar mijn idee mist daardoor af en toe de sfeer van het feest zelf...
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

jichem schreefCOLONIk vind het hele nette foto's, hoelang doe je dit al?
Mijn bescheiden mening is wel dat ze iets te scherp zijn ingeflitst. Naar mijn idee mist daardoor af en toe de sfeer van het feest zelf...
Dankje, ik ben het inderdaad met je eens over het flitsen, hier heb ik nog niet veel ervaring mee, heb gefotografeerd in ettl op het 2e gordijn maar wil hier nog wel meer over leren wat de juiste instellingen zijn.
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een spiegelreflexcamera en dit is de tweede keer dat ik op zo'n groot feest fotografeer ;)
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Welk materiaal fotografeer je normaal mee, dat je een dergelijke camera huurt?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

jichem schreefCOLONWelk materiaal fotografeer je normaal mee, dat je een dergelijke camera huurt?
Ik heb zelf een 50d met een 17-85 1:4-5.6 standaard lens en een 50 mm 1.8 lens en een 430 flitser.
De reden van het huren van de camera is omdat ik het fotograferen vrijwillig doe (feest in ons dorp waarbij iedereen vrijwillig helpt) en ik het niet aandurf om mijn eigen camera hiervoor te gebruiken. Het huren is voor zo'n feest niet duur, dus ik mocht een mooie camera uitzoeken :D
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Dan is het netjes toch een dergelijk resultaat te halen met materiaal wat je niet kent.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

jichem schreefCOLONDan is het netjes toch een dergelijk resultaat te halen met materiaal wat je niet kent.
ik moet zeggen dat ik de 5d qua instellingen redelijk veel vind lijken op mijn 50d, meer af punten, maar dat went wel snel.
diafragma/sluitertijd/iso en witbalans zitten op dezelfde plek en voor de rest heb ik niet echt specifieks iets veranderd. Nog meer tips waardoor de foto's beter zouden kunnen? :D En eventueel een oplossing voor mijn probleem met de rook?

36897

Ik heb ook geprobeerd om de dj's op de foto te zetten, maar kreeg dit echt niet voor elkaar :( :cry: De lampen zaten mij in de weg en ik wist ook niet hoe ik dit moest oplossen, tips hiervoor zijn ook welkom!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik heb ook geprobeerd om de dj's op de foto te zetten, maar kreeg dit echt niet voor elkaar De lampen zaten mij in de weg en ik wist ook niet hoe ik dit moest oplossen, tips hiervoor zijn ook welkom!
Ben geen goeroe, maar misschien in M-stand proberen, gezien de AF rekening houdt met dat lampenlicht?

Ps: Durf eens met zo'n dijk van een camera ook eens hoog in de ISO's gaan! 3200 is geen probleem...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar