RAW 20D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
intruder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2004 22:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Hallo,


Als ik foto's in RAW maak en wil ze dan via de USB kabel naar de pc overzetten, ziet hij de foto's niet. Als ik het kaartje in de kaartlezer van de pc stop ziet hij ze wel..hoe kan dit..??

Canon 20D met een Sandisk Ultra II...


Intruder
Laatst gewijzigd door 1 op intruder, in totaal 31 keer gewijzigd.
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

met zoombrowser ex dat standaard bij je cam geleverd zit kan je RAW files bekijken
intruder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2004 22:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Had er 3 cd's bij zitten, te weten:

Adobe elements..
Digital Photo Professional 1.6
EOS solution disk v9.1, hier staan de volgende progjes op, Photostich 3.1, EOS Viewer Utility 1.2, EOS Capture 1.2 en Twain/Wia driver...
Maar geen Zoombrowser ex.... Maar bij de 300D kon ik de RAW afbeeldingen wel gewoon zien via de Wizard scanner en camera optie....
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

Je kan ook de RAW plugin voor windows verkenner installeren.
intruder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2004 22:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Heb ik wel geinstalleerd...maar dat is het probleem niet....hij ziet ze niet op het kaartje staan als die nog in de camera zit...de jpg wel maar RAW dus niet....
intruder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2004 22:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Ik zit nog steeds met het probleem dat ik geen RAW bestanden rechtstreeks van mijn camera naar mijn PC kan kopieeren. Als ik het kaartje gewoon in de pc stop geen probleem, maar als het kaartje dus in de camera (Canon 20D) zit en ik hem via een USB kabel aansluit op mijn pc of laptop ziet hij de RAW betstanden niet.. :evil: :evil:
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Ben benieuwd naar de oplossing. ik heb exact hetzelfde probleem. Met een externe kaartlezer worden de RAW-bestanden wel herkend.
Ik beschik over de nieuwste firmware voor de 20D, daar ligt het dus niet aan.
mulan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2005 23:45

ik heb ook zelfde problem ...een kaartlezen is goeie oplossing...we moeten naar de volgende firmware wachten :cry:
sportpics
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2005 15:35
WoonplaatsCOLON Raalte

wat zijn je camera instellingen,en ik bedoel hier bij de persoonlijke instellingen.

meschien kan het daar aan liggen.

wel appart,ik heb er nog geen last van
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Verander in het menu van je camera bij communication de setting eens naar PTP ! :D

Ik denk dat het dan wel opgelost is.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
PVB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 21:15
WoonplaatsCOLON Arnhem

Sorry spider2004 maar de communicatie op PTP zetten lost het probleem ook niet op. Het gaat alleen goed als je de foto's naar je hardeschijf kopieert in de EOS Viewer Utility.

Groeten Paul.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Je kan met de EOS Viewer Utility de foto's vanuit de camera kopiëren naar een map op de harde schijf.

Je sleept (linkermuisknop ingedrukt) de map van de camera (xxxCANON) en laat hem vallen op de doelmp en verdomd de foto's worden gekopieerd.

Probeer het maar eens, bij mij werkt het in elk geval zo.

Het staat allemaal in de handleiding van het programma (pagina W18) ook hier gaat het weer op: RTFM (read the fu..ing manual).
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
PVB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 21:15
WoonplaatsCOLON Arnhem

Klopt en dat is op dit moment de enige juiste manier om de RAW bestanden te kopieeren.
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

PVB schreefCOLONKlopt en dat is op dit moment de enige juiste manier om de RAW bestanden te kopieeren.
Zal best, maar ik kan echt met windows explorer RAW files van mijn camera afhalen. Bij mij zijn de raw file alleen zichtbaar als de camera op PTP staat.
Anders ziet explorer alleen de jpeg bestanden.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
PVB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 21:15
WoonplaatsCOLON Arnhem

OK, maar bij mij werkt het echt niet, dan zie ik nog alleen maar JPEG bestanden en geen CR2.

Groeten Paul.
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Ben Wijman schreefCOLONJe kan met de EOS Viewer Utility de foto's vanuit de camera kopiëren naar een map op de harde schijf.

Je sleept (linkermuisknop ingedrukt) de map van de camera (xxxCANON) en laat hem vallen op de doelmp en verdomd de foto's worden gekopieerd.

Probeer het maar eens, bij mij werkt het in elk geval zo.

Het staat allemaal in de handleiding van het programma (pagina W18) ook hier gaat het weer op: RTFM (read the fu..ing manual).
Ik heb dus alles geprobeerd en ik krijg geen RAW bestanden uit mijn camera, met Viewer Utility kan ik zien wat er al op mijn pc staat maar niet wat er in de camera zit. Nog even en ik flikker de hele boel in de vuilnisbak :evil:
Edgo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 14:48
CONTACTCOLON

Heb je van alle software de laatste versie?

http://consumer.usa.canon.com/ir/contro ... elid=10464
If at first try you don't succeed try
doing it the way your wife told you.
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Ik heb dus Viewer utility aanstaan met de handleiding erbij, klik op de camera, maar de map xxx canon krijg ik nooit te zien , wel een hele reeks mappen genaamd 102 canon, 103 canon etc. maar nergens een foto te bekennen, het programma kan blijkbaar de kaart niet lezen. De camera staat aan, alles volgens het boekje maar nog niets. Heb je een mooie camera en kan ik alleen maar in JPEG werken. :evil:
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik zal zo als ik thuis ben eens kijken in de handleiding, ik meen iets gelezen te hebben dat je de CR2 files niet kunt zien zolang ze nog op de kaart in de cam staan, maar als je de folder naar je PC sleept dat de CR2's wel meekomen en je ze daarna op je PC wel ziet. Heb je al geprobeerd zo'n 'lege' map te kopieren naar je PC?
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLONIk zal zo als ik thuis ben eens kijken in de handleiding, ik meen iets gelezen te hebben dat je de CR2 files niet kunt zien zolang ze nog op de kaart in de cam staan, maar als je de folder naar je PC sleept dat de CR2's wel meekomen en je ze daarna op je PC wel ziet. Heb je al geprobeerd zo'n 'lege' map te kopieren naar je PC?
Ja, ik heb zo'n map gekopieerd naar een map op de pc, precies volgens de handleiding maar de map is leeg. De RAW bestanden blijven op de kaart in de camera, ik kan ze alleen bekijken via het lcd scherm op de camera.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar