Fotografie in dicotheek/club.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@beasar
1e gordijn? Ik zou juist op het 2e werken. Anders bevriezen je mensen zo raar als je met langere sluitertijden ook wat omgevingslicht wil pakken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

1e gordijn, want anders kijken de mensen al weg bij de hoofdflits. Moet jij toch weten met je 7d hi-speed flits analyse... ;)

Wellicht kan Ytos op de goede weg helpen?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Da's een kwestie van je mensen juist instueren
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

fotojeroen schreefCOLONDa's een kwestie van je mensen juist instueren
Dan heb jij nooit foto's gemaakt in een club/discotheek :) met harder muziek en veel/heel veel mensen is dat bijna onmogelijk.
Schieten op 1e of 2e gordijn maakt niet zo heel veel uit voor de foto in de praktijk.
1e gordijn doe ik ook met de reden die Beaser zei.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLON...
De kunst is niet alleen de mensen maar ook de lichteffecten te vangen.
Dit laatste gaat niet met een flits...
Kan prima met een flits. Kijk maar eens in m'n portfolio op http://www.ytos.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan de PartyPics. Alles met flits gemaakt. Idem voor bijvoorbeeld deze serie
Beasar schreefCOLON1e gordijn, want anders kijken de mensen al weg bij de hoofdflits. Moet jij toch weten met je 7d hi-speed flits analyse... ;)

Wellicht kan Ytos op de goede weg helpen?
Ytos denkt al het hele topic mee ;)

Eerste gordijn of tweede is een kwestie van eigen gevoel, maar ik gebruik altijd eerste gordijn. Ik gebruik sluitertijden van rond de 0,3s. Als de flits is afgegaan, gaat men al bewegen. Dat ik dan de sluiter nog open heb, maar het onderwerp niet meer belicht wordt maakt dan niet uit. Zou ik op tweede gordijn flitsen, dan ziet men de voorflits, beweegt weg en wordt dan vastgelegd door de hoofdflits. Dat wil ik voorkomen. Overigens zet ik mijn mensen met gebaren voor me neer en staan ze stil voor de foto. Er is geen beweging, dus ook daarom heb ik geen tweede gordijn nodig. Tweede gordijn geeft wel wat mooiere resultaten voor met name het achtergrondlicht.

TS kan ik alleen maar adviseren om vooral eens op PartyPics te zoeken op dit forum. Daar kun je al een eind mee komen. In plaats van een externe flitser kan e.e.a. dan uitgevoerd worden met de interne flitser. Met de eerste centjes die vervolgens verdiend worden met het maken van PartyPics zou ik dan heel snel een reportageflitser aanschaffen. Hoeft niet de wereld te kosten, maar levert in de discotheek / dancing absoluut z'n geld op.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

babbel gerust verder, maar ts is 30 maart al afgehaakt :(
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Haha, ik denk ook dat de vraagsteller al afgehaakt is...maar ik lees gezellig mee (en leer!) :):)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

eos4all schreefCOLONbabbel gerust verder, maar ts is 30 maart al afgehaakt :(
Dat lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat is iets van alle tijden hoor... alleen wordt er nu vaker de nadruk op gelegd omdat mensen zich eraan irriteren :)

Niet iedereen is een fantatieke forummer, sommigen komen nu eenmaal wat minder vaak. En als je ook geen haast heb met je vraagstelling of een antwoord al hebt inmiddels kan dat je aandacht ook laten verslappen. 't Zal mij hier niet zo snel gebeuren, maar er zijn ook fora waar ik maar af en toe kom, niet fotogerelateerd. Nu post ik dan ook weinig op dat soort plekken, maar als ik dat wel zou doen zou ik het na verloop van tijd ook maar zo kunnen vergeten omdat je druk bent met andere dingen. Wat dat betreft zijn we allemaal net mensen... ;)
sweebee
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 07:34

Ik maak wekelijks foto's in een discotheek. Je moet redelijk ver gaan met alle instellingen. Ik heb mijn iso standaard op 1600 staan en mijn diaf op 2.8. De sluitertijd varieert tussen 1/8e - 1/25e (afhankelijk van het licht). Dit natuurlijk icm een externe flitser. Voor overzicht foto's schiet ik meestal op iso 2500/3200 diaf 2.8 en sluiter meestal 1/15e.
Canon EOS 6d | 16-35mm F2.8 II | 24-105mm F4 L IS | 70-200mm F4 L IS| 430EXII
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar