Ik zeg brrrrrrrr

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Afgelopen zondag even naar de Eemshaven gereden. Hier ruim een half uur bij -2 en windkracht 8 uit mijn jas gewaaid. Resultaat 31 foto's op de kaart, 3 op dit podium.
Ik hoop, dat de kou er een beetje aan af te zien is...

1. Gelukkig had ik bij het maken van deze foto wat schuil van mijn camera :D Recht tegen de wind in. Brrrrrrrrr

Afbeelding

2. En 2 foto's achter de dijk :D (Je hoort me niet vertellen dat het daar warm was, maar het was hier uit te houden.

Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik hoop, dat de kou over komt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kou komt over hoor.
en mooie beelden.
zou wel de volgende keer bij dit soort opnamen, overbelichten.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Mooie foto's met veel diepte, maar misschien was het iets mooier geweest als je bij de eerste een langere sluitertijd gebruikt had zodat het draaien van de molens zichtbaar was in je foto, nu zie je niet dat het waait.
Groeten marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Fan van deze beelden, knallende kleuren en mooie compo's!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

MacEos schreefCOLONMooie foto's met veel diepte, maar misschien was het iets mooier geweest als je bij de eerste een langere sluitertijd gebruikt had zodat het draaien van de molens zichtbaar was in je foto, nu zie je niet dat het waait.
Groeten marco
Dan had je een onscherp landschap gehad :D Was veeeeeeel te koud om statief op te zetten (was nu al half bevroren) en het waaide veel te hard om naar beneden te gaan met sluitertijd.

Dank voor alle reacties.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Bij de 1e zie ik de kou niet zo, maar des te meer bij nr 2 en 3. Daarvan vind ik nr 2 de mooiste door het lijnpatroon dat veel diepte geeft.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Geen statief voor een langere belichtingstijd vanwege de kou en wind? Dan heb je een verkeerd statief en geen goede kleding. Je moet er iets voor over hebben. Die molens in beweging zou iets aan foto 1 toevoegen, maar nu is het een beetje recht toe, recht aan. Heel veel gras (teveel), centrale plaatsing... nee, voor mij is het geen echt geslaagde foto.
De andere twee zijn erg leeg. Er is niet iets dat de aandacht trekt, of blijft vasthouden. Het bittere weer straalt er mijn inziens niet vanaf. Gezien jouw verhaal er omheen krijg ik het gevoel dat ze snel snel gemaakt zijn vanwege de kou - en dat begrijp ik ook wel.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind vooral de eerste foto echt een mooie plaat. Lekkere dieptewerking en mooi helder!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Mooie (koude) kleuren. En bij 2 en 3 mooi diepte patronen inderdaad. Ik hou wel van die ruimtelijkheid in de foto,s
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar